FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 26

När jag hörde att dörren öppnades så sprang jag dit och attackerade nästan Olivia när hon kom innanför dörren och hon bara skrattade och gav mig en kyss. Sen kollade hon alvarligt på mig och sa

”Eric jag är gravid………”

 

 

Jag kunde inte fatta det, Olivia är gravid igen. Jag kunde liksom inte få in det i hjärnan. Jag som tyckte jag hade varit en så dålig pappa till Victor eftersom jag jobbar så mycket, om vi nu ska ha två barn kommer jag ju ha ännu mindre tid till dom. Jag önskar att mamma var här för jag skulle verkligen behöva prata med henne. Jag hoppas verkligen att det här kommer fungera ändå. Jag kollade upp på Olivia som väntade på min reaktion. Jag kom inte på någonting att säga så jag bara kysste henne.

”Det här kommer gå jättebra älskling!” sa jag till henne när vi hade avslutat vår kyss.

*

Ett halvår senare, Januari 2014 Erics perspektiv

Jag vaknade med ett ryck när mobilalarmet ringde. Olivia låg och sov så sött bredvid mig och man ser att hon är gravid rätt mycket nu men det är fortfarande 3 månader kvar innan den lille bebisen kommer. Victor som ska fylla två om två månader tycker att det är jätte kul att bli storebror, eller han säger det men jag tror inte riktigt att han har fattat eller ens vet vad det betyder. Idag ska Olivia göra något med sin mamma vad vet jag inte riktigt men jag ska låta henne sova ut riktigt och så ska jag ta Victor till hans dagis innan jag sticker till studion. Vi håller på och skriva jätte mycket ny musik som ska släppas någon gång i vår. Och jag ska även släppa min första singel i England. Det ska bli väldigt spännande och se om jag kommer in där. Det är nog rätt svårt med tanke på att det finns så sjukt många stora och bra artister från England redan men jag tänker komma in där ändå.

Jag gick ut ur duschen och tog på mig kläder och sen gick jag och väckte Victor. När jag kom in på Victors rum så var han redan vaken. Han låg och kollade på mig och jag tog upp honom och satte på honom kläder. Vi gick ut och åt frukost och sedan åkte vi till dagis.

Olivias perspektiv

När jag vaknade kändes det tomt. Jag kollade på klockan, 10, inte så konstigt att det känns tomt Eric skulle vara i studion vid åtta och han skulle lämna Victor på dagis innan. Jag har fått mammaledigt och jag funderar på att bli en hemmafru istället för att jobba på Ica. Det  är så tråkigt att vara där hela dagarna och Eric får ju in så mycket pengar att det räcker och blir över och han tycker att jag ska göra som jag vill. Blir jag en hemmafru slipper han ju städa och laga mat haha. Nej men nu när vi ska ha vårt andra barn vill jag verkligen ha tid att vara med dom och inte behöva jobba hela tiden om ni förstår. I alla fall så ska jag och mamma ha lite mor och dotter tid idag. Vi ska mötas på Esspresso hous vid ett idag så jag har gott om tid att ta det lugnt innan. Jag gick upp och tog en lång, varm, skön dusch. När jag duschat klart så tog jag på mig min one piece och gick ut i köket, gjorde en stor kopp te och en macka. Jag gick och satte mig i soffan och kollade lite på tv innan jag gjorde mig i ordning för att gå ner på stan och fika med mamma.

På Esspreso hous

Vi hade kommit hit för tio minuter sen ungefär och vi satt och försökte komma på vad vår lilla dotter skulle heta. Juste det har jag ju inte sagt till er, jag och Eric ska få en liten dotter.

”Hon kan heta Lara! Det är väll fint! Eller?”

”Ja mamma det är jätte fint men Eric har en lillasyster som heter det så det går inte riktigt”

”Okej, vad det ska va svårt att komma på namn. Har inte du och Eric pratat om det här innan?”

”Jo lite vi har tänkt Haley eller Lovisa”

”Haley” Sa mamma bestämt

Vi satt och pratade en liten stund till innan vi gick ut på stan och köpte lite kläder. Jag köpte en jätte snygg tröja till Eric, ett par byxor till Victor och lite bebis kläder till bebisen. Det är mycket lättare och roligare att köpa kläder  till andra än till sig själv. Jag har av någon anledning jätte svårt att köpa kläder till mig själv. Jag sa det till Eric en gång då kollade han på mig som om jag var dum i huvudet för jag har JÄTTE mycket kläder. När klockan var halv fyra skiljdes jag och mamma åt och jag gick för att hämta Victor på dagis. När vi kom hem så började vi göra kvällsmat, det fick bli spagetti och köttfärssås, gott och enkelt. Eric kom hem runt fem och vi då började vi äta. När vi hade ätit klart gick Eric och Victor in på Victors rum och lekte någonting, det var rätt gulligt att lyssna på medans jag diskade. Eric är så duktig med barn och han är en helt underbar pappa.

”Vi måste till akuten Victor har satt en legobit i halsen!” Ropar Eric till mig.

--------------------------------------------------------------------------------

Här har ni kapitel 26! :)♥♥♥♥♥

lav ya all!! ♥♥♥


Skrivet av av: Nadja

Oj stackars Victor :O spännande!!

Datum: 2013-01-01 Tid: 15:41:52



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: