FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 33

Jag vaknade av tågrösten som sa att tåget alldeles strax kommer att anlända till Helsingborg Central. Mobilen höll jag i handen och jag har fortfarande inte vågat öppna smset, att det skulle vara så svårt. 
Pappa stod på stationen och väntade på mig och vi åkte hem till honom. Direkt  när vi kom hem somnade jag på soffan.
 
 
 
 
 
 
 
Olivias perspektiv

"Nummret du försöker nå är inte tillgängligt nu. Var vänlig försök senare."
F*n att han inte svarar. Det här var säkert tjugonde gången jag ringde men han svarar inte. Mamma har kört runt i Stockholm och försökt hitta honom med han syntes inte någon stans. Thomas har jag ringt också för att se om Eric hade gått till honom men det hade han inte. Nu finns det typ bara ett alternativ kvar. Helingborg. 
 
Victor vaknade för fem minuter sen och ropade bara pappa. Jag, som redan var jätte ledsen, började gråta igen så mamma fick gå och ta hand om honom. Mamma kom ut till mig och sa till mig att jag måste få lite sömn eftersom klockan är ju halv tolv på natten.
 
"Jag kommer inte kunna sova förrens jag har förklarat för Eric vad som hände!"
 
"Men smsa honom då!"
 
"Hej Eric! Jag lovar och svär att det inte var meningen att kyssa honom. Hanna, Amanda, Elias och Hugo var här idag på fika och alla andra gick men Elias stannade kvar. Vi satt bara och snackade och när han skulle gå hem så kramades vi och han tog tag i mitt huvud och kysste mig och då öppnade du dörren. Jag lovar älskling jag ville inte kyssa honom snälla förlåt mig!!!!!! Älskar ju dig ju!!♥♥♥♥" 
 
Det va vad jag skrev i smset hoppas bara han vill läsa det. Kommer ihåg när den där tjejen kysste Eric och jag totalvägrade svara och sen när han smsade så vågade jag inte öppnad det. Där finns en stor risk att Eric känner likadant nu. Om Elias bara hade gått med dom andra så hade det här aldrig hänt.
 
Erics perspektiv

"Eric Eric Eric" hörde jag i sömnen men jag reagerade inte riktigt förrens jag blev omruskad. Sakta öppnade jag ögonen och möttes av två glada ansikten, Aya och Leila. 
 
"Eric Eric vad gör du här??" Ropade dom i mun på varandra. Aya är 7 och Leila är 11 och mina jätte söta lillasystrar. 
"Hallå Eric svara vad gör du här??"
 
"Jag mådde inte så bra och behövde komma hem lite!"
 
Pappa kom och avbröt dom och sa att dom var tvungna att göra sig iordning för skolan. Aya och Leila gick ut till köket för att äta frokust, pappa gick och tjatade på Lara, min tredje lillasyster som är 13 år och just nu i duschen. Jag tog upp min mobil för att kolla vad klockan var, halv åtta. Alldeles för lite tänkte jag innan jag somnade om på soffan. 
 
"Eric du måste vakna nu för klockan är tolv och din mobil ringer konstant!"
 
"Mm" Var det ända jag orkade svara. Efter tio minuter blev jag trött på mobilen som ringde hela tiden så jag stängde av den. Pappa kom med en bricka med en macka med Nutella och en skål med Yoghurt. Brickan satte han på bordet och han satte sig nere vid mina fötter och kollade på mig. Han satt och kollade på mig och väntade på att jag skulle säga något. Jag satte mig upp brevid pappa.
 
"Tack"
Det var det ändå jag kunde säga.
 
"Eric. Du behöver inte tacka mig. Jag är din pappa. Vad tackar du för egentligen du tackar för?"
 
"Att jag fick komma hit fast klockan var tre på morgonen, för att du gjorde frokust till mig, för att du är världens bästa pappa!"
 
"Klockan är snart halv ett så du kan inte kalla det frokust och det är mitt jobb att ta hand om mina barn även om dom är vuxna!"
 
"Jag älskar dig pappa"
 
"Älskar dig också"
 
Jag gick upp och tog en dusch för att piggna till lite och för att få tänka efter lite. Pappa ropade på mig och sa att jag tog slut på vattnet eftersom jag har varit inne i duschen i en halvtimme. Med en handuk runt midjan gick jag ut till pappa och frågade var mina kläder är. Jag har lite kläder kvar här av någon anledning men jag visste inte riktigt var eftersom mitt gammla rum nyligen bytts ut mot ett dator-rum. Han gick iväg och kom tillbaks med lite kläder spm jag gick iväg och tog på mig. Ute i köket stog pappa och lagade mat av någon anlednig, klockan är ju halv tre så jag tyckte det var lite konstigt men jag kommenterade det inte. Mitt i matlagandet så ringde pappas mobil, han pratade ett litet tag och när han hade lagt på så sa han åt mig att åka och hämta Lara, Leila och Aya. Jag satte mig i pappas bil och körde iväg.
 
Olivias perspektiv
 

Jag har ringt Eric hela dagen men han har stängt av mobilen. Mamma har bara åkt för att hämta Rasmus i skolan men dom kommer tillbaks om fem minuter kanske. Det ska bli jätte kul att träffa Rasmus igen eftersom det var jätte längesen nu. Helt sjukt egentligen att man kan träffa sin lillebror så otroligt sällan fast man bor i samma stad! Saknaden blir rätt stor väldigt fort och ändå gör man inget åt det. Han är elva nu och jätte lång, han växer snart om mig, fast det kanske inte är jätte konstigt eftersom jag är ganska kort men ändå.
När mamma och Rasmus kom in genom dörren blev det kaos. Victor som älskade på mamma och Rasse sprang fram till dom. Jag kom fram vacklande till dom jag är ju så gravid att det är jobbigt att gå. Det är lite mindre än två månader kvar men det göt sjukt ont ändå, känns nästan som om Haley är påväg.
 
Vi var tillsammans hela eftermiddagen och senare på kvällen åkte alla hem till mamma och pappa och åt middag. Pappa har lagat en helt underbar middag som tog slut snabbt. Rasmus och jag gick till soffan och kollade på tv när mitt vatten plötsligt gick.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Här kommer äntligen kapitel 33 förlåt för att ni har fått vänta men jag hade inte tid igår!! 
Kommentera plz!!♥♥♥♥ ÄLSKAR ER!!!!!!!!!!
 

Skrivet av av: Bella.H

Vad spännande det blir! Jag vill veta redan nu vad som kommer att hända. ;-)

Datum: 2013-01-10 Tid: 20:25:38
Hemsida: http://ericsaadeclub.blogg.se
Skrivet av av: Nadja

Nu vill jag verkligen ha fortsättning direkt!!!

Datum: 2013-01-10 Tid: 20:35:05
Skrivet av av: Nicole [ Foto & Vardag ]

Spännande!! Det är så sjukt bra att du uppdaterar nästan varje dag, fortsätt så snälla!! :D Älskar det!

Datum: 2013-01-10 Tid: 21:11:20
Hemsida: http://twinstars.blogg.se
Skrivet av av: Caroline

tack snälla, mår mycket bättre nu!:)
så bra du skriver:D

Datum: 2013-01-12 Tid: 00:00:02
Hemsida: http://www.littlemisssunshiiiine.blogg.se
Skrivet av av: Caroline

skulle skickas från Saadebloggen;p

Datum: 2013-01-12 Tid: 00:00:28
Hemsida: http://www.saadelovers.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: