FEEL ALIVE...♥ SISTA KAPITLET!

Klockan är fem i tio och jag ska gå ner till resturangen och äta frukost när jag fick ett sms, från Eric.

'Hej älskling! Alex, J-son och Fredrik kidnappade mig igår och jag vet inte riktigt vart jag är! Älskar dig så sjukt mycket min Habibi!"

Jag skulle precis svara när Hanna kom inrusande imitt rum.

"Du får inte svara honom!!!"

 

 

 

 

 

 

Olivias perspektiv


Hanna sprang fram till mig och tog mobilen ur min hand. 

"Varför får jag inte svara?"

"Det får du se senare, kom nu! Vi måste gå ner och äta frukost!"

Utan att låta mig svara så gick hon ut ur rummet och jag följde lydigt efter henne ner till matsalen. I matsalen satt Amanda redan och väntade på oss och hon viskade något till Hanna som nickade försiktigt så att jag inte skulle se och hon hann precis sätta sig ner innan jag kom fram till bordet. 

"Olivia kan du gå och hämta lite frukost nu, jga ska bara säga en sak till Hanna sen ska vi också gå och hämta mat!" 

Jag kunde inte säga nej till Amandas oerhört gulliga röst så jag gick precis som hon sa och hämtade mat. 

 

Vi har ätit klart och jag har fått uppgifter om att jag ska vara utanför hotellet klockan tio, alltså om fem minuter och jag har ingen aning om vad som ska hända, men det känns lite som att det har någonting med Eric att göra. Jag tog min handväska och började gå ner mot hotellobyn där Hanna och Amanda redan stog och väntade och till min besvikelse så hade dom med sig den dumma ögonbindeln som förföljer mig nu. 

"Snälla kan jag inte slippa ögonsakimojsen denna gången? Jag vet inte vart vi är och jag hittar inte direkt så det spelar ingen roll om jag ser vart vi åker? Snälla, jag blir så yr då."

"Okejdå! Kom nu vi måste ut till bilen." 

Vi gick ut till bilen och hade det riktigt roligit hela bilresan, jag tror faktiskt inte att jag har haft så roligt i en bil. Efter ett tag kom vi fram till en frisörsalong.

"Varför är vi i en frisörsalong?" Frågade jag när vi kom in där.

"Därför att vi är det!" 

"Varfrö måste du fråga om allting?" Hanna och Amada höll sig för skratt och jag gissar att det bara är början på något stort men jag vågade inte hoppas för mycket. 

*

Alla speglarna i frisörsalongen var förtäckta så när mannen som fixade till mitt hår såg jag ingenting. Det hade varit en tjej där också som smikade mig. Nu sitter vi i bilen igen på väg någonstanns.

Bilen stannade vid motorvägen och släppte av oss där och körde iväg. Jag hann bara bli lite rädd innan det kom en limmousin som stannade framför oss.

Erics perspektiv - på morgonen

Jag vaknade vid halv nio och beställde upp frukost på rummet. När jag ätit klart så gick jag in i dushen och tog en lång skön dusch. Efter en halvtimme kände jag att jag var tvungen att gå ut och sätta på mig kläderr och fixade till håret och hann precis bli klar innan det knackade på dörren och där stog the boys. Vi gick ner till lobbyn och då såg jag genom de enorma förnsterna att det stog en limmo där utanför. Limmousinen, som jag inte trodde var till oss, öppnade dörrarna när vi gick ut och vi gick in. Vi åkte runder i limmon i ungeför två timmar och jag vet inte riktigt om det tog så lång tid att komma dit eller om vi bara djöjde ut på tiden men det känns som att vi bara kör runder i cirklar. Tillslut kom vi fram men då fick jag inte se någonting så Fredrik hade sina händer över mina ögon och vi gick in i ett rum där jag fick se igen. 

Killarna kollade på klockan hela tiden och när den blev halv ett så kom det in en man med tre kostymer och en frack. Han lämnade kläderna till oss och gick ut igen. 

"Ta på dig fracken Eric!"

Jag gjorde som jag blev tillsagd och gick in på toaletten och bytte om. När jag kom ut igen så var de andra ombytta och stog förberedda. 

Klockan blev ett och vi gick ut genom en dörr och kom ut till kyrkan, precis som jag trodde. Jag kollade ut mot alla som satt och väntade och på ena sidan satt hela min släckt och på andra sidan satt alla i Olivias släckt. 

När jag stog där och kollade på alla välkända ansikten så kom plötsligt Victor framspringande till mig.

"Pappa!"

"Hej gubben!" 

Han sträckte upp armarna och jag lyfte upp honom och kramade om honom. Musiken började spela och Eva ropade på Victor som snabbt sprang ner till sin plats igen och dörren till kyrkan öppnades.

 

Olivias perspektiv


Det kom ut en man från limmousinen och öppnade dörrarna till oss och vi gick in. Innuti så såg jag en helt underbar brudkläning och jag fick det bekräftat, det som jag trott sedan jag blev fixade i morse. Jag och Eric ska gifta oss, alldeles snart. Det fanns två klänningar till en till Amanda och en till Hanna och vi fick byta om i limmon. Mot förmodan gick det väldigt bra faktiskt, och jag fick äntligen se hur jag såg ut och jag såg helt underbar ut om jag får säga det själv. 

Limmousinen stannade och vi gick ut och där var pappa och väntade på mig, utanför en helt underbar vit kyrka. 

Pappa tog min hand och gav mig en blombuket, Hanna och Amanda ställde sig bakom mig och vi gick fram till kyrkporten. Musiken började spelas inifrån och dörren öppnades. Vi började gå och det enda jag kunde se var Eric som stog därframme vid altaret och väntade. Min älskade Eric. Jag kom fram till altaret och pappa kysste mig på kinden och gick och satte sig på sin plats brevid mamma. Erics händer tog mina och jag såg djupt in i hans ögon. 

"Olivia Hermanson, tager du Eric Khaled Saade till din make, att älska i nöd och lust, tills döden skiljer er åt?"

"Ja!"

"Eric Khaled Saade tager du Olivia Hermanson till din hustru, att älska i nöd och lust, tills döden skiljer er åt?"

"Ja!"

"Eric, du kan nu kyssa bruden!"

Eric lutade sig fram och jag kände hans läppar i den underbaraste kyssen jag någonsin fått och jag visste då att det skulle vara jag och Eric, föralltid.

 

                                                                                                                                                           


Så det var det sista kapitlet av Feel Alive! Nästa del som heter Timeless kommer snart att komma upp här på bloggen! 

Hoppas verkligen ni har gillat dethär kapitlet och att ni ska gilla Timeless också. 

Kommentera vad ni tyckte om dethär kapitlet och vad ni vill ska hända i nästa del? Det är somdagt 4 år senare så Victor kommer att vara sex år. 

 

Puss på er mina små gullepluttar! 

Ellen

 

 


Skrivet av av: Nadja

Riktigt suuuuuper bra!!!!!

Datum: 2013-03-19 Tid: 22:25:30
Skrivet av av: Ellen

den är super bra!!! :D <3

Datum: 2013-03-20 Tid: 13:29:54
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: