TIMELESS ♥ KAPITEL 2

"Tja! Eric här!"
 
"hello is This Eric Saade?"
 
"yes why?"
 
"i'm Helene DEV's maneger and we would like to have you With us on her tour This outom!"
 
"you're kidding me?"
 
"no so what do you say?"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"I´d love to be with but i think i need to talk to my manager first!"
 
"I thought that so i already talked to him, hi think you should join us. What do you say, you're in?"
 
"Ofcourse!"
 
Jag stog still i studion och bara stirrade ut i luften. 
 
"Hallå, Jorden annropar Eric, vem va det?"
 
"DEV´s Manager!"
 
"Och hen ville vadå?"
 
"Att jag ska vara med på hennes turne!"
 
"Hennes manager, har managers turneer?"
 
"Haha, nej DEV, jag sak vara med på DEV´s turne!"
 
 
*
 
 
"Pappa kommer påskharen imorgon?" sa Victor vid matbordet dagen efter.
 
"Självklart!" 
 
"Bra! Vet du? Vi fick påskägg i skolan igår, för det är lov nu.!"
 
"Å vad fuskigt!! Var det gott?"
 
"Ja men mamma sa att jag bara fick ta två godisbitar igår resten får jag inte ta förrens imorgon."
 
Victor sprang iväg till sitt rum och jag satt ensam kvar. Olivia och Haley är hos Amanda och ska vara där tills imorgon, det var något med en spa grej eller något sådant. 
 
"Victor klarar du dig själv medans jag duschar?"
 
"Ja, får jag spela FIFA????"
 
"Okejdå, men bara tills jag kommer ut från duschen."
 
Jag hann precis se Victor springa från sitt rum till vardagsrummet innan jag gick in och duschade.
 
Olivias perspektiv- dagen efter, påskafton, precis hemmkommen från Amanda
 

Jag öppnade ytterdörren och gick in med Haley precis efter mig. 
 
"Victor? Eric?"
 
"mamma mamma! Äntligen är ni hemma! Pappa sa att jag inte fick börja leta efter påskharen förrens Haley hade kommit hem!" 
 
"Ja men börja då! Men först, var är pappa?"
 
"Han sitter och spelar FIFA i soffan men  jag tror att han har somnat!"
 
Haley tog snabbt av sig skorna och jackan och så sprang de iväg. Jag tog av mig min jacka och mina skor la ner väskorna i halen och gick in till vardagsrummet där Eric, precis som Victor hade sagt, låg och sov. Lätt och försiktigt pussade jag honom på munnen och han började vakna till lite.
 
"Hej älskling!" Sa han med sin underbara morgonröst.
 
"Hej, du vet att klockan är halv tolv va?"
 
"Jadå, men jag är ju ledig idag så jag tänkte ta det lungt tills du kom hem."
 
"Haha, du är för gullig!"
 
"Jag vet! Du till en helt annan sak! Har jag berättat för dig att jag ska vara med på DEV´s turné i höst?"
 
"DEV´s typ den DEV som du sjunger Hotter than Fire med?!"
 
"Ja typ den DEV!" 
 
"Shit vad coolt älskling, jag är så glad för din skull, men det betyder väl att du måste åka till USA, ganska länge va?"
 
"Ja det är ju det som är det lilla problemet! Jag måste vara där mellan 15 September och 24 November!"
 
"Oj, det är ganska länge!"
 
"Ja men ni kan komma och hälsa på, förlåt älskling men dethär är verkligen ett lyft för min karriär!"
 
"Jag vet!"
 
Erics perspektiv

Olivia satt och kollade mystiskt på mig och från ingenstans så ropade Victor.
 
"Pappa vart är påskäggen?"
 
"Det vet väl inte jag, ni får fortsätta leta!"
 
"Men ge oss en ledtråd!"
 
"Okejdå! Det finns två stycken på ovanvåningen och tre på nedanvåningen!"
 
"VA?! Så många?"
 
"Jepps, i år va påskharen extra snäll!"
 
Victor sprang iväg igen och Haley halv sprang bakom honom, de var så oerhört söta.
 
Olivia fortsatte att kolla konstigt på mig och det såg ut som att hon hade en idé, oavsätt så såg hon gulligt läskig ut!
 
"Vad skulle du tycka om att flytta dit? Vi behöver inte bo där länge bara ett år ungefär så att Victor kan gå ett helt skolår och sen kan vi flytta tillbaks till Sverige."
 
"Det var faktiskt en bra idé men..."
 
"Pappa, vi hittar bara fyra påskägg vart är det femte??"
 
Victor och Haley kom springandes igen. Haley hoppade upp i min famn, tänk så stor hon har blivit, fyra år. Tiden går så fort.
 
"Hallå, mamma då!"
 
"Ja ta det lungt Victor, jag vet inte häller var dom är ni får leta."
 
"Kom nu Haley vi springer upp igen!"
 
"Så Olivia, du tycker att vi ska flytta till USA?"
 
"Ja!"
 
*PLING, PLING*
 
"Jag öppnar!"
 
Jag gick fram till dörren och när jag öppnade stod hela min famlij,  pappa, pappas tjej, Lina, Linas man, Emma deras dotter som är lika gammal som Haley, Lara, Leila, Aya, Ida, Arvid och Noorah! Alla var här.
 
"Glad påsk!"
 
Jag släppte in dom och Olivia och barnen kom och hälsade och efter en liten stund så fick jag reda på att Olivia och Pappa hade bestämt dethär innan och att Olivias famlij också kom till oss alldeles strax. 
Eva, Ola, Rasmus och Hanna, Rasmus flickvän, kom ungefär vid ett och då började vi blocka fram all mat. 
Olivia hade gjort en massa mat när jag har varit i studion och så hade de andra också med sig lite så bordet var snabbt fyllt. 
 
Vi satt och åt och barnen sprang iväg och lekte och Victor och Haley fick hjälp med att hitta det sista påskägget och sen satte de sig, uppe vid tv:n och åt sitt godis och delade glatt med sig  till  sin kusin, sin faster och sin fabror. 
 
Vi andra satt kvar i köket och pratade och hade det väldigt trevligt men  tanken på att flytta till USA satt kvar, jamen varför inte?
                                                                                                                                             

Här kommer äntligen kapitel två!! Sry för att ni har fått vänta så länge och att det inte riktigt kommer upp så mycket nu men min dator klyddar ganska mycket just nu och då orkar man liksom inte sätta sig vid den och börja skriva men när jag väl sätter mig där så brukar det fungera väldigt bra :)
Kan alla som läser dethär vara snälla att kommentera, bara något litet på det här inlägget bara så att jag kan kolla hur många läsare vi faktiskt har? Snälla, det tar bara någon sekund och det ränker med att ni skriver något litet typ en punkt.♥♥♥
 
GLAD PÅSK!!♥♥
 
 
Love you guys♥

Skrivet av av: Amanda

Jättebra, fortsätt så!!! :)

Datum: 2013-03-30 Tid: 18:57:45
Skrivet av av: Anonym

jättebra kapitel, längtar till nästa kommer.:)

Datum: 2013-03-30 Tid: 19:51:02
Skrivet av av: enya

jättebra och det tycker jag verkligen.:)

Datum: 2013-03-30 Tid: 21:07:05
Hemsida: http://trenan.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: