It's like that with you...♥ - kapitel 36

Erics perspektiv
Är det jag som är löjlig?! Vem fan var det som låg och hångla med min poolare i MIN soffa?! Inte fan var det jag!
Jag såg tåget komma så jag gjorde mig i ordning. Jag struntade att titta bak för att se om Olivia stod där. Jag bryr mig inte. Såhär arg brukar jag inte bli. Men när man ljuger och är otrogen mot mig sedan påstår att jag är löjlig så går det över gränsen.
Jag gick in i tåget och satte mig på min plats. Jag kollade ut genom fönstret och såg Olivia stå där med tårarna rinnande ner för kinderna. Dörrarna till tåget stängdes och det började rulla långsamt och jag såg hur hon försvann långsamt ur min syn. Jag skiter i henne. Hon kan väl vara med sin Danny om hon vill.
Jag kände hur mobilen vibrerade. Ett sms från Danny.
"Förlåt så jävla mycket mannen. Vet inte vad jag ska säga. Bara att jag är så sjukt ledsen och vill att ni ska bli sams igen. Kom igen, snälla. Jag ville inte sabba allt" stod det. Just nu behöver jag samla mig. Jag struntade i att svara på meddelandet och la ner mobilen i fickan istället.
Jag la mig ner och somnade en stund. Jag behöver lite vila.
Olivias perspektiv
Så fel allt blev. Mitt liv är förstört.
Jag tog sats och sprang. Jag sprang mot tågrälsen och jag såg tåget komma. Jag vill inte leva mer.


Men jag kom aldrig fram. När jag bara var centimeter från kanten känner jag hur någon tar tag i min arm och stoppar mig. Det var Danny som sprungit ifatt mig.
"Vad fan gör du?!" sa han upphetsat.
Jag tryckte mitt ansikte intill hans bröst och grät.
"Jag vill inte leva mer!" hulkade jag.
"jo, han kommer bli din en dag igen. Han älskar dig fortfarande. Det vet jag." sa han.
"Hur vet du det?" sa jag.
"varför tror du annars att han skulle ha stannat och lyssnat på din förklaring? jo för att han vill hitta en vettig förklaring för att komma tillbaks till dig. Han är bara upprörd nu.".
Jag funderade på det. Det kanske var så.
"kom nu så går vi hem" sa Danny. Jag följde med honom och när jag kom fram till min trappuppgång sa jag hejdå till Danny och han gick hem till sig. Jag satte mig i soffan och satte på datorn. Inget blev speciellt mycket bättre när det första jag såg var bilden på mig och Eric som jag hade som bakgrund. När jag såg hur lyckliga vi var så kände jag hur tårarna trängde sig fram och långsamt rann ner för mina redan våta kinder.
Jag ångrar allt så mycket. Hade det inte varit för den kyssen hade jag legat i Erics knä just nu och fått känna hans mjuka läppar mot mina då och då. Vi hade varit så lyckliga och det var ju meningen att jag skulle somna i hans famn och bara känna doften av honom samtidigt som han masserade min hårbotten.
Som jag saknade den tiden.
Jag gick in på Twitter och såg att Eric hade twittrat.
"So much happening in my life. I'm sorry guys. My heart is broke at the moment. I miss the old times but I still love you.."
Jag fick sånna skuldkänslor."I miss the old times but I still love you.." var det till mig?. 'snälla tänk på vad du gör nästa gång Olivia' tänkte jag för mig själv.
Erics perspektiv
Jag saknar hennes kyssar. Jag saknar hennes kramar. Jag saknar henne.
När jag tänker på det så vet jag hur det känns. Man bara dras med och plötsligt händer det.
Jag vet inte riktigt om jag ska förlåta henne eller inte.
Telefonen ringde. På skärmen stod det 'Olivia' och en gullig bild på henne kom upp. Jag orkar inte prata med henne just nu så jag klickade på "upptaget" knappen och la ner mobilen i fickan igen.
*
"Nästa station Helsingborg C" sa en man i högtalarna. Jag gjorde mig i ordning och ställde mig vid dörrarna. Tåget stannade och jag klev av. Jag viftade med handen för att få en taxi att stanna. Efter en stund stannade äntligen en taxi och jag hoppade in och kördes hem.
Jag tog några steg fram och knackade på den gulliga lilla dörren. Det var min lillasyster som öppnade.
"Heeeej, ska inte du vara i säng nu?" sa jag och satte mig på huk och höll ut armarna i väntan på en kram.
"hej Eriiiiic! näääää, jag vill inte." sa hon och slängde sig i armarna på mig.
"haha, Mår du bra då?" frågade jag.
"japp, men varför säger alla på min skola att du är död?" frågade hon.
"för att jag blev kidnappad. Så alla trodde det".
"va!? kidnappad! wooow!" sa hon. Hon tyckte nog det var mer coolt än hemskt.
Jag skrattade och tog av mig jackan och steg in.
"vem var det?" hörde jag pappas röst från vardagsrummet.
"Hejsan" sa jag och klev in i rummet.
"Eric! min son, hur är det?" frågade han och klev upp ur soffan och gav mig en kram.
"sådär, Olivia var otrogen mot mig så jag stack hit" sa jag.
"jasså, vilken idiot, med vem?" frågade han. Idiot är faktiskt nästan vad man kan kalla henne.
"Danny" sa jag tyst.
"Danny?! jag trodde han var en snäll kille"
"jo, jag vet inte.." sa jag
"Hur länge hade du tänkt stanna?" frågade pappa.
"kanske en vecka eller så. Kanske längre" sa jag.
"Okej, vad trevligt" sa han.
Det var längesedan jag träffande några av mina ompisar här i Helsingborg så varför inte ta sig tid och göra det nu? Då kan jag samtidigt koppla av och glömma allt som hänt idag. Även om klockan är 23.00 så gör det ingenting. Ingen av mina poolare brukar klaga på ett natthäng.
Jag messade Victor.
"Brushan, jag är i Hbg nu! häng eller?"
Jag fick svar rät snabbt.
"Mannen! längesedan du hörde av dig! klart, vill du komma hit eller? David är här"
"Sure, kommer nu" svarade jag och inom 20 minuter var jag utanför Victors hus. Jag knackade på och Victors mamma Angelica öppnade.
"Hejsan Eric!" sa hon och gav mig en lång men hård kram. Hon är en sån positiv och rolig mamma.
"Hejsan" sa jag.
"Vad längesedan man såg dig, jag hoppas att allt är bra, Victor är uppe på sitt rum" sa hon.
"okej, ha det bra" sa jag och gick upp för trappan och in på Victors rum.
"Tjena manneeeeeen" sa han och vi gjorde en killhälsning och sedan samma sak med David.
Jag förklarade allt som hade hänt från början. Hela historian sedan jag träffade Olivia.
Olivias perspektiv 3 veckor senare
Jag vaknade vid 12 tiden ungefär. Inte alls på humör. Eric svarar inte när jag ringer och inte på mina sms.
Livet är skit. Fan att Danny skulle stoppa mig från att hoppa framför tåget. Då hade jag inte behöft leva på denna jävla planeten. Ett liv utan Eric är liksom ett liv utan mening. Han gjorde mig glad och han gjorde mig stolt. Jag var så stolt över honom.
*
Det är söndag och det har gått tre veckor sedan Eric lämnade och han har fortfarande inte hört av sig. Jag vet att han skriver nya låtar och jobbar som vanligt igen. Han verkar nästan ha glömt bort lägenheten och mig. Som att jag inte finns längre för honom. Jag skadade verkligen honom inombords. Det måste ha gjort riktigt ont. Jag kan fortfarande se mig honom framför mig när han stod i dörröppningen med tårarna rinande ner för kinderna. Han såg förkrossad ut. Sådär riktigt besviken och ledsen när allt hopp är slut.
Jag känner mig smutsig och äcklig.

Komentera snälla!! 15 komentarer från OLIKA personer (jag ser vilka som är samma person) och de kommer ett till kapitel ikväll. kram <3

Skrivet av av: Noomi

Jag är övertygad om att de skulle uppskattas med ett till kapitel ikv ;) :D Jätte bra kapitel! Jag vill att Eric ska komma tillbaka!!

Datum: 2011-11-16 Tid: 14:09:44
Hemsida: http://www.dreampoems.devote.se
Skrivet av av: Ellinor

hej du är jätte duktig snälla ett till i kväll

Datum: 2011-11-16 Tid: 14:57:01
Skrivet av av: ellen

Asså du är så grymt duktig på att skriva :)

jag vill att eric typ ska komma tbx :)

Datum: 2011-11-16 Tid: 15:28:50
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Nathalie

Snälla ett till kapitell i dag!!:) kan inte vänta as bra ju!!:)<3

Datum: 2011-11-16 Tid: 16:08:44
Hemsida: http://ourkindofstories.devote.se
Skrivet av av: jojjoooooooo

MEEERRRRRRRRR

Datum: 2011-11-16 Tid: 16:45:02
Skrivet av av: saadefreak

as bra! :))

Datum: 2011-11-16 Tid: 17:12:39
Skrivet av av: Saga

Snälla ett till idag =)<3

Datum: 2011-11-16 Tid: 17:49:38
Skrivet av av: Michaela

Riktigt bra som vanligt:) hoppas att Eric kommer hem snart. Hon är ju gravid oxå, om jag inte minns fel haha.

Datum: 2011-11-16 Tid: 19:18:07
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

Så bra!! okej.. kommer tillbacka om en stund måste torka tårarna!<3



Så är tillbacks!! SÅ HIMLA BRA<33 Men vad händer med barnet? :O Kommer Eric komma ihåg den lille?? KOM IGEN! LÅT HONOM KOMMA IHÅH DEN LILLE!!! Gud asså..!! okej, jag har inga andra ord! Du är en sjukt bra novellskrivare och jag älskar denna novellen!<333

LÄNGTAR TILL NÄSTA!! Kommer gå in typ 20 ändå från halv 8 på morgonen för att se om nästa kapitel har kommit<3333

Many kjamar ;D<3

Datum: 2011-11-16 Tid: 20:53:37
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

(har precis kommit på värsta bra idén! :D mailar den ;) om jag skriver rätt mail, får ni svara med typ "okej" så jag vet att iden har kommit fram)

KJAM<3

Datum: 2011-11-16 Tid: 22:03:03
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: