Feel alive...♥ - Kapitel 7

*
"Framme!" ropade vår chafför Lars efter ett tag. Äntligen.
Vi stängde av spelet och jag lyfte upp Victor som låg så sött och sov. Sedan gick vi av bussen och tog våra väskor. Lars åkte iväg och parkerade bussen medans vi checkade in på hotellet.



Eric perspektiv
Olivia och jag hade bett om att få in en liten spjälsäng för Victors skull. Vi fick en stor dubbelsäng som var placerad mot en enorm altan med glasfönster. Olivia tog över Victor och la honom i sin säng. Sedan började vi packa upp och göra oss hemmastadda. Tomas kom in efter en halvtimme och sa att maten serverades klockan 19.15 i den stora matsalen bredvid entrén.
Att packa upp gick ganska fort, vi hann till och med att gå ned på stan en stund själva. Rim hade erbjudit sig att titta till Victor titt som tätt så vi fick lite egen tid.
Plötsligt stannade Olivia framför Lindex.  " Åh, så fin klänning! Jag tror att jag går in här en stund. Vill du följa med" " Nej, jag går vidare i sakta tempo." Sa jag och stoppade händerna i jackfickan. " Jag kanske ska passa på att handla lite till Victor med, han växer så snabbt nu." Sa Olivia och tog fram plånboken. Vi pussade varandra och skiljdes sedan åt en stund.
När jag gick där för mig själv och funderade såg jag en guldsmedsaffär några meter bort. Länge har jag tänkt tanken, men det har aldrig blivit av. Först kom Victor och sedan kom min turné. Nu bestämde jag mig för att slå till. Med raska steg gick jag mot affären, helt säker på vad jag skulle göra.
Det var inte så många människor inne i affären, vilket betydde att jag fick hjälpt ganska snabbt. Tjejen som stod i kassan kände genast igen mig och frågade om hon kunde få en autograf och ett kort. Självklart sa jag ja, mina fans är skälet till varför jag är så känd som jag är. Tjejen som hette Sofia frågade om hon kunde hjälpa mig med något. Jag berättade vad jag hade för tankar och idéer och sedan hjälpte hon mig. Efter cirka 30 minuter kom jag ut ur affären med en liten plastkasse. Leendet som jag hade på mina läppar sträckte sig rån ena kinden till den andra. Nu hoppas vi att resten av planen går som den ska.

Olivias perspektiv
"Önskar du hjälp?" Sa plötsligt en kvinnoröst bakom mig. " Nej tack. Jag kollar runt lite först. Tack ändå!" Kvinnan stannade kvar och tittade på mig en lång stund. " Men är det inte självaste Olivia Herm...?" Hon kom inte på efternamnet så jag fick hjälpta till. " Hermansson. Jo då, det är jag!" Vi pratade på en lång stund till jag kom att tänka på Eric. Hur länge har han fått vänta? Stackarn! " Ursäkta mig, men jag måste gå nu. Det var trevig att träffas!" " Ingen fara! Bara kul att få träffa dig Oliva. Ha det så bra och hälsa Eric." Absolut det ska jag göra!" " Åh, förrsten! Skulle du kunna hälsa från min dotter till Eric? Hon är ett stor fan." Sa kvinnan och tittade bedjande på mig. " Men visst kan jag det. Vad heter hon?" "Hon heter Caroline och är nyss fyllda 14 år." Hon skrev ner det lte snabb t på en lapp och gav mig. Sedan sa vi hejdå till varandra och gick åt varsitt håll. Halvt stressad närmade jag mig kassan, fullt med bebiskläder till Victor. Tjejen bakom kassan var effektiv och snabb, så jag kom ut ganska fort.
Vädret ute var fint, strålande sol med lite fläktande vind. På en bänk en bit bort satt Eric och solade sig. Snabbt skyndade jag mig dit.
" Hej älskling." När jag kom fram gav jag honom en kyss på munnen. " Hej på dig. Vad lång tid du tog på dig. Hur mycket handlde du egentligen?" Han tittade på min kasse och skrattade. " En klänning till mig och massor av kläder till Victor. Det var 75% på alla bebiskläder idag." Han böjde sig över mig och tittade ner i kassen. " Du får se sen när vi är på hotellet älskling." Jag drog bort kassen så han inte kunde nå eller se den. " Vad har du hittat på under tiden?" Inget särsklit, bara tittat runt lite." Medans han sa det fick han ett stort leende på läpparna. " Du döljer något!" Jag boxade till honom lite lätt på axeln. " Vi måste skynda oss nu om vi ska hinna till middagen. Tomas blir nog lite sur annars." Han reste på sig och började gå sakta. Jag hängde på och tog hans hand i min. Samtalet vi hade haft innan var som bortblåst.
När vi kom upp på rummet satt Rim med Victor i knät och lekte med honom. Jag tog över honom så att Rim kunde göra sig iordning inför middagen. Jag bytte kläder lite snabbt och sedan begav jag mig till matsalen med Victor i famnen. Eric sa att vi kunde gå lite före, han skulle bara tvätta håret lite snabbt.
Nere i matsalen satt hela gänget vid ett stort runt bord. Jag och Victor satte och bredvid Rim, vi sprade en plats åt Eric mellan mig och Tomas. 

Eric perspektiv
Jag sa till Oliva att jag bara skule tvätta håret, hon och Victor kunde gå lite tidigare så de slapp vänta. Jag bytte kläder till en skjorta och jeans, inte för uppklätt och inte för slappt. Man vill ju inte dra åt sig en massa upmärksamhet. Ringarna jag hade gömt i jackfickan tog jag upp och la ner i byxfickan. Lite snabbt stylade jag till håret och tog på lite parfym. Nu var dags, nu eller aldrig.
När jag kom ner i matsalen satt alla runt ett stort runt bord. Olivia hade sparat en plats melan henne och Tomas åt mig. Lite smånervös närmade jag mig henne. En servitris hade kommit in för att ta lite drinkbeställningar. Smidigt sjönk jag ner på min stol och smälte in bland övriga människor. Jag beställde ett glas vatten, jag dricker aldrig alkohol om jag ska ha en spelning eller liknande. När servitrisen hade gått varvet runt och gick iväg för att fixa våra beställningar reste jag på mig och klingade med en sked på glaset framför mig. Alla blev helt tysta och vände sina blickar mot mig. Jag vände mig sakta mot Olivia.
" Olivia, du vet att jag älskar dig och Victor över allt annat här på jorden. Du är mitt allt. Varje dag när jag vaknar upp och ser dig tänker jag på hur lyckligt lottad jag är som får leva med dig. Jag är beredd att offra livet för dig. Jag lovar att finnas där för dig i med och mot gång, oavsett vad som händer. Jag gör allt du ber mig. Du är som ett drog för mig, jag kan aldrig få nog av dig." Sakta tog jag upp ringen ur fickan och satte mig på ett knä. Det gick ett sus runt bordet.
" Jag älskar dig Olivia. Jag vill leva resten av mitt liv med dig. Vill du gifta dig med mig?"
Tårarna rann nerför Oliva och Rims kinder. Ingen sa någt, knappt andades. Olivia reste på sig och ställde sig framför mig.
" Jag älskar dig också Eric. Du är och förblir min! Ja!! Ja! Ja!! Jag kan säga ja i oändlighet om du vill!"
Jag tog tag i hennes hand och trädde på ringen på hennes finger, ringen som gjorde mitt liv värdefullt. Jag reste på mig, lyfte upp henne och snurrade runt. Lyckotårar föll från hennes kinder, Försiktigt torkade jag bort de min hand. Våra läppar möttes i en perfekt kyss. En kyss som aldrig tog slut. I bakgrunden kunde vi höra busvisslingar och lyckotjut från gänget. Vi brydde oss inte utan fortsatte kyssas. Kyssen som vi aldrig ville skulle ta slut.

Vad tycker ni?
Kram!<3

Skrivet av av: Nadja

As bra :D Meeer :D

Datum: 2012-05-03 Tid: 20:46:48
Skrivet av av: Ellen

Datum: 2012-05-03 Tid: 20:52:17
Skrivet av av: Ellen

FY FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Datum: 2012-05-03 Tid: 20:53:24
Skrivet av av: Dokuro-Chan -^_^-

Skatteverket = inte så bra, Läxa = inte så bra, Dessa noveller = JÄVLA BRA SVERIGE!!!!!!!!!! :P SB-Style funkar, men ni ska veta att det är så sjuktbra...så länge det inte slutar nu så är det 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000% bäst!!

Datum: 2012-05-04 Tid: 06:40:58
Hemsida: http://sofiedokuro.blogspot.com
Skrivet av av: Anonym

guuuuud vad bra! :D<3

Datum: 2012-05-04 Tid: 18:06:52
Skrivet av av: Nathalie

Mer mer mer mer:D<3

Datum: 2012-05-06 Tid: 19:41:21
Hemsida: http://saadesaga.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: