FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 35

"Och här har vi hennes lilla huvud!"
Jag blev väldigt lättad när dom sa det men sen kom jag på att jag var tvungen att krysta ännu mer för att hon skulle komma till världen. Plötsligt öppnades dörren och Eric kom in tillsammans med pappa. Eric gick fram till mig och sa
"Jag förlåter dig älskling!"
Han pussade mig på panna och tog sedan tag i min hand. Jag klämde hans hand och skrek och tillslut kom hon. 
"Här är hon" Sa en sjuksköterska och kom fram till mig och gav mig Haley. Jag kramade försikigt om henne och sen kände jag Erics mjuka läppar mot mina i en underbar kyss.

 
 

Olivias perspektiv

Mot en stark vilja att fortsätta kyssa honom släppte jag taget och fäste blicken på lilla Haley. Hon låg så fint på mitt bröst och med sina stora bruna klara ögon tittade hon in i mina. Hon var helt perfekt. Hon hade Erics ansiktsdrag förutom öronen som liknade mina. Eric märkte det på en gång.
 
" Hon har dina öron, älskling" sa han och smekte Haley över hennes lilla huvud.
 
" Hon har dina underbara ögon och dina mjuka läppar" svarade jag och skrattade.
Vi föll båda i skratt och kysste varandra en gång till. 
 
Mamma och pappa kom fram och gratulerade oss. Victor tittade med stora ögon på Haley och sedan på Eric och mig. 
 
"Bäbis!" 
 
"Ja gubben, bebis. det är din lillasyster." 
Mamma lyfte över Victor till Eric som höll ner honom så kan kunde se Haley bättre. Min första reaktion var att Victor skulle bli arg och skrika eller gråta. Istället klappade han henne försiktigt på huvudet och skrattade.
 
"Min!" sa han och lät blicken glida runt i rummet till de övriga personerna.
 
Alla föll i skratt.
 
*
 
Erics perspektiv

Jag hann precis in till att Haley skulle födas. Olivia såg trött och ledsen ut så jag sprang fram till sängen och tog hennes hand. Hon tittade förvånat men kärleksfullt på mig.
 
" Jag förlåter dig älskling!" 
Det var precis vad som hon behövde. På bara några minuter föddes Haley och lyckan som kom när Victor föddes återvände. Nu är vi en stor lycklig familj!
 
Haley har mina ansiktsdrag men öronen är precis som Olivias. Hon är helt prefekt! Precis som sin mamma. Jag är så lycklig att just Olivia är barnens mamma, det skulle vara svårt att hitta en bättre person som skulle ersätta henne. Eftersom Haley föddes två månade för tidigt vill läkarna ta en massa prover och kolla så hon mår bra. Är allt som det ska vara får hon och Olivia komma hem om tre dagar. Under tiden ska jag ta hem Victor och sköta huset. Eva och Ola kommer stanna kvar de tre dagarna med Olivia som sällskap och stöttning. Det känns tufft att behöva lämna Olivia och Haley men jobbet väntar och Victor måste till dagis.
 
"Hejdå älskling. Jag älskar dig! Ta hand om er så ses vi förhoppningsvis om tre dagar. Puss!" Jag satte ner Victor på golvet och kysste Olivia passionerat på munnen. Sedan gosade jag med Haley innan en sköterska kom in och sa att en taxi väntade på oss.  
 
"Jag älskar dig Eric! Tro aldrig något annat!" Olivia tittade på mig med tårar i ögonen och pussade sedan Victor på pannan. "Hejdå min älskade pojk. mamma älskar dig!"
 
"Mamma inte hem??" Victor tittade på Olivia och fällde några tårar.
 
"Mamma kommer om några dagar. Hon ska vila lite nu med Haley, gubben." sa jag och tog Victors hand. "Säg hejdå till alla nu.
 
"Hejdå!" Ola och Eva satt vid Olivias säng med vinkade hejdå till oss.
 
Olivias perspektiv
När Eric och Victor försvann ut i dörren var det som ett hål uppstod i mitt hjärta. Det blev så tomt utan de jag älskar mest. Tack och lov hade jag Haley. Hon låg och sov så fint i min famn. Varje gång jag såg mina barn påmindes jag om hur mycket jag älskar Eric. De är så lika honom. Victor har spenderat mycket tid med sin pappa så det är nästan som om han är en mindre version av sin pappa. Nu ser vi fram emot att få flytta in i vårt nya hus och se våra barn växa upp. Vi är ganska unga föräldrar och många i vår närhet tror att vårt förhållande kommer förstöras. Barnen kommer få det tufft leva med skilda föräldrar. Erics och mitt mål är att bevisa att vi har rätt. Vårt bröllop ska bli perfekt och våra barn kommer få en trygg uppväxt med två kärleksfulla föräldrar. Min mamma och pappa stöttar oss jätte mycket. De tar mer än gärna hand om Victor om det skulle behövas. Haley kommer säkert fängsla dem också. Eric och jag har haft det tufft under vårt förhållande med mycket missförstånd och konflikter, men vaddå? Ett förhållande är inte alltid perfekt och som en dans på rosor. man möter vissa motgångar och måste lösa det tillsammans. Finnas där frö varandra och stötta varandra vad som än händer. Det tycker jag att vi har lyckats bra med. Våra bråk har alltid lösts och vi kan nu i efterhand skratta åt hur vi betedde oss. När jag fick veta att jag var gravid med Victor blev jag rädd för hur Eric skulle ta det. Han har blivit känd i flertal olika länder och måste resa mycket i sitt arbete. Skulle han lämna mig nu? Tack och lov tog han det bra. Han lovade att finnas där och stötta mig när jag behövde det. Det löftet har han hållit. Han har tagit stort ansvar och varit en del av Victors uppväxt som en helt vanlig pappa. Trots vår unga ålder ser vi inget hinder, vi har mycket kvar i livet som vi vill uppnå och det ska vi också göra. Vi är jätte glada för våra barn och älskar dem mer än allt annat! Jag kan knappt vänta till vårt bröllop. Att få visa min kärlek till Eric för alla jag känner. Att få visa att Eric ä mitt allt. Han är framtid och nutid. Mitt allt!  
 
Erics perspektiv

Jag tog Victors hand och vi gick ner till taxin. Victor började gråta när vi var halvvägs hem, jag kramade om honom så gott det gick och försökte bara lungna honom den lilla stunden som var kvar innan vi kom hem. Taxin stannade på gatan och jag bar upp Victor i min famn, betalade taxin och gick upp till lägenheten. Victor var väldigt trött så jag bäddade ner honom i hans säng och gick sedan ut i köket, tog en macka med ost och gick ut till soffan och satte igång tv:n.
*Pip*
Det var min mobil som pep till, jag gick ut till min jacka för att hämta den för att se vad det var. Det var ett sms från pappa, han undrade om jag hann i tid för att se när Haley föddes och om han kunde få se en bild på henne. Jag skickade bilden jag tagigt på Haley och ett snabbt svar att jga hade hunnit dit och sen gick jag och gjorde mig iordning för att gå och lägga mig. 
'Godnatt mina älsklings tjejer' skickade jag ett sms till Olivia innan jag somnade som en stock.
 
"Bappa?"
Jag kollade upp mot dörren och såg Victor stå i dörröppningen med sin älskade Fante, en elefant som han har fått av ett fan, och sin kudde.  
 
"Kom gubben. Kan du inte sova?"
 
"Nej"
Victor kom och fram till sängen och jag lyfte upp honom och han la sig till rätta i min famn och somnade snabbt igen. Mina ögon var tunga och jag somnade snabbt om igen.
 

Olivias perspektiv

Sköterskan som tog prover på Haley kom in igen och sa att Haley va tvungen att ligga under uppvaktande under natten och att jag inte fick vara där. Hon tog upp Haley och gick iväg utan att låta mig säga hejdå till Haley eller få ställa några frågor. Jag fick panik och hade så ont överallt så jag kunde inte röra på mig. Liggande i sängen skrek och grät jag i en kvart kanske innan det kom en sköterska som undrade om jag mådde bra. 
 
"Dom tog Haley och sa att hon inte fick vara här" Hulkade jag fram. Nu skrek jag inte längre utan nu jag bara grät. Madde, som sjuksköterskan hette, gav mig lungnande och frågade om hon skulle ringa någon som skulle komma. Mellan gråten fick jag fram mamma, hon skulle ringa mamma och be henne komma för jag ville inte störa Eric, han fick inte se mig såhär och han var ju dessutom tvungen att ta hand om Victor och han fick absolut inte se mig såhär. 
Mamma kom efter tio minuter och hon gick fram och kramade om mig precis som när jag var ledsen när jag var liten. Hon kramade om mig tills jag somnade och sen satt hon brevid mig hela natten och höll min hand.
 
Erics perspektiv

"Bappa jag saknaj mamma" sa Victor samtidigt som han grät.
Vi låg kvar i sängen och har precis vaknat, jag kramade bara om Victor och sa att mamma var helt okej och att vi skulle träffa henne senare. Jag tog upp min mobil som låg på skrivbordet, smsade Olivia att vi saknade dom och ringde sen till Thomas.
 
-Thomas här!
 
"Tja Thomas det är Eric! Du jag orkar verkligen inte jobba idag för Haley föddes igårkväll och jag och Victor är hemma men Olivia och Haley är kvar på sjukhuset och alla är sjukt trötta ochvi måste dessutom plocka ihop jääättte mycket grejer eftersom vi ska flytta snart"
 
-Jag förstår, stanna hemma idag och packa ner allt och åk till Olivia och Haley, jag kanske kommer och hjälper till om det behövs senare i eftermiddag om ni vill!
 
"Det skulle vara jätte snällt! Tack så mycket Thomas!"
 
Vi la på och jag smsade Victors dagis att han var sjuk och sen gick jag upp för att göra lite frukost.
 
När vi ätit klart så tog vi på oss kläder, eller jag tog på oss kläder, och åkte till sjukhuset för att träffa Olivia och Haley. Vi lyssnade på RixFm i bilen på väg dit och dom började plötligt spela Marching.
 
"Bappa?" Frågade Victor förvirrat och pekade mot högtalaren.
 
"Ja" sa jag och log mot honom.
Han började dansa jättegulligt i sin stol och jag slutade koncentrera mig på vägen lite men kollade snabbt bort från Victor. Vi kom fram till sjukhuset och gick till deras rum. 
 
"Eric vad gör ni här?" 
 
"Ta det lungt älakling! Ja snackade med Thomas och han sa att jag gärna fick vara ledig idag och Victor är sjuk. Eller det tror dagiset iallafall."
 
"Haha! Jag är jätteglad att ni är här nu" Sa Olivia och kysste mig. 
 
"Men vänta! Vart är Haley?!" Det var Eva som tog över för Olivia och svarade mig.
 
"Hon ligger på övervakning eftersom hon föddes två månader för tidigt" 
 
Jag gick fram till Olivia som grät nu och kramade om henne, fösökte med lungnande ord få henne att andas normalt igen och få henne att sluta gråta. 
Plötligt slutade hon andas helt och jag kände hur hennes puls blev svagare
                                                                                                                                                               
 
Här har ni äntligen kapitel 35!! VI ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRR SUUUUUPPPPPPEEEEEERRRRR DUUUUUUUPPPPPPPPPPPPEEEEEEERRRRR LEDSNA FÖR ATT DET TOG SÅÅÅÅÅÅÅÅ LÅÅÅÅNNNNGGGG TID OCH HAR SKULDKÄNSLOR MEN DET HAR VARIT MYCKET I SKOLAN NU, FÖR BÅDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hoppas att ni fortfarande vill läsa!!!
 
Puss på er <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
 
 Ps. Jag (Ellen har studiedag torsdag fredag denna vecka så jag ska skriva järnet då!!!!!♥♥♥♥Ds.
 
 
 

Skrivet av av: Nicole [ Foto & Vardag ]

Så himla braaaa! :D

Datum: 2013-01-22 Tid: 20:30:35
Hemsida: http://twinstars.blogg.se
Skrivet av av: Nadja

Jätte bra !!!!

Datum: 2013-01-23 Tid: 20:44:59



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: