FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 53

”Sov  ordentligt nu Olivia för du ska göra något speciellt imorgon sa mamma och gick ut ur huset.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Olivias perspektiv- 8 dagen efter

 

Jag vaknade med ett ryck när mamma ringde mig på mobilen.

 

”Hej det är Olivia!”

 

”Hej gumman. Jo Amanda och Hanna kommer och hämtar dig om fem minuter så gör dig i ordning snabbt, bara kläder inget smink och du behöver inte fixa håret. Packa en väska med badkläder också.”

Sa mamma och la på. Hmm Det är något som är lurt med det här, men bäst att lyda mamma. Snabbt satte jag på mig kläder och gick för att packa badkläder men då kom problemet fram. För det fösta kommer jag inte ihåg i vilken av väskorna som min bikini ligger i (Vi hann ju inte packa upp i gårkväll) så när jag rotat upp hela den ena väskan och inte hittade den blev jag lite smått stressad. Jag öppnade den andra väskan och hällde ut allt som var i och hittade tillslut bikini toppen, men inte bikini trosorna. Medans jag höll på att öppna den sista väskan så hörde jag Eric skratta bakom mig.

 

”Det är inte kul”

”Jo, varför river du upp all packning på vardagsrummsgolvet?”

”För att mamma ringde och sa att jag skulle klä på mig kläder och packa en väska med badkläder på fem minuter och jag hittar inte bikini trosorna och Amanda och Hanna kommer snart.”

*Ringklocka*

”Kolla nu kommer dom”

Jag sprang fram till dörren och öppnade och möttes av Amanda och Hanna med världens största leenden, någonting är lurt med det här.

 

”Hej världens bästa Olivia!”

”Hej världens bästa kompisar!”

”Hej världens bästa flickvän och hennes kompisar”

Eric måste ha följt efter mig.

”Här snurrpanna” Eric räckte mig min väska med bikinin, hela.

”Tack älskling” Jag gav honom en kyss och sen blev jag dragen ut till bilen och där satte de på mig en ögon bindel och tog alla mina grejer. Det här kan bli intressant.

 

Erics perspektiv

När Olivia hade åkt gick jag in till Haleys rum för att konstatera att hon låg och sov, jag pussade henne lätt på pannan och gick vidare till Victors rum och möttes av ett stort leende.

”Pappa!”

”Hej gubben, har du varit vaken länge?”

”Nej, när kommer mojmoj?”

”Kommer mormor hit?”

Victor satte sin hand framför munnen och sprang iväg. Gulligt. Min magkänsla säger att det ska hända något idag.

Haley började gråta så jag gick in till henne och tog upp henne i min famn och gick ut till köket för att göra lite välling till henne.

 

 

Erics perspektiv- tvåtiden

Victor och Haley ligger och sover och jag diskar undan efter lunchen. Jag hatar att diska, kanske borde anställa en diskare? Nej Eric, få inte hybris nu haha.

När jag äntligen hade diskat klart så ringde det på dörren och där stod Eva, Olivias mamma, och Rasmus, hennes lillebror.

”Hej?”

”Hej Eric, chockad?”

”Lite, vad gör ni här? Kom in förresten.”

”Du får se, bara låt oss vara här ett tag så fattar du nog snart”

”Okej, vill ni ha något att äta?”

”Nej men du kan väl gå ut på gräsmattan så länge så förstår du nog.”

 

 

Jag gjorde som Eva sa och gick ut till gräsmattan och då blev allting svart.

 

 

Olivias perspektiv Tidigare.

Vi körde runder i ett tag och jag har ingen aning om vart jag är och det är tur att jag inte blir åksjuk lätt för man ser verkligen ingenting med denhär ögonbindeln. När bilen tillslut stannade så blev jag led ut ur den men fick fortfarande inte ta av mig ögonbindeln. Jag hörde hur Amanda och Hanna skrattade vid min sida. Vi gick in i ett hus, tror jag i alla fall.

”Nu får du ta av dig ögonbindeln.”

Jag gjorde som Amanda och Hanna sa och tog av den. Jag kollade mig runt och aningen så är vi i ett väldigt mörkt rum eller så har jag förlorat synen för allting var väldigt väldigt mörkt.


Skrivet av av: Nadja

Guif så spännande!!!

Datum: 2013-03-06 Tid: 20:26:45
Skrivet av av: Ellen

OMG, när kommer nääääääästa !!!!!???? :D <3

Datum: 2013-03-07 Tid: 12:06:14
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Caroline

spännande!:D

Datum: 2013-03-09 Tid: 18:35:04
Hemsida: http://www.saadelovers.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: