FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 30

Han såg väldigt glad ut och så jag frågade vad som hade hänt. 

"Jag ska släppa Hotter Then Fire i USA och när jag åkte hem så ringde pappa och sa att han inte ska åka till Libanon längre. Han ska avbokaa det när han kommer hem till Helsingborg!"

 

 

 

 

 

Erics perspektiv


När jag och Thomas hade pratat en liten stund om singelsläppet i USA och i England så gick jag ner till bilen och tänkte åka hem. När jag hade kört i en lten bit så ringde pappa till mig och sa att han inte skulle åka till Libanon att han hade tänkt på vad jag sagt till honom och han hade inte råd att förlora oss. Min lycka var total när pappa hade lagt på och jag kom in till lägenheten där Olivia och Victor var. Jag gick in genom dörren och möttes av en smått orolig Olivia. Så fort jag såg henne så blev jag ännu gladare och gick fram och gav henne en helt underbar kyss. 

*

Jag och pappa hade gjort en Libanesisk middag till kvällsmat och den är väldigt uppskattad. Pappa ska ta tåget hem till Helingborg om en timme så jag och Victor ska köra honom till stationen snart. 

Kvällsmaten är uppäten, pappa och Victor sitter på Victors rum och leker och jag och Olivia diskar. Eller diskar oh diskar, vi står mest och kysser varandra . Mitt i en alldeles perfekt kyss så kom pappa in.

"Inte för att störa er eller förstöra något men jag måste till stationen nu om ni inte vill ha kvar mig här ännu längre"

Jag släppte Olivia och gick skrattande till pappa och ut i hallen.

"Victor ska du med och lämn farfar på stationen?"

"Nej, jag ska jäjpa mamma och diskja!"

"haha kom så sticker vi" 

"Hejdå allihopa det var jätte snällt att jag fick vara här" sa pappa och vi gick ut till bilen.

Olivias perspektiv


Eric och Walid hade gjort världens godaste middag. Hummos, taboule och sånt gott. Jag vet inte riktigt vad det andra hette men det var gott! Jag stod och diskade medans Victor satt på golvet och kollade med stora ögon på mig. Han var så gullig, min lilla son. När jag hade diskat klart gick jag och Victor till soffan och kollade lite på tv. Av någon anlednign blev det Dinosourie tåget, det mest konstiga tråkiga och osanolikigaste programet jag vet. Eller jag kanske överdrev lite där men det var ablolut inte bra men men Victor tycker det är jätte bra så varför inte bara sitta här och mysa med honom samtidigt liksom. Jag gick in lite på datorn och började leta lite smått efter en ny större lägenhet eller kankse till och med ett hus. Nu när Haley snart kommer så får vi nästan inte plats här längre eftersom det är en 3:a men jag har inte pratat med Eric om det här men att flytta ut till ett hus lite utanför Stockholm skulle vara rätt trevligt. Om vi flyttar ut, bara lite utanför stan där husen är så är det ju fortfarande väldigt nära in till stan och allting och det är väldigt mycket lungnare och Victor och Haley kan gå ut och leka på ett mycket friare sätt än här inne i stan och jag kommer ha mer att göra eftersom jag nu är en hemmafru så då har jag ett mycke större ställe att städa. Om det nu är bra..... I alla fall skulle det vara kul att bo i ett hus så jag ska prata med Eric om det när han kommer hem. Han borde föresten göra det nu. Precis när jag tänkte det öppnades ytterdörren och Eric gick in i lägenheten. Jag gick och mötte honom med en kram och vi gick sen in i vardagsrummet igen och satte oss i soffan. Jag tog upp datorn i mitt knä och Victor hoppade upp i Erics knä. Jag berättade om min idé om att flytta och Eric tyckte om den jätte mycket. Eftersom Eric ändå alltid kör när han ska någonstans så spelar det ju ingen roll om det var längre ifrån eftersom han ändå kör. Då finns det bara en bra anledning till att köra. Jag och Eric satt och kollade på hus ett bra tag men vi hittade inte något bra riktigt så vi får fortsätta leta men nu orkar vi inte riktigt eftersom klockan har blivit ganska mycket så vi var tvungna att gå och lägga oss.

Erics perspektiv- på stationen


Pappas tåg har precis åkt och jag är påväg till bilen för att åka hem. I bilen hem så hörde jag Miss Unknown på raidon. Jag blir alltid lika förvånad när jag hör en av mina låtar på radio i Sverige eftersom det är typ aldrigt det händer, eller så är det bara jag som alltid lyssnar på fel kanal vid fel tid och aldrig lyckas höra det. Låten var slut precis när jag kom fram, jag parkerade bilen i garaget under lägenhets huset och gick upp till vår lägenhet och blev mött av Olivia. Vi gick in och satte oss i soffan, Victor kröp upp i mitt knä och Olivia berättade att hon ville att vi skulle flytta till ett hus eller i alla fall en större lägenhet eftersom vi inte får plats här när Haley kommer och jag tyckte det var en jätte bra idé. Vi började kolla lite smått efterhus här i Stockholm men vi hittade inget som vi verkligen drogs till. Där var jätte många fina men det klickade liksom inte riktigt med något av dom. Klockan har blivit rätt mycket och det var dags att göra sig iordning. Jag fixade till Victor medans Olivia tog en dusch. Jag och Victor låg i hans säng och jag försökte få honom att somna.

"Älskling, Eric du måste vakna och komma in till mig för det är jätte ensamt i den stora sängen."

"Mm. Vänta va? Ups jag måste ha somnat när jag nattade Victor"

"Ja det har du älskling! Kan du vara världens underbaraste pojkvän och komma in till mig i den stora sänngen och lägga dig där är du söt?"

"För det  första så är vi faktiskt förlovade så jag är inte din pojkvän jag är din fästman och för det andra så kommer jag gärna in till dig min älskling!"

Vi gick in till vårt rum och somnade med armarna runt varandra.

*Ring Ring*


F*n dags att gå upp nu då. Vänta vart är Olivia? Hon låg inte i sängen och det borde hon göra för klockan är bara sju på morgonen och hon vill alltid sova länge och speciellt nu när hon är gravid. Jag gick upp och försökte hitta henne. Hon kunde väll inte ha stuckit? Eller. Jag gick in på Victors rum och när han inte var där och lakanen i hans säng var borta trodde jag på riktigt att hon hade stuckigt! Jag drog en lättad suck när jag såg att båda låg i soffan med en hink under. NEJ säg inte att dom är magsjuka. Olivia hade förmodligen vaknat av att jag kom in i vardagsrumet för hon gick fram till mig. 

"Victor har kräkts hela natten och jag har kräkt en gång men det var förmodligen för att jag är gravid för jag mår fakiskt väldigt bra nu!"

"Okej stackare.Jag måste sticka till gymmet alldeles strax men det är det enda jag ska göra idag så jag kommer hem om ungefär två timmar och när jag har komit hem så kan vi föröka kolla på fler hus om inte du blir dåligare!"

"Låter jättabra älskling. Jag vill kyssa dig men jag tänker inte göra det ifall jag smittar dig.PUSS"

"Haha. Du får se till att bli frisk snabbt om du nu äns är sjuk så att jag kan kyssa dig igen!"

*

När jag kom hem från gymmet så låg Victor och sov och Olivia höll på att tvätta kläder och lakan som också har blivit drabbade. Jag vet hur dålig jag är på att tvätta och städa och att Olivia oftast måste göra om det jag gjort för att jag bara gör det värre, det är riktigt tur att jag har henne annars hade lägenheten sett ut som en svinstia, så satte jag mig i köket och gick in på datorn och började kolla på lite hus. Olivia kom efter ett litet tag och vi hittade världens finaste hus! 

"De huset ska vi ha!" Sa vi båda samtidigt och började skratta.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här kommer ÄNTLIGEN Kapitel 30!!!! FÖRLÅT SÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTTTTTTTTTTTEEEEEEEEEEE MYCKET FÖR ATT NI HAR FÅTT VÄNTA SÅÅÅÅÅ LÄNGE FÖR ATT DET SKA KOMMA MEN HÄR ÄR DET!!!!

Jag börjar skolan i morgon så jag tror inte att jag hinner skriva ett kapitel varje dag nu framöver! Det kommer förhoppningsvis ett kapitel varannan dag och jag ska försöka skriva så ofta jag kan!!♥♥♥♥♥♥

Puss på er


Skrivet av av: Nadja

Älskar verkligen dina kapitel Ellen!!!! Fortsätt så!!!

Datum: 2013-01-06 Tid: 12:54:13



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: