Love is Calling...♥-KAPITEL 8

22.30
Victor ligger och sover i sin spjälsäng sedan en lång stund tillbaka och jag och Eric har precis lagt oss i vår säng.
"Olivia" sa Eric med sin mjuka röst.
"mm"
"Utan dig vet jag inte vad jag hade gjort..." började han. Jag tog tag i hans varma hand.
"Jag älskar dig över allt annat. Det går lixom inte att beskriva med ord" fortsatte han. I en lång stund fortsatte han att berätta och förklara hur mycket han älskade mig.
"Jag vet inte vad jag ska säga..jag älskar dig så otroligt mycket. Tänk dig allt det du sa nyss och gångar det med en miljard så får du fram hur mycket jag älskar dig" sa jag och kysste honom länge. Vi låg där och mös länge innan vi äntligen somnade tätt, tätt intill varandra.



9 Juli i Olivias perspektiv
Idag är det Victors dopdag. Klockan är 7 på morgonen och han vägrar sova. Både jag och Eric är uppe och om ungefär tre timmar ska vi till kyrkan och fixa en massa.
Det är riktigt fint väder ute och dopet kommer bli hur bra som helst!
*
"Har vi allt nu?" frågade jag och kollade mig omkring.
"jag tror det" sa Eric som i handen bar baby-stolen med Victor i.
"då åker vi" sa jag.
"jepp" sa han och vi gick ut till bilen och lastade in alla saker och åkte iväg till kyrkan.
Så snäll som Victor är så skriker han nästan aldrig så det är bara kul att ha med honom att göra.
När vi kom fram till kyrkan togs vi emot av mamma och pappa.
"Hej gumman" sa mamma och kramade mig.
"Hejsan" sa jag glatt. Jag kramade pappa också och de hälsade på Eric och gullade lite med Victor...ja, det vanliga. Bredvid kyrkan finns det ett litet hus där alla gäster och vi ska fika efter dopet. Det kommer bli parfekt!
Plötsligt ringer Erics mobil. Han går iväg några meter bort och jag kan inte höra vad han säger. Jag, mamma och pappa fortsätter att fixa med allt som ska fixas och efter bara någon minut kommer Eric tillbaka.
"Pappa och resten av min familj är påväg" sa han.
"så bra!" sa jag.
"pappa sa att han hade en överraskning till oss"
"jasså, spännande" sa jag och log. Eric började duka och jag gick för att sätta på mig finkläder eftersom att gästerna kommer om bara två timmar. Pappa och Rasse tar han om Victor. Rasse är helt förtjust i honom. Enligt honom är det ju hans bäbis.
Efter en liten stund ropade Eric på mig.
"Olivia!" ropade han genom den öppna dörren en bit bort.
"aa?" ropade jag tillbaka.
"kom en stund!"
"jag kommer!" ropade jag och la ner det jag höll på med och gick ut till Eric. Bredvid honom stod Walid.
"Hejsan!" sa jag glatt och kramade honom.
"hej Olivia!" sa han lika glatt.
"vad var det du villa visa?" frågade Eric Walid.
"jo denhär.." började han och öppnade en kartong han hade i handen. Ur kartongen tog han upp en vit dopklänning. Den var jättevecker. "Den hade du Eric när du döpte dig" forstatte han och gav den till Eric.
"Så fin" sa Eric. Och han menade det verkligen.
"Och jag tänkte att Victor skulle få den" sa Walid. Jag kollade på Eric och log. Han log också.
"tack så mycket" sa Eric och kramade honom länge.
"Tack" sa jag och kramade också honom länge.
*
Alla gäster är på plats och jag, Eric, prästen och Erics syster Lina som är Victors gudmor står framme vid altaret.
Lina håller i Victor som sover.
Prästen pratar och pratar och tillslut var det Erics tur att sjunga "Du är allt".
Det gick verkligen inte att hålla tårarna inne. Att jag skulle få en sån bra kille trodde jag verkligen inte.
Alla applåderade och Eric tackade och ställde sig bredvid mig igen.
"Jättefint älskling" sa jag och kysste honom.
"Tack gumman" sa han och besvarade kyssen.
Prästen pratade lite till och sedan sjöng vi några psalmer och sen var själva dopet över. Allt var jätteveckert och lyckat. Tänk vilken framtid vi kommer att ha med Victor. Underbart.

Så! det blev ett kapitel ändå :D Komentera för då blir jag så glad!

KRAM

Skrivet av av: Dokuro-Chan x_x

TACK SOM F*N!!! :D SUPERDUPERMEGABRABÄTTREBÄST!!!



*KYAAAAAAAAAA~*



*U MADE MY DAY <3*

Datum: 2012-01-11 Tid: 23:13:13
Skrivet av av: Lisa

Din novell är j*vligt bra

Datum: 2012-01-12 Tid: 07:39:58
Hemsida: http://lisaxdx.blogg.se/
Skrivet av av: Amanda

guuuuuuud! var jätte deprimerad innan, men nu är jag på mycket bättre humör! fick ett par tårar när victor fick erics dopklänning :')

Datum: 2012-01-12 Tid: 14:09:54
Hemsida: http://novelsbyyme.blogg.se/
Skrivet av av: Ellen

JAg bara dör när jag ser bäbisen! Den är så sjukt gullig! :)

Datum: 2012-01-12 Tid: 16:04:22
Skrivet av av: Anonym

grymt bra! du får aldrig ssluta med novellen! :D<3

Datum: 2012-01-12 Tid: 16:39:38
Skrivet av av: a.l.v.a.n

Tack för det underbara kapitlet kom!!! :D

Datum: 2012-01-12 Tid: 20:11:11
Hemsida: http://ericsaadelovestories.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: