FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 23

 Nu väntar 18 timmars bussfärd/båtfärd till Frankrike då då. Precis innan jag somnade så ringde min mobil, Olivia <3
 
 
 
 
 
 
Olivias perspektiv

När jag hade ätit upp så gick jag direkt till soffan, hämtade min mobil och ringde Eric. Han svarade direkt
"Hej älsklig"
"Hej jag har saknat dig såååå sjukt mycket och jag lovar det var inte jag som kysste henne tror du mig??"
"Klart jag tror dig, har velat tro det hela tiden men det gick inte när Thomas sa att du hade kysst henne på riktigt, jag kunde liksom inte tro dig då"
"Jag föstår dig men nu glömmer vi allt va??"
"JA!!"
Vi fortsatte prata i typ en halvtimme till om absolut ingenting. När vi la på kunde jag inte varit lyckligare, jo om jag hade varit med Eric hade jag varit ännu lyckligare men eftersom han är på turné så går ju inte det.
 
Erics perspektiv
När Olivia och jag hade lagt på kunde jag inte sluta le. Hon förlät mig och nu har jag min älskade Olivia tillbaka! "Va det Olivia som ringde??" Frågade Thomas mig när han såg mitt leénde. Jag svarade bara JA och somnade.
*
Jag var så trött att jag sov hela vägen till Paris. Inte så konstigt kanske eftersom jag inte har kunnat sova sen den där saken kom fram och strulade med mig men nu är allt löst och jag mår riktigt bra, om bara Olivia och Victor kunde varit här.
När vi kom fram till Paris var klockan 4 på natten och vi checkade in på hotellet så fort vi kunde och sen var det bara att somna om. Det var nämligen en hektisk dag i morgon.
*
Jag vaknade av att mobilens alarm hade gått igång och jag var tvungen att gå upp. Fast att klockan var halv åtta på morgonen så var jag rättså pigg, jag hade ju sovit sen 11 dagen innan så det var väl inte så konstigt.
När jag hade gjort mig iordning så jag jag ner till frukosten där Thomas, Alex och Rim redan satt och åt. Vi snackade p åom vad som skulle hända idag och hade det allmänt trevligt. Det här ska bli en bra dag.
 
Olivias perspektiv en timme efter att hon pratade med Eric

Äntligen var jag sams med Eric. Vi hade pratat ut om det och sen hade vi pratat i typ en halvtimme till för att vi saknade varandra så mycket. Amanda åkte hem för typ 10 minuter sen för nu mådde jag ju så bra att jag kunde ta hand om mig själv och Victor igen. Jag stog och plockade undan all disk som Amanda inte hade hunnit med eftersom hon fick ta hand om mig och Victor plus att hon behövde laga mat. Victor satt på sitt rum och lekte och det var lungt och skönt. Fast en sak tyngde ner mig. Innan idag kom Victor fram till mig med gråten i halsen och sa att han trodde att Eric hade dött. Eftersom han aldrig var här hemma nu och jag hade varit ledsen så trodde han det. Jag måste fixa så att vi åker ner till Eric och träffar honom, jag ringer Thomas och ser om det går sen när jag har diskat klart.
*
"Hej det är Thomas"
"Hej Thomas det är Olivia"
"Hej är du och Eric samms igen??"
"Jadå det är vi och jag saknar honom jätte mycket och Victor trodde att han hade dött för att han aldrig va hemma mer så jag vill jätte gärna åka ner till er!"
"Det skulle väll gå tror jag. Om du bokar ett flyg som kommer fram till Paris någon gång i morgon eftermiddag innan Erics konsert så skulle jag kunna hämta er och köra er till konserten!"
"Det skulle vara helt fantastiskt men Eric får inte vet någonting!!!"
"Absolut inte! Vi ses i morgon"
"Ja hejdå"
 
Nu var det bara att hoppas att det fans biljetter kvar!
YES jag hade bokat biljetterna nu och vi skulle vara frame i Paris klockan 17:10 i morgon vilket passade utmärkt eftersom Erics konsert börjar klockan halv 8. Jag kollade på klockan och såg att den började bli mycket. Jag får göra kvällsmat och sen får vi gå och lägga oss så att vi orkar med i morgon!
 
Erics perspektiv
 
Klockan är tre och jag sitter på hotellrummet och försöker få tag i Olivia men hennes mobil är avstäng och det är ingen som svarar på hemtelefonen, tänk så har det hänt någonting. Okej Eric lugna ner dig lite, det har inte hänt någor hon är säkert bara ute och går med Victor och hennes mobil har bara dött. Jag rabblade det i huvudet för att intala mig om att det var sant. 
Jag började bli trött igen för jag har varit på jätte många intervjuer hela dagen. Klockan fyra ska vi vara på Arenan och repa inför ikväll så jag hinner inte somna. Jag gick in i duschen och tog en riktigt kall dusch för att vakna, tog på mig kläderna igen och körde till arenan. 
Repet gick as bra och klockan är sex, en och en halv timme kvar nu ska jag bara ta det lungt tänkte jag och hörde en välbekant röst bakom mig!
"Bappa!"

 

-----------------------------------------------------------------------------

Hoppas ni gillart!! :) Puss på er :)♥♥♥♥


Skrivet av av: Nadja

Älskar det !!! :D

Datum: 2012-12-28 Tid: 15:34:00
Skrivet av av: Marina

Så sjukt braaa! Om du har tid eller orkar, så tackar vi inte nej til et till kapitel idag <3

Datum: 2012-12-29 Tid: 16:17:11



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: