Feel alive...♥ - Kapitel 6

"jaha, vad synd, då kan vi tre ju ha en mysdag?" sa hon och fnissade och bar upp Victor i hennes knä och pussade honom på kinden.
"ja, det kan vi" sa jag och vi kysstes igen. Jag klappde Victor på huvudet och satte mig sedan bredvid Olivia och satte på TV:n. Det var en komedi som precis hade börjat på tv4. Utan att hålla koll på klockan satt vi framför TV:n och hade det mysigt. plötsligt vibererade det till i fickan. Jag tittade vem det var ifrån. Det var från Rim, hon skrev att veckan ut skulle alla vara hemma och vila upp sig. Det hela positiva med det här var att jag kunde vara hemma och mysa med Olivia och Victor. Kanska lite jobb med resten av popexplosion också. Vi får se...

Jag och Olivia skrattade så vi trodde vi skulle kikna. Filmen var den bästa jag har sett på länge.
Victor förstod inte speciellt mycket så han lekte med lite andra leksaker under tiden.
Komedin tog slut och vi bytte till en kanal där de visade någon amerikansk kärleksdrama. Jag och Olivia höll hand genom hela filmen och några tårar rann då och då ner för Olivias kinder när sorgliga och dramatiska scener kom. Jag torkade av dem med min tumme och hon log gulligt mot mig. Vi kysstes om och om igen vid flera tillfällen och eftersom att vi hade släckt ner i rummet var det extra mysigt. Victor sov middag just nu så vi hade lite tid för oss själva.
5 månader senare
Det är tisdagen den 2 Juli och i övermorgon är det dags för det första turnéstoppet. Solen skiner utomhus och vi repar för fullt. Ikväll plockar turnébussen upp mig, Olivia, Victor och dansarna för att köra till Malmö arena där det enda Sverigastoppet ska vara. Jag är superladdad och längtar så mycket tills på torsdag.
"5, 6, 7, 8!" ropade Simon och vi började dansa. Nu sitter allt rätt bra och all dans är nästan felfri. Precis som vi vill ha det. Vi svettades och hade otroligt roligt. Mitt crew är bäst.
*
gra timmar senare var vi klara och det var dax att åka hem. Jag sa hejdå till alla och satte mig i bilen och körde hem. Klockan är 23.14 och hela min kropp är slut. Det blir sängen direkt när jag kommer hem. Jag tänker inte göra något annat. Jag klev ur bilen, gick upp för trapphuset, öppnade dörren in till lägenheten och tog av mig skorna. Olivia och Victor ligger redan och sover så jag smög tyst in och gjorde i ordning mig och kröp sedan otroligt tyst ner bredvid Olivia och kysste henne försiktigt på kinden utan att hon vaknade och sedan somnade jag.
Nästa morgon
Idag bär det av till Malmö. Klockan är 7 och Victor vaknade precis. Olivia får sova lite till, det förtjänar hon, så fin som hon är. Victor gick runt i sin ljusblåa pyamas med en mysig nalle i handen. Den nallen fick han av ett fan, och han absolut älskar den!
"Godmorgon gullunge" sa jag och bar upp honom, pussade honom snabbt på munnen och lyfte sedan ner honom igen.
"gomojjon" sa han skrattade urgulligt och följde mig sedan in i köket. Jag bar upp honom på köksbänken där han satt nöjt och snackade för fullt. Han blivit riktigt bra på det nu. Jag lagade lite havregrynsgröt åt honom eftersom att det är det bästa han vet.
*
Tiden gick och gick och plötsligt ropade Olivia som satt klar vid matbordet.
"Bussen står utanför!"
Jag gick till fönstret och där stod bussen. Dörrarna öppnades och ut klev Tomas. Jag plockade upp Victor i min famn och med ytterkläderna på gick jag och Olivia ut till bussen. Vi kramade om Tomas och packade in grejerna. Det är en dubbeldäckare med sängar, soffor och TV i. Riktigt fin. När vi klev in i bussen välkomnades vi av Alex, Edin, Rim och Maria. De började genast gulla med Victor men det tyckte jag bara var roligt. Plötsligt kände jag hur bussen började rulla och då slog tanken mig..
Turnen är igång.
Nu har jag en massa roliga konserter, fans, intervjuer och massa annat framför mig. Vi var alla väldigt spända eftersom att jag inte varit på turné sedan pop explosion. Jag har bara roliga och goda minnen från Pop Explsion. All kärlek från fansen gör att jag vill fortsätta.
Bussresan var lång och jag blev tröttare och tröttare.
"Eric, vill du spela FIFA?" frågade Alex. Bara ordet FIFA gör mig pigg.
"Jafan!" sa jag och studsade upp från fotöljen jag satt i. Vi gick till soffan längst bak i bussen, satte på Xboxet, tog var sin kontroll och började spela. Jag valde Milan bara för att Zlatan spelar där och Alex valde Chelsea. Varje gång det blev mål, var nära mål, blev en frispark eller någon gjorde en ful tackling så skrek vi. Efter ett tag sa de andra till oss att vi skulle dämpa oss men det går inte när man är inne i spelet. De fick helt enkelt stå ut med vårt stojande. Victor ville ju självklart se vad vi gjorde så han satte sig bredvid mig i soffan.
*
"Framme!" ropade vår chafför Lars efter ett tag. Äntligen.
Vi stängde av spelet och jag lyfte upp Victor som låg så sött och sov. Sedan gick vi av bussen och tog våra väskor. Lars åkte iväg och parkerade bussen medans vi checkade in på hotellet.

Nu är turnén igång! Förlåt för ett sent kapitel men valborg osv har stökat till det lite! kram ! love u /Bella

Skrivet av av: Dokuro-Chan -^_^-

ÄNTLIGEN! HAR VARIT NÄRA PÅ ATT DÖ DE SENASTE DAGARNA xD Men jag älskar verkligen novellerna och får INTE NOG av de, läser flera kapitel om och om igen och fortfarande är de bäst! ;)

Datum: 2012-05-01 Tid: 11:55:17
Hemsida: http://sofiedokuro.blogspot.com
Skrivet av av: Sandra

SÅÅ SJUKT BRA! ÄLSKAR DEN!

FORTSÄTT SÅ =)

Datum: 2012-05-01 Tid: 12:50:41
Hemsida: http://ssaandraerikssonn.blogg.se/
Skrivet av av: Johanna

Bra!!!!!

Kan det inte hända någonting snart? Det är ganska segt nu..

Datum: 2012-05-02 Tid: 16:37:28
Skrivet av av: Ellen

älskar denna novellen !!! <3

Datum: 2012-05-03 Tid: 16:44:20
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: