It's like that with you...♥ - kapitel 20

"jag har tänkt på en sak"
"vadå?" sa jag men reagerade inte speciellt mycket utan låg bara på rygg med slutna ögon.
"tänk om.." sedan tvekade hon.
"tänk om vadå?" frågade jag och reste mig upp på mina armar.
"asså.. tänk om jag är gravid" sa hon osäkert.
Det kom som en chock. Tänk om. Tänk om det faktiskt var så.
Jag kollade på henne och sa sedan.
"men vi använde väl kondom" sa jag tyst.
"ne" sa hon skyldigt.
Jag blev tyst.
"fuck" sa jag för mig själv.


Vi stod i köket och diskuterade.
"Eric, på riktigt, tänk om jag ÄR gravid!" sa Olivia som nu var riktigt upphetsad.
"jag vet!" sa jag.
"jag köper att par graviditetstest imorgon" sa hon och satte sig ner på en stol.
"bra" sa jag. Vi var nästan lite sura på varandra. Egentligen viste nog ingen av oss varför. Det är ju bådas fel. Eller kanske inte "fel", ett barn är en gåva, en värdefull skatt.
Men det är ju det att då måste jag nog lägga ner min karriär, och abort är inget alternativ.

Nästa morgon
Efter en nervös natt och morgon gick Olivia iväg för att köpa graviditetstest.
Jag satt hemma och väntade. Tiden gick långsamt. Så nervös var jag. Jag vill så gärna bli pappa en dag, men det är för tidigt. Jag ska snart fylla 21 och har så mycket framför mig och mamma kommer förmodligen inte hinna träffa barnet ändå så varför skynda på?
Jag hörde hur ytterdörren öppnades och Olivia kom in.
"älskling, jag är hemma nu" sa hon och gick direkt in på toaletten.
en kvart senare kom hon ut med 5 stycken olika test i handen.
Jag såg tårarna i hennes ögon.
"berätta då!" sa jag upphetsat.
Hon var tyst och sträckte bara fram testen. Jag kollade på dem. Alla visade ett plustecken.
Jag kollade tomt på henne. Vad skulle jag säga? Hon började gråta.
Jag gick fram och kramade henne länge.
Jag kände hur tårarna började rinna ner för mina kinder. Jag ska inte låta detta förstöra min karriär, aldrig någonsin. Men jag ska fortfarande bli en ansvarsfull pappa.
"Jag ringer en doktor imorgon" sa Olivia och snyftade,
"bra" sa jag tyst med läpparna mot hennes hals sedan gick jag iväg och ringde till pappa:
"Walid" svarade han.
"Hej pappa, det är Eric"
"hej, hur är det?" frågade han.
"jo, du, det är något jag måste berätta"
"vadå? berätta" sa pappa allvarligt.
"Det är så att Olivia är gravid" sa jag tveksamt.
Han blev tyst. Sedan sa han:
"jag trodde inte att ni två hade haft.." sedan tystnade han.
"jo, det har vi" sa jag och förstod precis vad han menade.
Vi snackade en stund och sen la vi på.
"vad sa han?" frågade Olivia.
"han blev lite chockad, och sa att han skulle stötta oss"
"så bra"
Vi beställde hem mat från en china-restaurang i närheten och satte oss i soffan och åt och kollade på TV.
Efter ett tag fanns det inga roliga program enligt mig så jag tog upp min lap-top och började surfa lite.
Jag gick in på twitter och skrev ett tweet:
"thanx for all your support, I need it /E"
Jag fick genast massa svar.
"Something else that´s wrong?"
"jag älskar dig Eric!!!"
"I will always support you, #teamrussia"
Olivias perspektiv
Jag messade Amanda:
"Jag är gravid..."
Jag fick svar rätt snabbt.
"med Eric?!"
"mm.."
"omg.. ring mig"
Jag ringde henne genast och vi snackade en stund. Jag blev nästan lite sur på henne när det enda hon tänkte på var att jag hade sån tur som haft sex med Eric Saade.
"jag kommer stötta dig igenom allt gumman" sa hon sen.
"tack" sa jag.
Vi snackade lite till och sen la vi på. Jag kände att jag kunde lite på Amanda, har hon sakt att hon kommer stötta mig, kommer hon det.
Jag la ner mobilen i fickan och satte mig sedan i Erics knä.
"älsling, vi kommer klara dethär tillsammans, ellerhur?" sa jag.
"klart vi kommer" sa han och kysste mig.
Jag la mig ner på mage på honom och la mitt huvud på hans bröstkorg och hörde hans jämna hjärtslag.
"d-dunk, d-dunk"
Det var skönt. De senaste veckorna har varit så stressiga så att bara ligga ner och känna mig trygg intill Eric gjorde mig lugn. Vi kommer klara dethär.
Vi hade också varit i pressen rätt mycket i ett par veckor eftersom att Eric gått ut med dethär med hans mamma och så. Sen har de nästan precis upptäckt att jag är hans flickvän så det var också något stort enligt dem.
"du Olivia, jag har tänkt på en sak"
"vadå babe?" sa jag och fnissade.
"jag tycker vi borde flytta ihop" sa han.
Jag blev tyst en stund.
"det tycker jag med" sa jag och kysste honom.
Han skrattade lite.
"vi fixar med det nästa vecka" sa han.
"det låter jättebra"
Jag slumrade till en liten stund men sedan väckte Eric mig.
"gumman, dags att vakna" sa han och klappade mig på ryggen. Jag låg fortfarande på hans bröstkorg.
Jag lyfte huvudet och kollade mig runt förvirrat.
"mm" sa jag och reste mig långsamt upp.
"akta foten bara" sa Eric som såg att jag höll på att knyta in mig i mig själv. Foten är lite öm, men gipset är borta.
Jag kollade på klockan - 19.23 - vad länge jag måste ha sovit.
"ska vi kanske göra lite middag?" sa Eric och steg av soffan.
"aa, det kan vi" sa jag och reste mig upp. Vi bestämde oss för att laga pasta carbonara.
Eric gick ut i köket och tog fram pasta och allt som ska vara i.
Jag kom lite efter honom och hjälpte till.
"kan du duka?" frågade Eric.
"visst" sa jag och tog fram två tallrikar, 2 glas, 2 gafflar och 2 knivar och ställde fram på bordet.
Eric gjorde klar maten och satte fram på bordet och vi började äta. Han sträckte fram sin hand mot mig. Jag tog tag i den.
"Älskling, jag kommer aldrig lämna dig, det är du och jag för alltid, jag älskar dig" sa han och kollade in i mina ögon. Jag blev nästan lite tårögd.
"Jag älskar dig så otroligt mycket Eric, allt kommer ordna sig"
"den saken är jag inte så säker på" sa Eric och kollade ner i bordet.
"jo gubben, det kommer det"

KOMENTERA! vad ska hända? behöver idéer! kram

Skrivet av av: Julia

Bra saga! :)

Men vem är olivia ? jag har inte läst hela så hänger inte riktigt med :p

Datum: 2011-10-30 Tid: 09:27:45
Hemsida: http://ericsaadeeric.blogg.se/
Skrivet av av: Nathalie

Fett bra novell!! Kan du inte lägga ut ett till kapitell i dag?? Snälla as bra ju!!<3333 kramiss:)

Datum: 2011-10-30 Tid: 10:23:10
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

Spännande!!! :D

Jag tycker att kanske det blir når fel med barnet, så det dör och sen senare "gör" Eric och Olivia en nytt barn? eller ska dom klara det??

allt är upp till dej, och jag förstår om vi sätter liiite press på dej när vi vill ha ett nytt kapitel varje dag, DET förstår jag (har ju en egen novell ;) ) men bara kämpa på, och du ska veta att du är jätte duktig<3

Kjamar<3

Datum: 2011-10-30 Tid: 10:33:44
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: