FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 10

Tårarna rann ner för Olivias kinder. Efter några rader in på refrängen kom jag på att Victor är minst lika viktig i mitt liv, så jag gick och hämtade honom. Han gick själv medbs han höll i min hand och jag ledde ut honom på scenen. Sedan bar jag upp honom i min famn och kramade om honom. Allt blev en såndär mäktig känsla som gör att det ryser i hela kroppen. Och det gjorde det också. Med fansen som sjöng med och med min fina familj på scenen var det helt fantastiskt. Dehär var en sån stund som man bara vill stanna och uppleva om och om igen.



"Tusen tack för att ni kom och gjorde min konsert fantastisk! Som jag alltid säger; Utan er är jag ingenting och det vet ni! Jag älskar er av hela mitt hjärta! Godnatt!" med de orden avslutade jag showen för ikväll. Publiken jublade medans jag gick ut från scen. Jag stannade upp, vände mig om och gjorde en slängkyss ut i folkmassan och fortsatte sedan ut.
När jag kom backstage tog jag först en handduk som hängde på en stol och sedan gick jag fram och kramade mina dansare.
"fan vad bra ni är" sa jag och de log stort.
"inget jämfört med dig bro" sa Alex och gav mig en high five.
Sen gick jag mot Olivia och Victor. Victor kom "springandes" med ett stort leénde på läpparna. Jag hukade mig ner och han slängde sig i mina armar.
"får jag en puss?" sa jag och putade med läpparna. Han skrattade och pussade mig på munnen.
"tack" sa jag och skrattade. Publiken lät fortfarande och det gjorde mig ännu gladare.
"vad duktig du var älskling" sa Olivia och gick fram och kysste mig. Vi kramades lite pch jag gav henne en puss på kinden och fortsatte sedan att kramas. I hennes armar är jag tryggast.
*
I min, Alexs och Edins loge fanns det en dusch som vi tre fick dela på. Edin duschade först, sedan Alex och sist jag för jag tar längst tid på mig. Efter en varm och skön dusch var jag i i alla fall ren och fräsch.
Klockan är halv elva på kvällen och Victor sover sedan en stund tillbaka. Han var dödstrött och somnade på bara några minuter.
När alla var klara åkte vi tillbaka till hotellet för att sova. Just nu är jag road och nöjd. Jag njuter av livet helt enkelt.
Jag och Olivia gjorde oss klara för att sova och vi hoppade ner under det varma och mjuka täcket och kröp så tätt intill varandra som det bara gick. Bara minuter senare sov jag.
Olivias perspektiv
Eric har somnat men jag ligger vaken. Någonting känns inte rätt, men jag vet inte vad. Plötsligt hörde jag ett väldigt svagt gnällade från Victors säng. Jag gick upp för att kolla till hur han mådde. Han såg väldigt bekymrad ut. Jag plockade upp honom i min famn. Han var jättevarm och bara gnydde.
"Hur är det gubben?" frågade jag och strök honom längs pannan. Han var vaken men svarade inte på något vis.
"Victor?"
Nu började jag bli orolig. Jag gick till Eric och väckte honom.
"Vad är det älskling?" frågade han med en hes röst.
"Det är något med Victor, han är gnyr, är jätte varm och svarar inte mig" sa jag och la långsamt ner Victor bredvid Eric. Eric tände sänglampan och gnuggade sig i ögonen. Han var såklart jätte trött efter konserten, men han brydde sig mer om Victor så han satte sig upp i sängen på en gång.
"Hur är det gubben?" sa han och lyfte upp Victor i sin famn.
Victor svarade inte utan fortsatte gny och kallsvettas. Eric blev riktigt orolig.
"Vad ska vi göra?" frågade jag, rädd och ledsen samtidigt.
"Vi måste ta honom till sjukhuset, han har jätte hög feber." svarade Eric, ganska lugn och samlad.
Vi klädde på oss kläderna jättesnabbt och gick ut i entrén. Där smsade Eric Alex och berättade att vi var på väg till sjukhuset med Victor. Sedan ringde han till Tomas och frågade om han kunde skjutsa oss. Tomas var genast klarvaken och lovade att skynda sig ner. Knappt 10 minuter senare satt Victor och jag i baksätet i en av Erics turnébilar.
"Eric! Han börjar andas konstigt!" Livrädd försökte jag hålla Victor vaken och samtidigt behålla lugnet.
"Håll honom bara vaken älskling! Vi är snart framme, jag lovar." Eric vände sig om och tog tag i min hand. Han smekte den fram och tillbaka för att lugna mig. Vad skulle jag ha gjort utan honom?
Jag mådde så dåligt när jag såg hur dåligt Victor mådde.
"somna inte gubben" sa jag tyst mot hans öra och strök honom på pannan.
"somna inte" repeterade jag. Han kippade efter luft och nu började jag gråta eftersom att det inte fanns något jag kunde göra.
"kör snabbare!" sa jag panikslaget.
"Vi kör så snabbt vi kan, du måste behålla lugnet för Victors skull älskling" sa Eric och kysste ovansidan på min hand.
"okej förlåt" sa jag med gråten i halsen. Jag tog några djupa andetag för att få ner pulsen lite. Victor gav ifrån sig något gnälläte och började sedan plötsligt stt skaka.
"Eric! han skakar!" sa jag.
"dethär är riktigt illa" sa Eric som nu också började få panik.
"vi är framme nu!" sa Tomas och ställde sig utanför entrén till akuten.
Jag räckte över Victor till Eric och Eric sprang in så fort han kunde. Jag kom bara några sekunder efter.
Victor togs genast hand om och vår doktor Anders sa att det var brottom. Att det behövdes göra något NU, annars kan det betyda slutet. Då fick jag ännu mer panik och föll i gråt i Erics armar. Eric grät också men han ville inte visa det så mycket. Men tårarna rann ner för hans kinder och tårarna rann ner för mina kinder. Victor sövdes ner för att doktorerna skulle kunna göra sitt jobb utan att Victor var rädd och grät. Jag och Eric sate oss ner i en soffa utanför rummet Victor låg i. Vi fortsatte och gråta.
"Han måste klara det" sa jag.
"Han kommer klara det. Det är vår grabb. Grabben som aldrig ger upp, han är stark" sa Eric och torkade bort en tår från min kind.
"tror du det?" sa jag och kollade in i hans bruna vackra bruna ögon.
Han blev tyst en stund och vred huvudet och kollade åt ett annat håll.
"...jag hoppas det"

Kapitel 10! förlåt för att det dröjde! ha det fint! komentera och sprid. Love


Skrivet av av: Anonym

sjukt bra! :)

Datum: 2012-05-18 Tid: 14:47:34
Skrivet av av: Sandra Eriksson

omg , spännande! MEER :d

Datum: 2012-05-18 Tid: 15:44:57
Skrivet av av: Moooaaaaaahhh

oj oj oj så spännande!!

Älskar verkligen sättet du skriver på och ja, du får liksom till det! Jag får värsta också panik och ba OMG, men asså den är så sjukt bra denna berättelsen!! ÄLSKAR DEN!! MER! :D :D

Datum: 2012-05-18 Tid: 19:53:21
Hemsida: http://moahceciliaclaire.bloggplatsen.se!
Skrivet av av: Nathalie

OMG, fett bra!!! mer!!:D<3

Datum: 2012-05-18 Tid: 20:21:11
Hemsida: http://saadesaga.devote.se
Skrivet av av: Sofie Dokuro

YEAY

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE IIIIIIIIIIIIIIIIT!!!!

Datum: 2012-05-18 Tid: 22:05:42
Hemsida: http://sofiedokuro.blogspot.se
Skrivet av av: E <3

Gråter ju! ♥ Fy fan va bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lav ju

Datum: 2012-05-19 Tid: 13:07:46



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: