Love is Calling...♥-KAPITEL 22

"älskar du mig fortfarande?" frågade hon.
"men det är väl självklart, jag kommer alltid älska dig. Du och Victor är mitt liv"
"säkert?"
"helt säkert" sa jag.
hon tryckte in sitt ansikte mot min hals och kysste den.
"Jag älskar dig" viskade hon.
"och jag älskar dig" sa jag och vi kysstes, om och om igen.



Två veckor senare
Allt har blivit bra igen mellan mig och Olivia, och vi är den lyckliga familj igen som vi var förut.
Klockan är 08.00 denna måndagsmorgon och jag ska till studion. Victor har vaknat och jag har tagit hand om honom hela morgonen. Jag tycker att Olivia kan få sova ut idag.
Victor låg i min famn och kollade på mig med sina stora bruna ögon med en molnfri blick. Så oskyldig. Solen skiner och idag har jag bestämt mig för att sitta ute på balkongen och äta frukost. Jag gjorde i ordning några mackor och ett glas juice och satte mig vid det vita träbordet ute på balkongen och började äta. En grå duva svepte förbi så nära att jag nästan fick ducka för den.
Där satt jag och bara njöt av livet. Det var helt klart värt allt kämpande för att komma hit. Men tro inte att jag är klar än! Jag har världens bästa familj, världens underbaraste fans och en fantastisk karriär. Nu ska det bara gå frammåt.
*
När jag kom till studion satt Json Gill vid sin dator och mixtrade lite med en ny låt. Jag hälsade på honom och satte mig i den vita skinnsoffan på andra sidan rummet. Vi snackade en stund och jag fick lyssna på det han gjort.
Mitt i allt kom J-son indundrande in genom dörren.
"Bro!" sa jag och vi gjorde en 'high five'.
"bro!" sa han tillbaka och satte sig bredvid mig.
"Tjaa" sa JGill till Json.
"tjoo" sa J-son och JGill fortsatte genast att mixtra med den nya låten. Efter ett tag kom han ut ur sin lilla dator värld.
"Det är dags att spela in nu" sa han och kollade på mig.
"jaha, okej" sa jag och tog upp låttexten som låg på det vita skrivbordet. Sedan gick jag in i inspelningsrummet. Det är rätt litet och med endast en mikrofon i. Det finns ett fönster på ena väggen ut mot JGill och J-son.
Jag hörde hur musik började spelas i öronen och jag började sjunga:
"I really shouldn't be loving you,
But you're always On My mind, there's nothing I Can do..". Jag gillar denna låten. På nått vis känns det som att det är text från händelser i mitt liv. Men ändå inte.
"to not know if you love me back is hard.
And there's only pain so far.
The feeling when i look in your eyes,
No Words in the world can discribe."
Plötsligt slog det mig. Allt detta handlar ju lite om Louise. Louise som jag inte får älska, men som har riktigt fina ögon. Nej, nej, nej. Självklart har jag inte skrivit en låt om Louise..right? Så får det inte vara.
Jag suddade snabbt bort tanken och började genast tänka på Olivia. Henne och Victor älskar jag faktiskt så oändligt mycket mer än någon annan.
"Eric! Vakna!" ropade JGill genom fönstret, som såg att jag var i mina egna tankar.
"uhm, ja" sa jag och skakade lite lätt på huvudet.
"fokusera" sa han.
"ja, förlåt" sa jag och vi började om igen.
"I really shouldn't be loving you..."

Såja, förlåt för att det dröjde :( men internettet här hemma har slutat fungera så har fått skriva allt på mobilen. Hoppas ni tyckte om det ändå! Love u

Skrivet av av: Marre!

Hrm. Ville bara säga att det är kapitel 22 nu inte 21 den finns redan :D

Bra Novell ;)

Datum: 2012-03-12 Tid: 20:05:08
Hemsida: http://mariellesjoqvist.blogg.se/
Skrivet av av: a.l.v.a.n

Super bra !!! <3

Datum: 2012-03-12 Tid: 22:27:31
Hemsida: http://ericsaadelovestories.devote.se
Skrivet av av: Lollo

Älskar´t! Ville bara 'tipsa' om att om du har nån/några timmar över någon gång och om du vill så kan du ju skriva flera kapitel och sen lägga ut ett om dan ;)

Datum: 2012-03-13 Tid: 20:16:24
Skrivet av av: Vampire Diaries Blog

Hej! :)



Skulle vara superkul om du ville delta i våran Blog Award-tävling! Anmäl dig via länken:

http://vampirediariesblog.webblogg.se/2012/march/blog-award-2012.html#comment



...och få chansen till ännu fler läsare! :)



MVH / TVDB

Datum: 2012-03-16 Tid: 17:43:56
Hemsida: http://vampirediariesblog.webblogg.se/
Skrivet av av: Vampire Diaries Blog

Hej!



Tack för din medverkan i våran Blog Award! Nu har det blivit dags för röstningen. Uppmana dina läsare att rösta på just din blogg via länken: http://vampirediariesblog.webblogg.se/2012/march/utkast-mars-18-2012.html#comment



Flest röster vinner, lycka till! :D



MVH / TVDB

Datum: 2012-03-18 Tid: 13:57:31
Hemsida: http://vampirediariesblog.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: