Feel alive...♥ - Kapitel 17

Men tillslut fick jag vakna upp från mina tankar och kliva ur taxin. Jag knäppte upp Victors bälte och ställde honom en bit bort från alla bilar. Där stod han fint och väntade tills jag kom tillbaka med min och Victors gemensamma väska. Jag kollade snabbt på klockan och insåg att vi hade väldigt brottom. På ena armen hade jag victor och i andra hade jag vår väska. Sedan skyndade jag mig till incheckningen.


 

Olivias perspektiv

Victor somnade nästan direkt på planet, trots att han hade sovit lugnt hela natten. Jag plockade upp en bok ur min väska och försökte läsa, men bilden på Erics ansiktsuttryck när vi åkte hetsade sig fast på min näthinna. Hur mycket jag än försökte kunde jag inte koncentrera mig. Lika bra att ge upp och låta tankarna flyga omkring.

*

Jag vaknade av att Victor grät förtvivlat. Jag lyfte upp honom i min famn och vaggade honom fram och tillbaka.

" Vad är det gubben?"

"papa" sa han och grät ännu mera. Det högg till i mitt hjärta när han var så ledsen. Tydligen hade jag somnat en stund och Victor hade försökt väcka mig. När jag inte vaknade letade han efter Eric som alltid tog hand om honom när jag inte gjode det. Stackars liten!

"Nu är vi snart hemma gubben" sa jag lugnande och torkade bort hans tårar. Jag vaggade honom lite nätt i min famn och han tystnade och slöt sina ögon långsamt. Jag klappade honom försikigt på pannan då och då och han var så snäll och fin. 

Erics perspektiv 

Nu har jag en lång bussresa framför mig innan vi är framme i London. Nästan alla i crewet var för trötta för att göra något..inklusive mig. 
Jag plockade upp min mobil ur fickan och smickade ett sms till Olivia:
"jag saknar er redan". Bra några inuter senare fick jag ett svar:
"och vi saknar dig". Jag kollade länge på skärmen innan jag la ner den i fickan med ett leénde på läpparna.

*

Två timmar in på resan kom Edin fram till mig. 
"Haru lust att spela FIFA?" frågade han. 
"Jag har alltid lust att spela FIFA" sa jag och vi båda skrattade. Vi gick och satte oss i soffan längst bak i bussen där det bredvid stod en TV och ett playstation. Sedan var vi igång. Jag var PSG Paris för att Zlatan spelar där, och Edin var Liverpool. Vi spelade länge och det var hur kul som helst. Edin är riktigt bra på FIFA... men jag var bättre. HAHA. Jag vann nästan hela tiden, och efter ett tag kom Alex och ville vara med. Så där satt vi faktiskt hela resan och spelade och plötsligt var vi framme. Skönt. 

Vi packade ur väskorna och checkade in på våt hotell. Fans stod utanför och väntade, så jag gick ut en stund och tog bilder och skrev aoutografer. Sen gick jag upp på mitt rum och somnade. 
 
*
 
Olivias Perspektiv
 

"Vill du ha en macka, Victor?" Vi hade precis kommit innanför dörren och Victor såg trött ut.
 
"mm" Han stapplade in i köket och kröp upp i kökssoffan som han brukar när han ska få mat. Jag bredde en liten ost macka till honom och passade på att packa upp medan han åt den.
 
När jag äntligen hade tömt väska och passat på att tvätta lite smutskläder satte jag mig i soffan med mobilen i handen. Victor kom gåendes från köket med en leksaksbil som brukar ligga överallt i lägenheten.
"ska vi titta på TV gubben?" han nickade och klättrade upp i soffan och satte sig tätt bredvid mig. Nästan direkt somnade han. Jag zappade lite mellan kanalerna utan att hitta något intressant att titta på. Då kom jag på. Amanda har nog fortfarande semester. Jag slog hennes nummer på mobilen och väntade på svar. Efter ett litet tag svarade hon.
"Amanda?"
"Hej Manda! Det är Olivia.
" Nemen hej Olivia! Är du hemma nu?"
"Ja, Eric är på turné men jag och Victor tog flyget hem idag. Vill du komma över en stund?"
 "Såklart jag vill! Kommer om 20 minuter!"
 
När vi hade lagt på märkte jag hur tyst det var. Att det kan bli så tyst bara för att det fattas en person. Tack och lov jag har Victor. Min ögonsten. Victor sov så sött i soffan så jag ville inte störa. Jag la ner leksaksbilen på golvet och la en filt över honom. Sedan stängde jag av TV:en och gick ut i köket. Lite mer än 20 minuter tog det innan min bästa vän dök upp i hallen. I handen hade hon en flaska vin och 5 filmer.
" Tänkte att du kanske känner dig ensam, så jag tog med lite tillbehör." Hon skrattade och gav mig en kram som bara hon kan.
" Stanna gärna över vetja! Så kan vi prata ut och ha en tjejkväll ifred utan att Eric störs." sa jag och vi skrattade och kramdes igen. Som jag har saknat henne.     


Skrivet av av: Rebecca

såå bra <3

Datum: 2012-08-21 Tid: 22:02:27
Hemsida: http://writeaboutsaade.blogg.se
Skrivet av av: Ellen<3

Vad bra att ni har kommit igång med det igen! :)<3

Datum: 2012-08-22 Tid: 22:21:08
Skrivet av av: Anonym

sååååååååååå bra!

Datum: 2012-08-24 Tid: 22:28:46



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: