FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 55

Jadå!" Var mitt självklara svar. Jag var trött på att inte se någonting längre. 

Händerna lyftes sakta bort från mitt ansikte och jag såg hela min familj, alla mina vänner, ja nästan alla jag känner. Alla sitter här, på ett flyg som ska någonstans. Alla var här utom en. Min älskade Eric var inte här.

Olivias perspektiv


Jag satte mig ner på min plats mellan Victor och Haley och planet började rulla ut på startbanan och vi lyfte. 

*

Jag sov nästan hela resan och vaknade inte förrens vi skulle landa. Vi landade i fortfarande okänt land och när vi skulle gå ut från planet så kom Hanna och Amanda fram och satte på mig ögonbindlen igen och vi gick ut.Jag blev lite besviken faktiskt, hade väl förväntat mig att nu när vi kom fram så skulle allt hemligt ta slut men tydligen skulle det inte. 

"Hanna? Amanda?"

"Ja" De svarade mig i kör.

"Varför måste jag ha den här ögonbindeln? Det ända jag egentligen vill är att vara med Eric, Victor och Haley."

"Vi vet!"

Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara så jag var tyst och det var Hanna och Amanda också. Eftersom det är helt tyst så tror jag att vi har lämnat hela min familj, eller att de har gått åt ett annat håll. Synd, det hade varit kul att träffa dem för jag har saknat dem jättemycket men det ska jag tydligen. Plötslgt kom det en värmevåg emot mig, precis som på Aruba och allt jag kunde tänka på var Eric, min älskade Eric som inte är här med mig.....

Erics perspektiv


Vi landade precis någonstans och vi skulle precis gå ut från planet när Fredrik plötsligt kom på att jag inte fick se någonting. Ögonbindlen har blivit utbytt mot en mössa som bara kliar. Iallafall så tog någon av dem tag i mina  armar och ledde mig ut från planet och jag möttes av en otrolig värme. Vi gick vidare tills vi kom fram till en bil som var kokande het och åkte iväg från det jag förmodar är en flygplats. När den kokheta bilen äntligen stannade och vi gick ut så fick jag ta av mig mössan och det första jag såg var en bar. 

"En bar?!"

"Jepps! Du fattar imorgon. Kom igen nu går vi in." 

Vi gick in på baren och hade det allmänt nice, men jag saknade Olivia sjukt mycket.  

*

Jag öppnade sakta ögonen och såg att jag var på ett hotellrum. När och hur jag kom hit får  förblir en fråga, kanske drak lite för mycket igår. 

Jag gick upp och tog en lång dusch, när jag efter säkert en timme gick ut ur duschen så kände jag mig ganska ren och inte riktigt lika lökig (Äcklig) längre. När jag gick ut från badrummet så såg jag min mobil blinka till där den låg så fint på nattduksbordet och såg ett sms från Alex. 

'Tja mannen! Bakis? You're not alone! Idag bara chillar vi, men imorgon kommer vi och hämtar dig klockan tio, prick! Be ready!'

Jag var alldeles för trött för att svara Alex så jag kollade bara på klockan, 15:00. Eftersom dagen redan är som bortsovd så gär det väl ingenting att jag sover resten av dagen också tänkte jag och gick tillbaks sängen och somnade igen. 

Olivias perspektiv


Jag vaknade sakta upp och märkte att ögonbindeln fortfarande var på, typikt. Jag hörde brummande från en bilmotor så jag tror att vi är kvar i taxin som ska ta oss till hotellet. När vi gick ut från flygplatsen och fram till taxin lyckades jag lista ut att vi var i Spanien, eller på en ö i Spanien. Iallafall så pratar alla spanksa. Bilen stannade och vi gick ut, och när vi kom in på hotellet så fick jag äntligen ta av mig den urjobbiga ögonbindlen. 

"Kommer jag behöva denhär något mer?"

"Nej!" 

En till fråga var påväg ut men jag stoppade den precis i rätt tid. JAg vågade inte riktigt fråga  om jag skulle få träffa resten av min familj om Hanna och Amanda hade bokat in en riktigt tjejweekend. Amanda gav mig min rumsnyckel och jag gick upp till mitt rum med uppgiften.

"Gå upp på ditt rum och ät upp maten som står där och sen så ska du gå och lägga dig och sova tills imorgon bitti och tio ska vi träffas i frukustsalen okej?"

*

Klockan är fem i tio och jag ska gå ner till resturangen och äta frukost när jag fick ett sms, från Eric.

'Hej älskling! Alex, J-son och Fredrik kidnappade mig igår och jag vet inte riktigt vart jag är! Älskar dig så sjukt mycket min Habibi!"

Jag skulle precis svara när Hanna kom inrusande imitt rum.

"Du får inte svara honom!!!"

 

                                                                                      


Här är kapitel 55! Visst är det spännande eller?? 

Förlåt om det är stavfel eller gramtiska fel och sånt i texten men jag är bara 14 så jag har inte övat jätte mcyket på att skriva innan.

Vad tycker ni om novellen? Vad ska hända??

 

Puss på er!!♥♥♥♥♥

 


Skrivet av av: Nadja

Jätte suuuuper bra!!!

Datum: 2013-03-15 Tid: 22:19:25



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: