FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 31

Jag vet hur dålig jag är på att tvätta och städa och att Olivia oftast måste göra om det jag gjort för att jag bara gör det värre, det är riktigt tur att jag har henne annars hade lägenheten sett ut som en svinstia, så satte jag mig i köket och gick in på datorn och började kolla på lite hus. Olivia kom efter ett litet tag och vi hittade världens finaste hus! 

"De huset ska vi ha!" Sa vi båda samtidigt och började skratta.

 

 

 

 

Två veckor senare- Olivias perspektiv


Det var tyst och lungt i lägenheten. Alltså väldigt tråkigt. Victor är på dagis och Eric är i studion och skriver låtar till nya plattan som kommer i höst. Jag sitter i soffan och gör igenting. Eftersom att sittar och stirra in i en svart tv inte är särskilt kul så bestämde jag mig för att baka något gott. Ute i köket var det stökigt och disken efter frokusten var kvar. Jag började med disken så att jag hade det gjort innan  jag började baka. Det fick bli en helt otrolig aftereight kaka. Först en kladdkake botten med smält aftereight i. In i ugnen och sen när den har varit i ugnen i ett litet tag så ska man hälla på en philadelfia kräm med choklad i ovanpå det. In i ugnen en liten stund till och sedan på med aftereight plattor som man ska låta smälta!! Så underbart gott måste jag säga. Det finns bara en sak som är dålig med denna kakan, att den måste svalna innan den går att äta. Klockan är ju bara tolv så jag tänkte att jag kunde bjuda över några vänner på eftermiddagsfika. Jag ringde till Amanda, Elias, Hanna och Hugo och frågade om dom vill komma hit och bara ha det trevligt precis som vi brukade göra på gymnasie tiden. Eric och Victor kommer ändå inte hem förrens ikväll så det finns ingen risk att vi ska störa dom direkt. 

 

Erics perspektiv


Jag satt i studion och skrev låtar. Vi ska skriva till ungefär tre och sen måste jag hämta Victor på dagis för sen ska jag sticka och dansa. Ska vara med på Idrottsgalan på måndag så vi måste träna. 

"Eric gå in i båset så kör vi!" sa J-son. Jag gick in i sång båset och böjade sjunga den nya låten som vi skrivit idag. Den är riktigt grym och jag vill släppa den nu direkt. Men det får jag inte Jag har nämligen redan släppt två singlar till den nya plattan så Thomas kommer typ mörda mig om jag gör det. 

*

"Sätt igång musiken nu" 

Vi har repat i en timme nu och ska repa i ungefär en timme till. Victor satt och kollade på och försökte dansa med. Han var så gullig. När vi hade dansat klart var klockan sex och Victor är trött och hungrig och bråkig. Det var förmodligen tröttheten och hungern som talde och vi började bråka lite på vägen hem. Han vägrade först sätta sig i bilen och sen så grät/skrek han hela vägen hem. När vi var framme gav han med sig och hjälpte gärna till att knäppa loss sig själv. Vi gick upp till  lägenheten och när jag öppnade dörren krossades mitt hjärta.

 

Olivias perspektiv- Amanda, Elias, Hanna och Hugo har precis kommit


Vi satt och skrattade och åt min underbara kaka och bara hade det riktigt trevligt. Jag har saknat dom så otroligt mycket. Kakan tog nästan slut och alla var sjukt mätta när vi gick och satte oss i soffan och kollade på I Rymden Finns Inga Kännslor. 

"Vad ska din lilla bebis heta då?" Frågade Hanna mitt under filmen.

"Hon ska heta Haley" svarade jag stolt.

"När kommer hon då?" Frågade Hugo.

"Hon är beräknad att komma den 24 Mars."

Vi satt och snackade en liten stund till och sen var alla tvunga att gå hem utom Elias. Elias stannade tills klockan var ungefär 6 så skulle han gå hem. Jag följde med honom ut i hallen. Han kramade om mig och precis innan han släppte mig så tog han tag i mitt ansikte och kysste mig. Precis då öppnade Eric dörren. Jag hann se  hur hans ögon vattnades innan han sprang iväg.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här har ni kapitel 31 hoppas ni gillar det!! Sälla kommentera så jag blir mer motiverad! PUSS

Ps. aftereight tårtan är riktigt god!! http://www.recept.nu/agnes___linkoping/kakor_och_tartor/agg_och_mejeri/triple_chocolate_dream_by_agnes_/

Baka den!!♥♥♥


Skrivet av av: Nadja

Riktigt bra kapitel!!!

Datum: 2013-01-07 Tid: 21:52:10



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: