Feel alive...♥ - Kapitel 2

"Ha det bra idag, jag älskar dig" sa han.
"Du också min danskung, jag älskar dig" sa jag. Han skrattade och strök mig på kinden.
"Jag älskar dig gubben, ha det så bra på dagis" sa han och pussade honom på munnen.
"Mysigt med en snorpuss" sa han sen och skrattade. Jag skrattade också och Victor log nöjt.
"Hejdå" sa jag och gick ut genom dörren.
"Hejdå!" sa Eric och stängde dörren efter oss.



När Eric hade stängt dörren kom saknaden direkt. Jag kunde knappt vara en meter bort från Eric utan att sakna honom. Han och Victor var mitt allt. Nere på gatan stod en gul taxi med öppen dörr. Det var den som skulle köra mig och Victor till dagiset. Sedan skulle jag ta taxin från dagiset till mitt jobb, det är några kvarter bort. Än har jag inte tagit mitt körkort så vi åker antingen med taxin eller med Eric om han har tid. Victor satt så lugnt och stilla i bilen hela vägen fram, när han såg dagiset började han le. Han har fått Erics leende vilket jag var jätteglad för, det är det vackraste leendet i världen.
*
Jag kramade Victor en sista gång och gav honom en puss på pannan.
"Hejdå gubben" sa jag innan han sprang iväg in till de andra barnen. Jag gick ut till taxin igen och blev körd till jobbet. Taxichaffören fick en hundralapp och sedan körde han iväg. Han verkade ha bråttom.
Väl inne på ICA träffade jag en massa kollegor. Vi hälsade och pratade och var bara allmänt trevliga och sociala innan alla gick till sina enskilda jobb. Själv gick jag gick och satte mig i kassa 3. Min chef Anders öppnade affären och då och då kom det in nya kunder och allt rullade på som vanligt.

Erics perspektiv
Jag tog bilen till dansstudion där jag träffade mina dansare Alex, Edin, Maria och Rim. Efter ett tag kom också vår nya koregraf Simon. Simon är 27 år och har mörkt ganska kort hår som alltid ligger perfekt och snyggt. En riktigt schysst kille. Vi började så smått att värma upp och tänja ut så att vi inte gör illa oss. Idag ska vi lära oss dansen till 'Backseat' så det var bara att sätta igång.
*
Efter några timmars dansande var jag helt slut.
"nu tar vi lunch" sa Simon och sakt och gjort så pausade vi för lunch. Alex och Maria gick iväg för att handla mat åt oss alla på en resturang i närheten. Under tiden satt jag, Simon, Edin och Rim och snackade lite.
"Hur är det med Victor?" frågade Rim.
"han mår bra och är så snäll som alltid" sa jag och log stolt.
"du får ta med honom till dansen någon gång, längesedan jag såg lillkillen" sa Edin.
"ja det kan jag nog" sa jag.
Vi fortsatte snacka och en stund senare kom Alex och Maria tillbaka. De hade händerna fulla med matlådor och vi tog för oss. Sedan satte vi oss vid ett träbord utanför danslokalen och började äta. Mat var precis det jag behövde just nu. 
Jag åt upp på bara kanske 10 minuter. 
"Du var hungrig ser jag" sa Alex. 
"Det kan du ge dig på" sa jag och tog en klunk coca cola. 

Olivias perspektiv
Det är helt vanlig och tråkig jobbdag. Ingenting speciellt har hänt. Om en timme slutar jag och då ska jag hämta Victor på dagis. Sedan har jag lovat Amanda att följa med henne hem. Det var rätt längesedan vi träffade och vi har mycket att prata om. Sedan ville hon träffa Victor.
" Du kan gå nu om du vill, det är bara 1 timme tills vi stänger och om det kommer fler kunder kan de gå till de andra kassorna. Du har varit jätte duktig idag" sa Anders och klappade mig på axeln.
Snabbt plockade jag ihop mina saker och började gå mot utgången. Eftersom jag fick sluta 1 timme tidigare hade jag ingen brådska att hämta Victor,  så jag bestämde mig för att gå till dagiset. 25 minuter senare anlände jag till dagiset, lite andfådd och med rosiga kinder. Känslan att ha varit ute och gått i fint väder är helt underbar. Speciellt om man inte har bråttom.
Det första jag hörde när jag kom in i dagiset var någon som ropade "mamma". Några sekunder senare kom en liten gullunge stapplande fram med armarna utsträckta. Mina ögon tårades direkt. Victor var lika perfekt som sin underbara pappa, de två perfektaste och underbaraste personerna i mitt liv och på jorden.

Kapitel 2! komentera vad ni tycker och välkomna Nicolina till ensaadesaga! we love u!

Skrivet av av: Dokuro-Chan -^_^-

JÄTTEBRA!! NÄSTA? NÄR?!

Datum: 2012-04-17 Tid: 18:37:30
Hemsida: http://sofiedokuro.blogspot.com
Skrivet av av: Dokuro-Chan -^_^-

+ VÄLKOMMEN NICOLINA! :DD

Datum: 2012-04-17 Tid: 18:38:04
Hemsida: http://sofiedokuro.blogspot.com
Skrivet av av: Ellen

AAWWSSSOMMMEEEE :)

Datum: 2012-04-17 Tid: 21:06:37
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Anonym

as bra! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Datum: 2012-04-18 Tid: 19:37:02



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: