Miss Unknown - kapitel 2

Och där stog jag som ett hån och bara stirrade på henne! Det var hon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"eh hej" sa jag till henne men hon svarade inte. Bara stog och stirrade precis likadant på mi. Som jag gör på henne. 
Efter en genant minut så svarade hon äntligen med en skakig röst. 
 
"hej, vill du köpa Veckorevyn?"
 
ska jag be henne att komma in eller? Nej då verkar du väldigt desperat pucko dessutom Såg du ju henne kyssa den där andra killen. Hon kommer aldrig vilja gå in till dig. Men om jag inte gör det nu så kommer jag att ångra det är resten av ditt liv. 
 
" Nejtack men vill du komma in?"
svara ja snälla!!!!! 
 
"Visst!" Sa hon och det underbara leendet spred sig på hennes läppar. 
 
Hon gick in i hallen och tog av sig jackan och skorna och gick sedan fram och kramade mig.
Förvånad men jäkligt lycklig kramade jag henne tillbaks. 
Jag la mina händer på hennes höfter och hon aldrig sina sakta upp för min mage och böjde sig fram och viskade i mitt öra. 
 
"jag har inte slutat tänka på dig sen vi möttes på gymmet!" 
 
Sen kysste hon min kind.  Förmodligen log hela min kropp för jag kunde inte vara lyckligare. Jag satte mina händer runt hennes ansikte och skulle precis kyssa henne när min telefon ringde ute i vardagsrummet. 
hon såg besviket på mig när jag gick iväg för att svara. 
 
"Hej det är Eric!"
 
"hej Eric, Tomas här! Du jag undrar när du kan komma och prata imorgon! Jag vet att du har mycket att gör nu med nya plattan nu"
 
"du kunde inte tagit det här lite tidigare??"
 
"hoppla är the girl där nu? Ring mig när du är klar!"
 
jag hann inte svara honom innan han la på.  Med världens största leende gick jag ut till hallen och såg att hon hade gått, fan Tomas. sakta gled jag nedför väggen i hallen, tog upp mobilen igen och smsade Tomas.
'tack för den Tomas!'
 
Tomas svarade inte på mitt sms och när jag tillslut reste mig upp så upptäckte jag en lapp på golvet. 
 
'Förlåt Eric! Jag var tvungen att fortsätta jobba men du kan väl ringa till mig vid sju? Slutar jobba då! 
Kram Elina! <3'
och sen var där ett telefon nummer. 
 
 
Snabbt kollade jag på klockan. Halv fem. Jaha vad ska jag göra nu då?  FIFA! 
 
*
 
sakta öppnade jag ögonen igen och kollade på klockan. Shit 22:00 ups! Jag har sovit i fem och en halv timme. Och dessutom har jag inte ringt Elina än. Elina, vilket underbart namn det är. Passar alldeles perfekt för henne. 
 
Precis när jag skull. Ringa till henne så knackade det på dörren och när jag öppnade så stod hon där. Underbara Elina. 
 
"Hej! Du ringde inte?"
 
"NeJ, jag råkade somna på soffan, kom hon vetja"
 
"tack!"
 
det blev en pinsam tystnad. Vad ska jag säga till henne? ska jag fråga om hon vill kolla på en film eller något? Ja det gör jag!
 
" Ska vi kolla på en film?"
 
"ja det gör vi!"
 
vi gick in till vardagsrummehonom satte sig ner i soffan medans jag satte igång filmen. 
 
filmen tog slut och vi båda somnade i soffan, tätt intill varandra. Den här natten kommer bli underbar. 
 
 
 
 
 
 
 

Skrivet av av: enya

jättebra

Datum: 2013-04-12 Tid: 17:21:45
Hemsida: http://trenan.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: