Feel alive...♥ - Kapitel 3

Det första jag hörde när jag kom in i dagiset var någon som ropade "mamma". Några sekunder senare kom en liten gullunge stapplande fram med armarna utsträckta. Mina ögon tårades direkt. Victor var lika perfekt som sin underbara pappa, de två perfektaste och underbaraste personerna i mitt liv och på jorden.


"Hej gubben!" Jag satte mig ner på knä och omfamnade honom. Tydligen var han på kramhumör för han ville inte släppa på ett tag. När hans dagisfröken Tina kom var jag tvungen att resa på mig, men jag lyfte upp Victor i min famn. Jag och Tina pratade en stund, men Victor satt så lugnt och tyst i min famn. Inte som alla andra barn på dagiset som skrek för det allra minsta. Det var jag glad för.
När Tina och jag skiljdes åt kom jag på att jag skulle hem till Amanda. Under pratstunden hade jag glömt bort tiden totalt. Snabbt tog jag upp mobilen för att ringa upp henne. Då såg jag att hon hade ringt 5 gånger och pratat in ett meddelande. Jag lyssnade på meddelandet:
"Hej Olivia, när kommer du? ring mig när du hör detta! puss".
Jag ringde henne på en gång och efter tre signaler svarade hon. Vi pratade inte så länge utan istället fokuserade jag på att ta mig hem till Amada så fort som möjligt. Med Victor i famnen gick jag med raska steg i det kalla och blåsiga vädret mot busshållsplatsen.
Bussen skulle gå 16.20 och klockan var 15.55 så jag hinner om jag skyndar mig. Anfådd och lätt svettig kom jag fram precis i tid. Jag betalade och gick och satte mig en bit bak i bussen. Jag såg hur två tjejer några säten bort viskade och kollade på mig. Efter en liten stund kom de fram lite osäkert till mig.
"Är du Olivia Hermansson?" frågade en av tjejerna osäkert medans den andra fnissade lite generat.
"ja" sa jag och log mot dem.
"Och är det Victor?" sa samma tjej.
"Just precis" sa jag och lyfte upp honom lite lätt. Tjejerna tittade uppselt på varandra.
"Vi är riktigt stora fans till Eric!" sa de sedan.
"vad roligt!"
"kan du hälsa fån oss? Elin och Elvira"
"självklart" sa jag.
De tog en bild med mig, busade lite snabbt med Victor och sedan var det dags för mig att hoppa av bussen.
"ha det bra tjejer, jag ska hälsa Eric" sa jag innan jag gick av.
"detsamma! tack så mycket för allt!" sa de och sedan stängdes bussdörrarna. Jag skyndade mig hem till Amanda. Jag knackade på den vita dörren och Amanda öppnade.
"Heej!" sa hon
"Heeej!" sa jag samtidigt som jag kramade om henne. Sedan börjde hon sig ner och kramade om Victor som var så glad och nöjd trots den långa och kalla färden hit.
"tjena grabben" sa hon.
"He" var det ända han sa men fortfarande med ett lika stort leénde på läpparna som förut. Ett leénde jag inte kan få nog av. När han ler försvinner alla bekymmer.
Jag klädde av Victor ytterkläderna och satte honom på golvet i köket, sedan gick jag ut i hallen och tog av mig mina ytterkläder. Medans jag hängde upp jackan på kroken hörde jag hur Amanda gullade med Victor i köket.
" Vill du ha lite te?" frågade hon och satte Victor på kökssoffan.
" Jatack, det är så kallt och ruggigt ute."
" Vad vill lilla Victor ha? Får han dricka saft?" Amanda gick till kylen och tog fram saften.
" Han får bara lite, vi håller på att lära honom äta liten annan mat."
Under tiden tevattnet skulle koka satte vi oss kring köksbordet och pratade. Amanda i Soffan med Victor i knät. När jag såg hur duktig Victor var med andra människor växte stoltheten i mig. Eftersom det nästan kommer fram nya människor till Eric och mig får han träffa massor av människor. Trots det är han alltid lika lugn och snäll. Plötsligt ringde det i min jackficka. Jag reste mig upp och började gå mot hallen. Signalerna slutade precis när jag fick upp mobilen ur innefickan. Jag blev alldeles varm i kroppen när jag såg att det var Eric som hade ringt

kapitel 3 ute! komentera mer!! skriv vad i tycker! love

Skrivet av av: Nadja

Riktigt Super Dunder as bra :D:D:D:D Meeer !! :P

Datum: 2012-04-18 Tid: 13:51:05
Skrivet av av: Dokuro-Chan -^_^-

Hej igen, begåvade skrivare :D Menseriöst det är ni <3 ;) ÄLSKAR NOVELLERNA OCH DE NYA

Datum: 2012-04-18 Tid: 21:31:15
Hemsida: http://sofiedokuro.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: