It's like that with you...♥ SISTA KAPITLET!

"Tja!" sa Eric när han fick syn på Amanda.
"hej!" sa hon glatt och vi gick in och satte oss bredvid honom.
"jag kanske ska sätta på mig en tröja" sa Eric och började kravla sig ur soffan.
"nejdå, du är mycket finare utan" sa jag och fnissade lite.
"som du vill" sa han och satte sig ner soffan igen skrattandes. Amanda skrattade också.
"jaha, hur mår du då?" frågade Eric Amanda.
"jag mår hur bra som helst, själv då?"
"jodå, jag mår bara bra"
"härligt, har ni kommit på något namn till bebisen än?" frågade Amanda. Jag kollade på Eric och log.
"japp, Victor. Victor Eric Saade" sa jag.
"Så fint! Hur bra som helst" sa hon.
"tackar" sa Eric samtidigt. Jag kollade på honom och gav honom en kyss och drog min hand längs hans mage.

Jag sneglade lite på Amanda och såg att hon blev lite avundsjuk. Det kanske är bäst om jag undvek sånt när hon var här.
Vi snackade en stund till och bara umgicks med varandra. Vi satt där i kanske två timmar. Med Eric och Amanda har jag de bäst. Jag såg hur Amanda hela tiden kollade på Erics mage. Men jag är inte orolig för något. Jag litar på Amanda och Eric har sakt att han aldrig kommer lämna mig och det får jag tro på.
Plötsligt ringde det på Amandas mobil och hon svarade.
"Hej" sa hon. Sedan sa hon bara saker som "mm", "okej", "aa" osv.
Tillsut la hon på och reste sig upp ur soffan.
"jag måste hem nu, men ha det bra, så ses vi på Fredag" sa hon och kramade mig.
"japp det gör vi" svarade jag.
"Du får också ha det så bra" sa hon och kramade Eric.
"du med" sa han och log. Amanda gick ut och stängde dörren efter sig och jag hörde hennes steg eka i trapphuset.
Jag satte mig tätt intill Eric och han la armen om mig och gav mig en lätt kyss på pannan.
"Hur mycket är klockan?" frågade jag. Han plockade upp sin mobil ur fickan och kollade.
"17.45" sa han.
"det känns som att den är minst 8 på kvällen" sa jag och gäspade stort.
"så gullig du är" sa han och skrattade samtidigt som han strök mig på kinden.
"precis som du" sa jag och kysste honom.
*
"ska vi kolla på en film?" frågade Eric.
"varför inte?" sa jag.
"det är min tur att väja" sa Eric och skrattade.
"jaja" sa jag och Eric gick ur soffan och valde en film. Jag vet inte riktigt vad den hette och den verkade inte speciellt bra heller. En riktig kill-film...
Eric startade filmen och la sig sedan ner i soffan och jag la mig i hans famn och han höll sina händer om mig. Precis som jag vill ha det.
Eric var väldigt inne i filmen hela tiden, så jag fick inte så mycket kontakt med honom. Jag kände hur ögonlocken blev allt tyngre och tyngre och tillslut orkade jag inte hålla uppe dem längre.
Erics perspektiv
Filmen var riktigt bra. Efter ett tag tog filmen slut och jag kollade ner på Olivia som sov så sött. Jag skrattade lite för mig själv och stängde med hjälp av fjärkontrollen av TV:n. Olivia sov på och jag plockade upp min iphone och gick in på twitter. Det var många som tweetat mig. Speciellt om dethär att jag kommer bli pappa och så.
"is it true?! will there be a Saade jr?"
"Eric! är det sant att du ska bli pappa?"
"can't believe you're gonna be a dad soon...". När jag läste igenom tweetsen verkade det som att mina fans inte alls var speciellt glada på mig så jag skrev ett tweet för att förklara.
"Yes. Yes it's true. I'm gonna be a father in May and I'm very proud of it. But I need your support guys. I love you, and I don't want anyone to be disappointed. I won't stop my career. To sing and perform is my life. love /E".
Jag fick genast massa svar från både stöttande och förstående fans. Gud vad jag älskar dem. Varenda en.
Jag la ner mobilen på soffbordet och la mig till rätta i soffan med Olivia i min famn och blundade.

Det var sista kapitlet av It's like that with you. Efter nyår ska jag börja på en ny del! Skriv en komentar och ge förslag vad ni tycker att den borde heta :). KOMENTERA OM KAPITLET OCKSÅ! KRAAAAAM

Skrivet av av: Amanda

En av dom bästa novellerna hittills! Jag har inte följt dig från början, men jag kan säga att det bara har blivit bättre och bättre nu mot slutet. Jag kommer självklart att följa din nya del. Hoppas den blir lika bra, om inte bättre! gott nytt år! (:

Datum: 2011-12-30 Tid: 20:55:22
Hemsida: http://novelsbyyme.blogg.se/
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

Asså, blir det som en bok 2 eller om "ett nytt par"? :P

För jag hoppas med mitt hjärta att det blir som en bok 2 :)<3



Det finns inte tillräckligt bra ord för denna novellen :) Jag har följt denna novellen sen typ kapitel 15.. eller 10? eller var jag med vid första kapitlet? Aja, en underbar novell som jag ar suttit vid och hoppats att ett nytt kapitel skulle komma<3 Det... fins seriöst inte ord :') remember: WE LOVE YOUR NOVELL! :)

Kjam<3

Datum: 2011-12-30 Tid: 21:59:41
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: a.l.v.a.n

Så himla bra!!! du vet väl att du är väldigt begåvad på att skriva noveller<3

Den kan heta "Love is Calling" ;) eller något ha ett bra nyår <3

Datum: 2011-12-30 Tid: 22:23:02
Hemsida: http://ericsaadelovestories.blogg.se/
Skrivet av av: Anonym

samma blog?:))

eller ska du byta blogg när du byter novell?

kram!



p.s din novell är jätte bra!! <3

Datum: 2011-12-31 Tid: 00:00:17
Skrivet av av: Doku-Doku-Dokuro-Chan

Jag har ingen aning om vad nästa ska heta men du får lova att inte sluta skriva noveller om Eric, okej? Skulle dö utan xP

Datum: 2011-12-31 Tid: 00:32:59



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: