FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 18

Sedan stängde jag av TV:en och gick ut i köket. Lite mer än 20 minuter tog det innan min bästa vän dök upp i hallen. I handen hade hon en flaska vin och 5 filmer.
" Tänkte att du kanske känner dig ensam, så jag tog med lite tillbehör." Hon skrattade och gav mig en kram som bara hon kan.
" Stanna gärna över vetja! Så kan vi prata ut och ha en tjejkväll ifred utan att Eric störs." sa jag och vi skrattade och kramdes igen. Som jag har saknat henne.     


 
 
Erics perspektiv
 
Jag vaknade av att det knackade på dörren till hotellrummet. Jag sträckte på mig, kliade mig i ögonen, kollade mig snabbt i spegeln och gick sedan och öppnade. Det var bara Tomas. 
"Tja" sa jag,
"Gör dig klar, vi ska till en restaurang och käka nu" sa han. Jag kollade ner på mitt vita armbandsur. Jag hade sovit i två timmar. 
"Okej, jag kommer om 10"
"Great" sa han och gav mig en high five, och stängde sedan dörren.
 
Jag gick till badrummet och spryade på mig lite parfym och fixade håret. Sedan gick jag till sängen, där min resväska låg och plockade upp lite nya kläder. Det fick bli ett vitt linne och ovan på det, ett svart linne med luva och sedan självklart mina kära halsband. När jag var klar gick jag ner i lobbyn där alla andra stod och väntade. 
"såja" sa Tomas när han såg mig komma.
"Hej allihopa" sa jag. Alla svarade med ett 'Tjena', 'tja', 'hej' osv. 
Sedan gick vi in i restaurangen och satte oss vid ett bord i ena hörnet. Det var inte så mycket människor på restaurangen, vilket gjorde att jag kunde äta i lugn och ro. Vi satt kvar ganska länge efter att vi hade ätit upp och bara pratade om allt möjligt. När klockan var 22.15 begav vi oss mot en fullpackad nattklubb några kvarter bort. 
 
Olivias perspektiv

Jag hade nattat Victor för ett bra tag sedan men jag och Amanda var fortfarande vakna. Vi hade så mycket att prata om och ägnade inte en tanke på att gå och sova. För ett tag kunde jag släppa att jag saknade Eric så hjärtat värkte. 
" Ska jag starta filmen nu?" ropade jag till Manda som tittade till Victor än en gång.
" Kommer!" ropade hon tillbaka och stängde sovrumsdörren försiktigt.
Filmen var verkligen riktigt fängslade, jag och Amanda satt med varsin kudde och skrattade och grät sinsemellan.
 
Erics perspektiv
 

"WOW!" utbrast jag när vi öppnade dörren till en populär nattklubb. Musiken spelades för fullt och det var människor överallt. Vilket ös! Alex knackade mig på axeln och pekade mot baren. Självklar skulle vi dit! 
 
*
 
Vi hade beställt vasin stor drink och letade efter ett ledigt ord, vilket var väldigt svårt. Efter 10 minuter hittade vi ett ledigt bord inne i hörnet. Jag satte mig på kanten medan alla andra trängde sig in mot väggen. Tomas hade kikat till oss lite och sedan åkt tillbaka till hotellet för att planera nästa turnéstopp. Men jag och boysen hade skitkul. Då och då slängde jag iväg en kärlekshälsning till Olivia och Victor.
 
*
 
När vi några timmar senare och även några drinkar till hade kommit tillbaka från dansgolvet sjönk vi ner på soffan i hörnet. Killarna beställde in flera drinkar, men tyckte det räckte för mig. Jag skulle ju upp på scenen och göra en show om några dagar och behövde vara klar i huvudet. 
 
*
 
Grabbarna hade druckit upp sina drinkar och vi gjorde oss klara för att åka till hotellet. Klockan närmade sig halv 3 och vi skulle upp och repa imorgon. Då kom det fram ett gäng tjejer med drinkar i händerna. En blod tjej ställde ner sitt glas på bordet bredvid mitt och slängde sin jacka på soffan.
 
" Är inte du Eric Saade?" frågade hon och tittade på stora blåa ögon på mig.
 
" Haha. Jodå, det är jag." sa jag och skrattade.
 
" Kan jag inte få en bild med dig?" frågade hon och tog fram sin mobiltelefon.
 
" Visst!" sa jag och skulle resa på mig så vi kunde ta en bild.
 
Men tjejen gav sin mobil till sin kompis och hoppade upp i mitt knä. Jag blev lite chockad för jag trodde bara vi skulle ta en bild och that´s it. Tydligen hade jag väldigt fel. Innan jag hann reagera tryckte hon sina läppar mot min mun och slingrade in sina händer i mitt hår. Jag försökte knuffa bort henne men hon klamarade sig fast ordentligt. När hon började föra in sin tunga in i min mun fick jag panik. till min räddning hade hennes kompis tagit bilden så hon viskade något i tjejens öra och sen försvann det bort till andra änden av rummet. Resten av gänget satt käpptysta och glodde med stora ögon på mig. När jag lyckades återhämta mig reste jag på mig, tog min jacka och sa " vi går nu"
 
Olivias pespektiv
 

Filmen var slut och eftertexen började rulla på skärmen. Amanda passade på att kolla till Victor en gång till och sedan gå på toa innan vi startade en ny film. Jag stoppade den gamla filmen och bytte ut den mot en romantisk komedi. Jag hörde hur Amanda stängde dörren till toaletten så jag passade på att kolla Facebook så länge. Det skulle jag inte ha gjort. Överallt var det en bild på Eric och en annan tjej halvvägs in med sin tunga  hans mun. Jag försökte att neka att det var Eric, men med den perfekta kroppen och det håret visste jag att det var han. Jag zoomade in bilden och mycket riktigt, det var Eric. Det var fullt med kommentarer " Är det Erics nya tjej?" " Eric verkar festa vilt i kväll" och många många fler. Jag försökte att intala mig själv att det inte var sant, men till slut orkade jag inte mer. Hur kunde han? Festa vilt och supa sig full så fort jag åker hem. Det var säkert därför han ville att jag skulle åka hem. Så han kan roa sig bäst han vill. Med sin nya älskare. 
 
*
 
Tankarna gick hej vilt och jag kunde inte stoppa dom. Förlovningsringen med alla diamanter glänste så vackert på min hand. Nu mera var den inte vacker. Den fick mig att må illa och påminde mig om bilden. Jag tog av mig ringen och la den på bordet. Sen kom tårarna. Amanda hörde mig och kom springandes från toaletten. " Vad är det?" fråga hon och kramade om mig. Jag visade henne bilden och det räckte, hon förstod. 

Spännande eller hur? 
Love!
 
 

Skrivet av av: Nadja

Aaaaaah shiiiit OMG. Sååå bra

Datum: 2012-09-06 Tid: 20:38:09
Skrivet av av: Ellen<3

Oh shit !

Datum: 2012-09-07 Tid: 05:40:23
Skrivet av av: Ellen

OMG !!!
stressa med nästa kapitel !!:) <33

Datum: 2012-09-07 Tid: 16:18:02
Hemsida: http://thesaadelover.blogg.se
Skrivet av av: Rebecca

Guuuud vad bra <3 läntar sjukt mycket tills nästa del kommer :) <3

Datum: 2012-09-07 Tid: 22:08:23
Hemsida: http://writeaboutsaade.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: