Feel alive...♥ - Kapitel 4

Under tiden tevattnet skulle koka satte vi oss kring köksbordet och pratade. Amanda i Soffan med Victor i knät. När jag såg hur duktig Victor var med andra människor växte stoltheten i mig. Eftersom det nästan kommer fram nya människor till Eric och mig får han träffa massor av människor. Trots det är han alltid lika lugn och snäll. Plötsligt ringde det i min jackficka. Jag reste mig upp och började gå mot hallen. Signalerna slutade precis när jag fick upp mobilen ur innefickan. Jag blev alldeles varm i kroppen när jag såg att det var Eric som hade ringt.

Jag behövde inte ringa tillbaka för bara sekunder senare ringde han igen. Jag svarade på en gång.
"hej älskling" sa jag.
"hej sweety, vad gör du?" frågade han.
"Vi är hos Amanda".
"Okej, jag kommer att bli lite sen så jag slutar vid elva"
"okej, jag saknar dig" sa jag.
"jag saknar dig också, jag hämtar upp dig på vägen hem" sa han.
"okej, tack så mycket, jag älskar dig"
"jag älskar dig också, hejdå" sa han
"hejdå" sa jag och sedan la vi på.
" vad gör du?" ropar Amanda från köket. " ditt te blir ju kallt."
"jag kommer" Sa jag och la ner mobilen i jackfickan.
" det var bara Eric som ringde, han blir sen så han hämtar mig här. Går det bra?"
" men självklart gumman! det är bara kul att vi äntligen träffas."
Victor som satt så lugnt och stilla i kökssoffan jämte Amanda började plötsligt gråta.
" vad är Victor?" Amanda tog upp honom i famnen och vaggade honom fram och tillbaka.
" han är kanske trött. Vi gick upp ganska tidigt idag och sen sov han bara en liten stund vid lunch på dagis. Kan jag lägga honom i din säng?" Jag reste mig upp och tog Victor i min famn.
" Visst. Ta filten som ligger på stolen att lägga över honom med."
Jag gick in med Victor i Amandas sovrum och la honom på sängen. Genast slutade han gråta när han förstod att skulle få sova. Det tog inte mer än 10 minuter innan han sov djupt. Tyst och försiktigt smög jag ut ur sovrummet, jag lämnade dörren lite på glänt om han skulle vakna. Ute i köket satt Amanda och väntade tålmodigt på mig.
" förlåt, nu kan vi prata ut."
" du behöver inte be om ursäkt, jag förstår. Han är ju fortfarande så liten."
Jag så glad att hon förstår. En riktig vän.
vi snackade om allt möjligt i flera timmar. Amanda är den enda vän jag har som verkligen förstår mig och hon är den enda jag inte har några hemligheter för. Hon är som en syster för mig. Vi har alltid kunnat prata om allt mellan himmel och jord. När jag och Eric blev tillsammans och jag ägnade mer tid med honom än med Amanda, väntade hon troget på att jag skulle höra av mig. En "vanlig" vän skulle tröttnat direkt på mig och lämnat mig. Så är inte Amanda. Sen när Victor kom blev det ännu mindre tid för oss att träffas. Jag tror att Amanda förstår hur mycket jag tycker i Eric och Victor, annars skulle hon inte varit min vän. Hon förstår också att hon är min bästa vän och att hon är värdefull i mina ögon. Victor och Amanda trivs jätte bra tillsammans, vilket känns skönt.
Plötsligt hörde jag hur Victor böjade gråta. Jag gick in till Amandas säng och plockade upp honom i min famn. Sedan gick jag tillbaka till Amanda oh Victor slutade genast att gråta.
*
Åter några timmar gick och tillslut knackade det på dörren. Amanda öppnade och där stod Eric.
"Hej!" sa Amanda.
"Tjaa!" sa Eric och kramade om henne.
"Hej älskling" sa han sedan och vände sig mot mig.
"Hej gubben" sa jag och kysste honom.
"Men tjena kompis" sa Eric sedan och tog över Victor. Victor var väldigt trött men vägrade att sova. Vi sa hejdå till Amanda och körde hem. När vi kom hem gjorde vi oss genast i ordning och jag la mig i sängen medans Eric stod bredvid bärandes på Victor och försökte få honom att sova. Jag låg och njöt över hur fina de var. Eric sjöng lugnande vaggsånger samtidigt som han gungade lite försiktigt fram och tillbaka och det lät så fint. Victor la sitt huvud tillrätta på Erics axel, slöt sina ögon och jag kunde se hur han trivdes. Eric höll om honom så omsorgsfullt och mjukt och bara minuter senare sov Victor djupt. Eric gav honom en puss på pannan och la försiktigt ner honom i sin säng, stoppade om honom och la sig sedan bredvid mig. Jag la mig så nära Eric som det bara gick. Han var nyduschad och doftade jättegott. Han tog tag i min hand och kollade mig djupt in i ögonen. Jag älskar när han gör det, man känner sig så speciell.
"jag älskar dig Olivia" sa han med sin sexiga och mjuka skånska.
"jag älskar dig mer" sa jag och vi kysstes. Vi kysstes länge.
Det hade varit en lång dag idag, jag kände hur tröttheten började komma. Det sista jag såg innan jag somnade var en sovandes Victor i sin säng och en underbar Eric jämte mig.

kapitel 4 klart! komentera mer!! vi vill veta vad ni tycker! kram love u!

Skrivet av av: Micka

Kul att ni börjat skriva igen. Har längtat:)

Datum: 2012-04-20 Tid: 14:02:51
Skrivet av av: Johanna :D

Det är en jättebra novell, och jag hoppas du inte blir ledsen om jag påpekar två saker:

-Du börjar inte alltid med stor bokstav i meningarna.

Du skriver:

"jag älskar dig mer" sa jag och vi kysstes. Vi kysstes länge.



Det ska vara:

"Jag älskar dig mer" sa jag och vi kysstes. Vi kysstes länge.



Och så särskriver du ibland. Ett tips är att googla om du är osäker.

Annars tycker jag jättemycket om den här novellen - Tilläggas ska då göra att jag inte är något stort fan av Eric alls.

Datum: 2012-04-20 Tid: 14:17:07
Hemsida: http://ohmyginny.devote.se
Skrivet av av: Ellem

Var är kapitel 3???????????????????????????



Sjukt bra!!!<3

Datum: 2012-04-20 Tid: 15:52:11
Skrivet av av: Dokuro-Chan -^_^-

ÄLSKAR ERAN NOVELL, BEST OF BOTH WORLDS ;)

Datum: 2012-04-20 Tid: 15:58:00
Hemsida: http://sofiedokuro.blogspot.com
Skrivet av av: Ellen

jag tycker att den är jättebra !!!! fortsätt så !!! <3333

Datum: 2012-04-21 Tid: 17:26:26
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: