FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 47

Aw gulle Eric.
 
'Förstår Älskling! Vi har det bra här hemma men vi saknar dig så jätte super mycket! Hoppas det går bra för Lina. Hälsa alla från mig! Älskar dig, glöm inte det<3'
 
 
 
 
 
 
 
 
 Erics perspektiv
 

Tåget stannade på stationen i Helsingborg och jag sprang det fortaste jag kunde till sjukhuset och visdare in i reseptionen, 
 
"Ursäkta men vet ni vart Lina Saade är?"
 
"Ett ögonblick bara."
 
Hon kollade lite i sin dator och gick sedan med mig upp en bit bort tills vi kom till ett väntrum där Jimmy och pappa satt. Tejen som visat mig gick iväg igen och jag gick fram till pappa och Jimmy och satte mig brevid pappa. 
 
"Vad är det egentligen som har hänt med Lina?" 
 
"Vi har ingen aning"
 
Sen blev det tyst, och det förblev tyst. Min mobil plingade till men jag orkade inte ta upp den för att kolla vad det var, bara satt där tyst och väntade. Väntade på, helt ärligt så vet jag inte vad vi väntar på, kanske vi innerst inne hoppas att Lina alldeles strax kommer att gå in genom dörren och krama om oss. Fast egentligen vet vi att det inte kommer att  hända. Kanske väntar vi på att en läkare ska komma och säga att allt är bra. Men helt ärligt så vill jag bara att mamma ska komma och krama om mig och säga att Lina kommer att klara sig. Just nu är jag bara säker på en sak, det sista alternativet kommer absolut inte att hända.
 
Olivias perspektiv

"Mamma! Det äj faktiskt mat nu. Då kan man inte såva!"
 
Sakta öppnade jag ögonen och såg att Victor stog framför mig med världens gulligaste leende. 
 
"Har du lagat mat?"
 
"Neej! Det gjorde mojmoj!!"
 
"Haha då är det väl bäst att vi går och äter då!"
 
*
 
Victor och Haley ligger och sover och jag ligger här ensam i den stora sängen. Eric har inte hört av sig än så jag antar att antingen så mår Lina bra igen och han måste bara vara med henne eller så går det väldigt dåligt och Lina inte mår bra. Hoppas innerligt att det är det första förslaget för jag vet att Eric inte klarar av att förlora fler personer. 
 
'Hej äslkling! Hoppas det går bra för Lina och att hon mår bra. Hälsa henne när hon vaknar, eller nu om hon ör vaken.
Puss älskar dig, godnatt'
 
Jag la mobilen på nattduksbordet och precis innan jag somnade så fick jag ett sms, från Eric.
 
' Hej älskling, Lina klarade inte sig tyvärr. Hon dog för en timme sen och jag står på stationen och väntar på ett tåg. Nej, jag ska inte hem, jag ska hoppa. Saknar mamma och Lina för mycket. 
Ta hand om dig själv och barnen nu. 
Älskar dig av hela mitt hjärta, glöm aldrig det.♥'
 
Erics perspektiv

Jag vaknade med ett ryck när pappa reste sig upp. 
 
"Oj förlåt Eric, det var inte meningen att väcka dig men Lina är ute från operationen nu."
 
Snabbt reste jag mig upp och sprang in till rummet där Lina låg, Jimmy var redan där med en läkare.
 
"Linas livmoder började blöda så vi var tvungna att ta ut bebisen som nu är inne på operation och det ser ut att hon klarar sig. Lina mår för tillfället bra men vi får avvakta och se hur det går."
Läkaren gick iväg och vi var kvar, fortfarande helt tysta.
 
Jag satte mig på en stol brevid pappa och lutade mig mot honom och plötsligt började det pipa. Vi kollade upp mot Lina och såg hur hela hon skakade, flera läkare kom in och försökte rädda henne, men förgäves. I tjugo minuter försökte de rädda henne men det gick inte, hon var död. Lina min älskade storasyster, död, precis som mamma.
 
Jag springer och springer, springer det fortaste jag kan mot okänt mål. Men jag sprang inte långt, jag sprang bara till tågstationen. Tog upp min mobil, utan att tänka på vad jag gör, och skickade ett sms till Olivia.
 
' Hej älskling, Lina klarade inte sig tyvärr. Hon dog för en timme sen och jag står på stationen och väntar på ett tåg. Nej, jag ska inte hem, jag ska hoppa. Saknar mamma och Lina för mycket. 
Ta hand om dig själv och barnen nu. 
Älskar dig av hela mitt hjärta, glöm aldrig det.♥'
 
Jag tog satts och hoppade, jag hoppade framför tåget och allting blev svart. 
 
"Eric, det är okej nu." Det var Linas röst.
 
                                                                                                                                        

Här kommer äntligen kapitel 47!Visst blev det spännande. Förlåt så hemskt mycket för att det kom upp så här sent men allting som kan hända har typ hänt i den här novellen så det är ganska svårt att komma på något nytt :)<3<3 
Puss på er
 
 

Skrivet av av: Lina

Så spännande slutet blev. Längtar till nästa kapitel. :D

Datum: 2013-02-16 Tid: 14:57:35
Skrivet av av: Nadja

Spännande!!!

Datum: 2013-02-16 Tid: 15:02:52



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: