FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 34

Vi var tillsammans hela eftermiddagen och senare på kvällen åkte alla hem till mamma och pappa och åt middag. Pappa har lagat en helt underbar middag som tog slut snabbt. Rasmus och jag gick till soffan och kollade på tv när mitt vatten plötsligt gick.
 
 
 
 
 
 
"Mamma jag tror vi måste till sjukhuset"
Sa jag med gråten i halsen. Jo visst vill jag att Haley ska komma och jag har längtat jätte mycket efter henne men nu när jag och Eric är ovänner eller vad man nu ska säga så känns det konstigt eftersom han inte kommer att vara med när hans dotter föds. Mamma kom in springandes och frågade vad som hade hänt och när jag sa att mitt vatten hade gått så puttade hon nästan ut mig i bilen och körde till sjukhuset. 
 
Erics perspektiv

Vi satt vid matbordet och åt kvällsmat. Alla undrade varför jag var här och jag förklarade. Lara förstog, Leila förstod ungefär och Aya tyckte det var jättebra för då var jag ju här.
När vi ätit klart gick vi och satte oss i soffan och där låg min mobil fortfarande avstängd. Pappa och Lara tyckte att jag skulle sätta igång den igen och iallafall läsa smset som Olivia skickade till mig. Sagt och gjort, eller nästan. Jag höll mobilen i handen, jag gick in bland medelandena men jag kunde inte öppna smset från Olivia. Precis när jag tänkte öppna medelandet så ringde min mobil igen. När jag inte svarade så tog Lara min mobil och svarade åt mig.
Laras perspektiv

"Hej det är Lara Erics lillasyster!"
 
"Hej Lara, det är Eva Olivias mamma!"
 
"Hej vad vill du? Eric vågade inte svara så jag fick göra det åt honom" Jag kollade bort mot Eric och såg hans mördar blick började jag skratta och mimade att det var Olivias mamma och inte Olivia.
 
"Jaha men du det är så här att jag verkligen måste prata med Eric nu direkt, det är väldigt viktigt! Är han där?"
 
"Ja det är han! Ska se om han vill prata med dig!"
 
"Eric Eva vill prata med dig!"
 
Erics perspektiv

Lara gav mig mobilen och jag sa hej till Eva.
 
"Hej Eric jo det är såhär att du verkligen måste förlåta Olivia nu med detsamma för hon kommer snart föda din dotter bara så att du vet! Hennes vatten gick för en halvtimme sedan och vi är på sjukhuset nu och förlossnigen är igång!"
 
"VA?! Du skojar eller hur?!" 
 
"Nej det gör jag inte och Olivia kysste inte Elias. Han kysste henne och hon försökte dra sig ifrån vilket du borde veta om du läst hennes sms."
 
"Jag har tyvär inte kunnat öppna smset i rädsla om att det bara skulle stå att hon var tillsammans med Elias nu men jag förstår och jga vet att jag också blivit kysst på det sättet om du förstår. Det finns bara ett problem nu och det är att jag är i Helsingborg och jag hinner nog inte till Stockholm så snabbt!"
 
"Jag gissade det så jag har kollat om det går några flyg och det går ett om en timme från Malmö! Jag har bokat en biljett till dig i ditt namn så du behöver bara ta dig till Malmö så är du här om två timmar ungefär. Ola är på Arlanda då och hämntar dig. Om du vill alltså?"
 
"Klart jag kommer sticker direkt! Hejdå eller ses snart eller vad man nu säger!"
 
"Hejdå Eric"
Jag berättade snabbt för min familj vad hon sa till mig och pappa körde mig till Sturup (Malmös flygplats) i räser fart. Efter 40 minuter var vi på flygplatsen och eftersom jag inte hade något bage så hämtade jag bara ut min biljett, sa hejdå och tack till pappa och gick sedan till gaten och gick på planet. Planet lyfte efter fem minuter och jga var påväg. I bilen på väg till flygplatsen så läste jag smset från Olivia och förlät henne. Jag har ju ite sagt det till henne än men jag hoppas att Eva sa till henne att jag kommer iallafall. 
*
Planet landade nyss i Stockholm och jag gick direkt ut till parkeringen och där såg jag Ola och han kramade om mig och vi körde till sjukhuset.
 
Olivias perspektiv

Vi har varit på sjukhuset i två och en halv timme nu och Haley har fortfarande inte komit. Mamma satt med Victor i ett hörn. Victor har somnat sen ett tag tillbaka vilket är helt otroligt egentligen så mycket som jag skriker men han låg lungt i mammas famn och sov. 
 
"Och här har vi hennes lilla huvud!"
Jag blev väldigt lättad när dom sa det men sen kom jag på att jag var tvungen att krysta ännu mer för att hon skulle komma till världen. Plötsligt öppnades dörren och Eric kom in tillsammans med pappa. Eric gick fram till mig och sa
"Jag förlåter dig älskling!"
Han pussade mig på panna och tog sedan tag i min hand. Jag klämde hans hand och skrek och tillslut kom hon. 
"Här är hon" Sa en sjuksköterska och kom fram till mig och gav mig Haley. Jag kramade försikigt om henne och sen kände jag Erics mjuka läppar mot mina i en underbar kyss.
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här har ni kapitel 34 förlåt för att det inte kom upp igår men jag hade lite att göra då!! KOMMENTERA!!♥♥♥♥♥
 
Älskare er

Skrivet av av: Ellen

Upps något fel för bilden kom inte med.......

Datum: 2013-01-12 Tid: 14:30:03
Hemsida: http://ensaadesaga.blogg.se
Skrivet av av: Nadja

Åh så suuuuper bra!!!

Datum: 2013-01-12 Tid: 17:11:48
Skrivet av av: Bella.H

bara så underbar.! mer mer mer...!!!!

Datum: 2013-01-12 Tid: 23:01:36
Hemsida: http://ericsaadeclub.blogg.se
Skrivet av av: Ellen

När kommer kapitel 35 ut ?

Datum: 2013-01-14 Tid: 18:37:06
Skrivet av av: :D

när kmr kap 35? kan inte vänta!!

Datum: 2013-01-14 Tid: 21:44:30
Skrivet av av: Ebba och Rebecca

Gud vad bra det är!
kolla gärna in våran fanblogg om norlie och kkv :) <3

Datum: 2013-01-21 Tid: 19:06:15
Hemsida: http://norliekkv.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: