It's like that with you...♥ - kapitel 50

"Förlåt mig, jag har bråttom! ta tröjan" sa jag och gav honom tröjan och sprang sedan iväg. Just precis då gick Olivia ut genom dörrarna och ut i det kalla Decembervädret. Jag sprang efter henne och ropade efter henne flera gånger. Men antingen brydde hon sig inte, eller så hörde hon mig inte, utan fortsatte bara att gå. Sedan hände det jag fruktat så mycket. Bilen körde fort och försökte bromsa men slidade på den hala snön och träffade Olivia som gick på övergångsstället.
"OLIVIA!" skrek jag och sprang fram till henne och föll handlöst ner på knäna och grät och grät.
"Hjälp mig någon!" ropade jag. Många sprang fram och försökte hjälpa till. Olivia blödde mycket och jag satte mitt öra mot hennes bröstkorg men kunde inte höra några hjärtslag.

En kvinna ringde ambulansen och en man gjorde hjärt-lung räddning på Olivia. Jag satt på knä vid Olivias huvud och strök henne på huvudet. Jag böjde mig ner och viskade i hennes öra:
"Älskling, vakna, snälla". Jag kysste henne på hjässan och bad en tyst bön till gud. Jag tänkte på tvillingarna, på Olivia, på vår framtid, på hela Olivias släkt och hennes vänner. På allt som kommer att påverkas om hon dör.
Bara tanken fick mig att brista ut i tårar.
"Ambulans är påväg" sa kvinnan som ringt efter den. Jag torkade bort tårarna från kinderna med handflatan och tittade upp på henne.
"Tack" sa jag tyst.
Mannen fortsatte att gör hjärt-lung räddning men Olivia vaknade inte.
"snälla" hulkade jag. Jag fick syn på att hon hade örhängena jag gett henne på sig. Jag tog av dem så att de inte skulle försvinna någonstans.
*
Inne på sjukhuset var det panik. Doktorerna gjorde hjärt-lungräddning men fick ingen puls.
Jag gick ut ur rummet och satte mig på en stol och ringde..Danny.
"Mannen, hur är det?" sa han.
"hej, du det har hänt något" sa jag.
"vadå?" sa han oroligt.
"Olivia har blivit påkörd och ligger inne på sjukhuset och de får ingen puls". Jag kände hur tårarna började rinna ner för mina kinder igen.
"va?! nej! jag kommer på en gång!" sa han och vi la på. Jag la mitt huvud i mina händer och bara grät. Allt känns hopplöst just nu. Inget kommer någonsin att bli bra. En doktor kom ut ur rummet och gick fram till mig. Jag kollade upp på honom och han sträckte fram sin hand. Jag torkade av mina händer på mina jeans och skakade doktorns hand.
"Lars" sa doktorn.
"Eric" sa jag. Han satte sig ner på stolen bredvid mig och harklade.
"jo, det finns några saker du måste få veta" sa han.
"vadå?".
"jo, det finns möjligheter att hon vaknar upp" började han. Jag kände hur hoppet inom mig steg och att jag blev gladare.
"Men.." fortsatte han. Neeeej.... inte något jävla 'Men'.
"...OM hon vaknar, så kan hon få en cp-skada och det kan vara så att tvillingarna inte överlever. Men det är bara ett kanske" sa han. Jag brast ut i tårar.
Samtidigt kom Danny in genom dörren. Han hälsade på doktorn och jag reste mig upp och kramade honom länge.
Vi sa ingenting utan bara tröstade varandra. Självklart led jag mest, men Danny är ändå viktig för Olivia, även om det varit lite spänt mellan oss på sistonde.
Han släppte och kollade in genom fönstret på dörren till rummet Olivia låg i. Det var fullt med doktorer och sköterskor. Allt var bara skit.
Vi satte oss ner och pratade och funderade på vad som kommer att hända.

Olivias perspektiv
Jag tog tag i ängelns hand och gick några steg. Sedan hörde jag Erics röst eka i det vita tomrommet:
"Älskling, vakna, snälla" sa han. Jag kollade mig runt, men där fanns bara vitt, vitt och åter vitt. Det fanns inget golv, inget tak, inga väggar. Bara vitt och ängeln och ljuset. Jag måste kämpa. För Eric. Jag släppte ängelns hand.
"Din stund är kommen" sa ängeln. Jag kollade på henne. Hon såg snäll ut. Samtidigt visste jag att om jag följer med henne in i ljuset så kommer jag aldrig att få träffa Eric igen. Jag måste överleva. Jag hörde Erics röst igen.
"snälla" viskade han. Jag försöker ju! Just nu kände jag ingenting. Ingen smärta, ingenting.
Tiden gick och plötsligt kände jag hur smärtan kom krypande. Det gjorde riktigt ont.
Jag körde hur någon ropade.
"Vi har en puls!". Sedan hur någon tryckte riktigt hårt på min bröstkorg. Mina revben var säkert brutna. Vad är det som händer?
Jag hörde Erics röst ännu en gång, fasst denna gången mycket starkare.
"Olivia älskling" sa han.

Erics perspektv
"Vi har en puls!" hörde jag någon ropa. Jag flög upp ur stolen och sprang in i rummet.
"Olivia älskling" sa jag och gick fram till sängen hon låg på. Hela hon var täckt av sladdar.
"Ställ dig vid sidan" sa en doktor till mig.
"men.." var det ända jag han säga innan Danny tog tag i min arm och ställde mig åt sidan.
"de måste göra sitt jobb" sa han.
"mm" sa jag.
"pulsen blir starkare!" ropade en doktor och då började jag gråta. Denna gången glädjetårar. Allt går upp och ner. Sorg, glädje, hopplöshet, tro.
Jag kollade upp mot taket, knäppte mina händer och viskade:
"snälla, snälla, låt Olivia och tvillingarna få överleva. Snälla"

KOMENTERAAAAAAAAAAAA!! jag sitter här och gråter nästan .. vad kommer hända?

Skrivet av av: Erica

Ursäkta att jag svär, men.. fan vad bra du är på att skriva!!! Jag gårter typ också!!!!! Längtar till nästa!!!! <3333

Datum: 2011-12-07 Tid: 16:36:17
Hemsida: http://ericsaadestoories.blogg.se/
Skrivet av av: Anonym

gud vad bra!

jag tycker Oliva ska vakna och iinte ha fått ''cp'' . menen av tvillingarna dör och den ena klarade sig !



<3

Datum: 2011-12-07 Tid: 16:50:41
Skrivet av av: Noomi

typ gråter ! :') <33

Datum: 2011-12-07 Tid: 17:02:26
Skrivet av av: Nathalie

Nej hon kommer väl inte bli 'cp' och tvillingarna kommer väl inte dö:O du är grymt bra på att skriva!! Älskar novellen!!<3

Datum: 2011-12-07 Tid: 17:54:18
Hemsida: http://ericsaadenovell.devote.se
Skrivet av av: Amanda

kan inte hålla mig från gråt! du är grymt bra på att skriva! :D

Datum: 2011-12-07 Tid: 19:41:56
Hemsida: http://novelsbyyme.blogg.se/
Skrivet av av: Ellen

SHIIIT jag gråter nästan !!

sååååå JÄVLA bra !!!!

längtar som F*N tills nästa !!

Datum: 2011-12-07 Tid: 19:45:13
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

Nämen men min skapare!? JAG GRÅTER VERKLIGEN FLODER!? :O

SÅÅ BRA! :'D Inga ord asså! :)

asåå... GAAAAH!!? JAG VILL HA ORD!? :D

LÄNGTAR LÄNGTAR LÄNGTAR LÄNGTAR LÄNGTAR LÄNGTAR TILL NÄSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D<3

Kjam<333333

Datum: 2011-12-07 Tid: 20:38:51
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: