Feel alive...♥ - Kapitel 8

" Jag älskar dig Olivia. Jag vill leva resten av mitt liv med dig. Vill du gifta dig med mig?"
Tårarna rann nerför Oliva och Rims kinder. Ingen sa någt, knappt andades. Olivia reste på sig och ställde sig framför mig.
" Jag älskar dig också Eric. Du är och förblir min. Ja!! Ja! Ja!! Jag kan säga ja i oändlighet om du vill!"
Jag tog tag i hennes hand och trädde på ringen på hennes finger, ringen som gjorde mitt liv värdefullt. Jag reste på mig, lyfte upp henne och snurrade runt. Lyckotårar föll från hennes kinder, Försiktigt torade jag bort de min hand. Våra läppar möttes i en perfekt kyss. En kyss som aldrig tog slut. I bakgrunden kunde vi höra busvisslingar och lyckotjut från gänget. Vi brydde oss inte utan fortsatte kyssas. Kyssen som vi aldrig ville skulle ta slut.


Olivias perspektiv
Jag kunde inte ta in orden som Eric hade sagt. Allt var som i en perfekt dröm där jag oroade mig för att vakna, ensam. Jag ville aldrig att kyssen skulle ta slut. I det ögonblicket var det bara Eric och jag.
När kyssen tog slut började tårarna rinna. Om man bara kunde frysa detta ögonblick för alltid, bara Eric och jag.
"vänta lite" viskade Eric i mitt öra och gick bort mot servitrisen. Han pratade med ett par stycken i personalen och sedan gick han och snackade med killarna i hans live band som satt runt bordet. Vad höll han på med? så hemlighetsfull.
Efter ett tag gick Eric och bandmedlemmarna upp på scenen som fanns i restaurangen.
Ska han sjunga? Ja, det skulle han. Han harklade sig och log sedan mot mig.
"Denna låten är ägnad till min blivande fru" sa han och bandet började spela. Det var introt på without you i'm nothing.
"Never feared to turn around
And I never feared you'd say goodbye.
You're the center of my life
And the core to why I sacrifice..."
Jag kände hur tårarna rann långsamt ner för mina kinder av lycka, kärlek och stolthet. Victor satt så lydigt i sin barnstol. Han var glad för att han förstod att något kul hade hänt och han märkte hur glada vi var. Stämningen i rummet var magisk och det pirrade i hela kroppen när jag såg Eric på scenen. Hans mörka hår låg så perfekt, hans fina leénde gjorde så att jag blev helt varm, hans röst var helt magisk och hela kroppen var så fin och hela han var helt enkelt perfekt.
Efter att låten var slut fick han självklart en massa applåder och busvisslingar från alla i restaurangen. Alla gick och satte sig på sina platser igen och jag gav Eric en lång och romantisk kyss.
"Tack älskling" sa jag.
"Allt för dig min kära" sa han och log sådär gulligt som bara han kan. Jag tog tag i hans hand och smekte den försiktigt.
*
Servitrisen gav oss vår mat och vi åt, pratade och hade det väldigt roligt helt enkelt! Nu var alla självklart väldigt spända över bröllopet osv. Själva visste vi ingenting och alla kom med en massa idéer vart vi skulle ha det, hur vi skulle ha det och när vi skulle ha det. Hela jag skakade nästan så chockad jag var. Jag är ju faktiskt förlovad nu. Och inte med vilken kille som helst, utan Eric! Eric Khaled Saade! världens finaste kille.
Vem skulle kunna ana att tjejen som satt på sitt rum hemma i Stockholm och googlade, YouTube:ade och sökte på allt som hade med Eric att göra, skulle vara tjejen som Eric nu skulle gifta sig med, och tjejen Eric har en son med och som han kommer att ägna hela livet med. Jag måste vara den lyckligaste människan på jorden.
Erics perspektiv
Hon sa ja! Hon vill gifta sig med mig! Just nu är jag så lycklig som det går att bli.
Efter en extremt rolig middag så gick alla upp på sina rum. Klockan är rätt mycket och vi måste vara pigga till imorgon så vi gick och la oss. Victor somnade bara minuter efter att jag lagt honom i sin säng. Han såg så gullig ut där han låg och sög på sin tumme. Jag är så stolt över honom.
Jag tog av mig mina jeans och min t-shirt och la mig i mina vita Björn Borg kallsonger under täcket, så tätt intill Olivia som det bara gick. Hon tog tag i min hand och kysste nätt ovansidan av den.
"Jag älskar dig" viskade jag. Hon vände sig om och kollade mig djupt in i ögonen. Sedan log hon och viskade:
"och jag älskar dig". Vi kysstes ett par gånger. Jag kan inte få nog av hennes mjuka och helt underbara läppar.
Vi la våra huvuden på kuddarna igen och en stund senare somnade vi hand i hand, så varma och nöjda under det vita, pösiga täcket.
Nästa morgon
Klockan 9 ringde hotelltelefonen och väckte oss. Idag är det äntligen dags! Det är rätt varmt väder redan nu, så att stiga upp hade vi inget problem med. Jag kände plötsligt ett par varma läppar på mina. När jag öppnade mina ögonlock var Olivias vackra ögon det första jag såg. Det fick mig att le.
"Godmorgon älskling" sa hon med sin sexiga morgonröst.
"Godmorgon gumman" sa jag och log med ena mungipan. Hon drog sina fingrar genom mitt hår ett par gånger.
"Din frilla är helt galen" sa hon srattandes.
"jasså?" sa jag och skrattade jag med. "Då kanske det är bäst att jag går upp och gör vid den nu". Jag gav Olivia en sista kyss innan vi gick upp ur sängen.
Victor var uppe och gick i sin mysiga pyamas. Han hade precis fått en flaska välling av Olivia som han nöjt bar i sin hand. Jag plockade upp ett par blåa byxor, ett par svarta kallsonger och en vit skjorta med halvlånga ärmar, ur min resväska som låg på en stol i ena hörnet av rummet. När jag klätt på mig, vek jag upp ärmarna på skjortan och gick sedan ut i badrummet där Olivia stod. Jag drog min hand längs hennes rygg och ställde mig på andra sidan om henne. Sedan kletade jag i lita vax i håret så det såg hyffsat bra ut och när jag var klar gick jag och klädde på Victor det han skulle ha på sig. Det fick bli ett par svarta byxor och en vit skjorta. Han har i princip min stil, fast i baby-format.
När alla tre var klara gick vi tillsammans ner till frukosten där alla andra redan var... eller alla utom Edin . Han är alltid så trög på mornarna. Men efter en liten stund kom han tillslut.
Vi plockade på hur mycket mat som helst på tallrikarna. Det fanns så mycket att välja på. Jag ääälskar hotellfrukost. Vi satt hela crewet runt ett långt bord och vi pratade och hade det trevligt. Några var fortfarande trötta men de flesta var pigga och redo för dagen. Snart så.. snart är det dags.

Kapitel 8! vad tycker ni? komentera mer :)  love

Skrivet av av: ditt fan! <3

så sjukt bra.

du är jättte duktig på att skriva! <3

Datum: 2012-05-09 Tid: 16:58:46
Skrivet av av: Sandra Eriksson

GUUUUUD SÅ BRA, BARA ÄLSKAR NOVELLEN! :))

Datum: 2012-05-09 Tid: 17:35:54
Hemsida: http://ssaandraerikssonn.blogg.se/
Skrivet av av: Sofie Dokuro

YEAY! <3 LOVE IT

Datum: 2012-05-09 Tid: 18:14:36
Hemsida: http://sofiedokuro.blogspot.se
Skrivet av av: Anonym

Im lovin´it (tänk mc donalds haha)Sjukt bra:D

Datum: 2012-05-09 Tid: 18:23:33
Skrivet av av: Nadja

Älskar det :)

Datum: 2012-05-09 Tid: 22:28:15
Skrivet av av: Ellen

AAWWSSOOMMMEEEE!!! <3

Datum: 2012-05-10 Tid: 15:39:41
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: E!<3

Så jäääääävla bra! <3

Lav ju

Datum: 2012-05-10 Tid: 17:42:26
Skrivet av av: Anonym

såååååååååååååååååååååååååååååååå bra!

Datum: 2012-05-13 Tid: 16:14:04



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: