FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 46

Snabbt sprang jag till tågstationen. Det var precis jag hann in på tåget innan dörrarna stängdes och vi åkte mot Helsingborg.
Tåget började rulla och jag somnade och sov nästan halva vägen. Linas pojkvän Jimmy ringde tidigt i morse och sa att Lina svimmat och att hennes vatten gått. Först blev jag väldigt förvirrade men efter ett tag kom jag på att Lina är gravid, men bara i tredje månade ungefär. That aint good. Jag slängde på mig kläderna och sprang det fortasste jag kunde till tåg stationen och hoppades på att det gick ett tåg  till Helsingborg snart, annars får jag väl ta bilen fast det vill jag egentligen inte göra då det tar ungefär en timme extra. Jobbigt läge. Men jag hade tur, tåget stod inne och jag köpte en billjet och sprang på tåget. 
 
*
 
"Eh ursäkta men din mobil ringer hela tiden och jag tror någon vill nå dig ganska mycket."
 
Jag öppnade ögonen och såg en man, eller ska jag säga gubbe?, i åttioårs åldern som satt mittemot mig och jag gissade att det var han som sagt till mig. 
 
"Tack så mycket!" 
 
Mannen gick därifrån och kvar satt jag själv, helt själv i en hel kupé. Konstigt men jag hann inte tänka mer på det när jag såg att Lina ringde igen eller förmodligen är det Jimmy men ändå.
 
"Tja det är Eric."
 
"Hej Eric Jimmy här"
 
"Och vad skulle du vilja säga?"
 
"Haha, jo Lina är inne på operation nu men jag och Walid tror att hon skulle vilja se dig när hon vaknar. Du betyder mycket för henne."
 
"Tack för att du säger så, det betyder mycket! Jag lovar och jag är på tåget nu och det är framme om en och en halv timme tror jag. Så jag kommer väl då ungefär, det tar ju bara fem minuter att gå från stationen till sjuhuset."
 
"Ja och läkaren sa att hon ska vara inne på operationen i minst två timmar och de gick iväg alldeles nyss!"
 
"Vilken tur i oturen"
 
"Absolut men jag måste gå nu så vi ses snart då!"
 
"Yes box"
 
Tänk, Lina är på sjukhus nu och det var inte längesen Olivia var där. Någon vill mig ont. 
Shit Olivia. Hon måste vara jätteorolig nu ju! Jag sa ingenting innan jag stack imorse för hon låg och sov. Kanske ska ringa nu...
 
"Nummert du försöker nå är för tillfället upptagen i ett annat samtal" 
 
Flera gånger försökte jag få tag i henne men hon pratade med någon annan hela tiden, vem pratar i telefon så länge? Jag kanske ska smsa henne så att hon vet vart jag är precis när hon slutar prata i telefon? Smart idé där Eric varför kom du inte på det för en halvtimme sen när du ringde till henne första gången? Aja skit i det nu och smsa henne.
 
'Hej älskling! Sitter på tåget på väg till Helsingborg för att träffa Lina. Jimmy hennes pojkvän ringde till mig i morse och sa att hon var sjuk och måste in på sjukhuset. Hon är inne på operation nu och jag vill vara där när hon vaknar. Det är ju min storasyster. Jag älskar dig och barnen så oerhört mycket! Glöm aldrig det gumman. Puss på dig:)<3' 
 
Olivias perspektiv

Thomas gick precis härifrån och mamma kommer snart tillbaks med Victor och Haley. Eric svarar fortfarande inte när jag ringer för han pratar med någon annan. Undra vem? En gång till kan du ringa honom Olivia sen ger du upp okej? Han ser att du har ringt när han lägger på och ringer tillbaks då! 
 
"Nummret du försöker nå är för tillfället upptagen i ett annat samtal!"
 
Det knackade på dörren och när jag öppnade dörren så stog mamma där med mina två älskade barn. 
 
"Har ni haft det bra mina små älsklingar?" 
 
"A det har vi mamma! Men nu måste jag faktiskt leka med mina bilar."
 
"Jaha Victor gå och gör det du."
 
"Haha han är allt gullig din son alltså." 
 
"I know!"
 
Mamma gick och la Haley in hennes säng och när jag var påväg ut i köket så hörde jag hur min mobil plingade till inne i vardagsrummet.
 
'Hej älskling! Sitter på tåget på väg till Helsingborg för att träffa Lina. Jimmy hennes pojkvän ringde till mig i morse och sa att hon var sjuk och måste in på sjukhuset. Hon är inne på operation nu och jag vill vara där när hon vaknar. Det är ju min storasyster. Jag älskar dig och barnen så oerhört mycket! Glöm aldrig det gumman. Puss på dig:)<3' 
 
Aw gulle Eric.
 
'Förstår Älskling! Vi har det bra här hemma men vi saknar dig så jätte super mycket! Hoppas det går bra för Lina. Hälsa alla från mig! Älskar dig, glöm inte det<3'
 
                                                                                                                                                                 
Här har ni kapitel 46! Hoppas ni gillar det! Ps. Jag älslade alla era fina kommentarer på kapitel 45, fortsätt så och så får ni kanske fler kapitel <3<3<3
Puss på er :)<3♥

Skrivet av av: Nadja

Fantastico!!!

Datum: 2013-02-11 Tid: 20:29:32
Skrivet av av: Ellen

super bra :D
tur att det inte var värre mellan dem :D <3

Datum: 2013-02-11 Tid: 21:37:13
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: