Love is Calling...♥-KAPITEL 19

"ska jag ta över honom?" frågade jag menandes på Victor.
"jatack" sa hon och jag tog upp honom i min famn. Jag gick in i vardagsrummet och satte mig i soffan med Victor och plockade upp min laptop och tog det lungt. Efter ett tag var det dags att betala räkningar. Jag HATAR att betala räkningar. Men det måste blir gjort så jag gick och hämtade min plånbok i jackfickan och satte mig sedan i soffan igen. När jag öppnade plånboken trillade en liten lapp ut. Jag plockade upp den och såg att det var lappen jag fått av Louise. Jag log lite smått och plockade upp mobilen och skrev ett sms:
"tja! det var kul idag :) /Eric". Ska jag verkligen skicka det? jag blundade i några sekunder och tryckte sedan på skicka-knappen. Jag kollade försiktigt bort mot Olivia och ner på mobilen igen. vad håller jag på med?

jag fick rätt snabbt svar:
"hej! tack för att du hörde av dig!".
"tvekade inte en sekund ;)" svarade jag. Egentligen ljög jag ju lite, men strunt i det.
Vi messade en stund tills Olivia ropade att maten var klar. Jag la ner datorn och la Victor i baby-gymmet.
Jag satte mig mig mitt emot Olivia och vi snackade om allt möjligt. Plötsligt vibrerade det till i fickan. Jag plockade upp mobilen och kollade på den. Det var Louise. Jag la snabbt ner telefonen i fickan igen utan att ens läsa smset.
"vem var det?" frågade Olivia.
"J-son" sa jag snabbt.
"aha" sa hon och vi fortsatte att snacka om det vi snackade om innan. Mitt hjärta slår jättesnabbt så nervös jag är.
"du, jag ska ut med Amanda hela dagen imorgon så kan du ha victor?".
"uhm.. Absolut" sa jag och log.
"så bra" sa hon och sträckte sig över bordet och gav mig en mjuk kyss.
*
Vi åt upp och jag diskade rent mesans Olivia gjorde Victor klar för att sova. Då kom jag på att jag inte läst smset jag fått av Louise. Jag plockade upp mobilen och tryckte på 'visa'.
"vi hörs imorgon ;) kram!" stod det. Jag valde att svara.
"absolut, godnatt :)"
"godnatt :)".
Jag och Olivia gjorde oss klara för kvällen och gick och la oss i sängen.
"godnatt älskling" sa jag och kysste henne länge.
"godnatt" sa hon och vi kysstes igen.
"jag älskar dig" sa jag.
"jag älskar dig mer" sa hon.
"omöjligt" sa jag och hon skrattade lite generat och gav mig en sista puss innan vi båda somnade.
*
Nästa morgon
Jag vaknade av att något tungt låg på min mage. När jag öppnade mina ögon var Victor det första jag såg. Han låg på min mage och kollade på mig. Självklart log jag och klappade honom på huvudet.
"tjena mannen" sa jag, men fick självklart inget svar utan han fortsatte bara att kolla fundersamt på mig med sina stora bruna ögon. Bredvid mig låg Olivia och skrattade. Det fick mig också att börja skratta.
"godmorgon älskling" sa hon.
"hejhej" sa jag och sträckte mig mot henne och kysste henne.
"jag ska iväg om en timme" sa hon.
"då ska vi ha en hel dag tillsammans" sa jag till Victor och pussade honom på huvudet. Han fortsatte att kolla på mig samtidigt som han dreglade på min mage. Jag tog min tröja från igår som låg nedanför min säng och torkade bort dreglet på min mage och runt Victors mun, sen gick vi upp ur sängen och Olivia tog hand om Victor en stund. Klockan är runt 10 och det är soligt och varmt ute. Helt underbart väder.
En liten stund senare gick Olivia och jag var ensam kvar med Victor. Då fick jag plötsligt ett sms. Det var från Louise.
"Vill du ses en stund idag? :)".


KOMENTERA VAD SOM SKA HÄNDA! puss love u

Skrivet av av: johanna

att eric och louise blir kära

Datum: 2012-02-28 Tid: 18:06:35
Skrivet av av: Anonym

louise blir kär i eric och sen kom oliva och sågnär dom pussas

Datum: 2012-02-28 Tid: 20:00:35
Skrivet av av: a.l.v.a.n

Skit bra! <3

Datum: 2012-02-28 Tid: 21:19:06
Hemsida: http://ericsaadelovestories.devote.se
Skrivet av av: Amanda

superbra! :)

Datum: 2012-02-29 Tid: 12:18:07
Hemsida: http://novelsbyyme.blogg.se/
Skrivet av av: Ellen

skitbra ! :)

Datum: 2012-02-29 Tid: 19:02:34
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Dokuro-Chan -^_^-

Oj. Oj. Oj. Oj.

Datum: 2012-02-29 Tid: 21:29:28
Skrivet av av: Fellan

Hej! Har en tävling på våran blogg nu,gå in och kolla! Tävlingen när superenkel!

Datum: 2012-03-01 Tid: 18:47:35
Hemsida: http://fellanochsaggesfotoblogg.blogg.se/
Skrivet av av: Triciaa

Tycker att Eric och Louise träffas, Hon berättar hur hon känner men Eric känner inte likadant pga Olivia och familj. Louise accepterar det, men de kramas som vänner och då går Olivia förbi och ser Eric och Victor med en annan tjej. Och Olivia tar fel (igen).

Men Olivia ger Eric 1 chans att förklara.



Kraam Triciaa <3

Datum: 2012-03-01 Tid: 20:29:07
Hemsida: http://pathericialovemiley.blogg.se/
Skrivet av av: ★Jennifer★

VAD TUSAN ÄR DET HAN HÅLLER PÅ MED!!!?!??!?!?!?!?!? o_O'



Men du skriver hans "mistag" så bra!!! ;)<3

MEEEEEEEEER! :D

Kjam<3

Datum: 2012-03-01 Tid: 21:05:32
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: