Feel alive...♥ - Kapitel 1



1,5 år senare i Erics perspektiv
Det är en rätt ruggig Februarimorgon 2013. Det är en helt vanlig Tisdag och vi ska alla iväg på olika håll. Klockan är 7 och Olivia är uppe med Victor. Hon ska till sitt jobb på ICA, Victor ska till dagis och jag ska till dansstudion.
Jag har sån lust att bara lägga mig ner och sova i ett par timmar till, men ska det bli en bra och lyckad turné måste jag öva.
Allt är planerat och jag ska göra en utomlandsturné i Juli. Vi satsar stort.
Sverige
Danmark
Storbritanien x2
Frankrike
Tyskland x2
Ryssland x2
Finland
*
Plötsligt kommer Victor gåendes in i rummet. Han har precis lärt sig gå och är väldigt ranglig och ostadig men han försöker så gott det går. Jag kommer ihåg hans första riktiga steg. Det var när vi var på besök hos min familj i Helsingborg. Det var ens tor dag för Victor.
"Hej gubben" sa jag och lyfte upp honom. Han skrattade sitt lilla bebisskratt och jag blir så lycklig av att höra det. Han kan inte säga mer än ett par ord som 'mamma', 'pappa' osv, så han gav mig bara en riktig mysig kram. Han är inte alls lik de andra barnen i hans ålder. Han är snällare, gladare och positivare.
Jag gick ut i köket i kallsonger och med Victor i famnen. Olivia stod och bredde några mackor till oss.
"Godmorgon älskling" sa jag och gick fram och kysste henne.
"Godmorgon" sa hon och log. "Varsågod" fortsatte hon sedan och sträckte fram en ostmacka till mig.
"Åh, tack" sa jag och tog emot den. Sedan satte jag Victor i sin barnstol, gav honom sin mat och satte mig sedan själv på en stol bredvid och började äta av min macka.
Olivias perspektiv
Jag, Eric och Victor tillsammans är världens bästa familj.
Jag bredde klart min macka och gick bort mot matbordet där Victor och Eric satt. Erics hår står ut på alla möjliga håll, men det är bara gulligt. Jag drog min hand längs hans rygg lite nätt när jag gick förbi honom för att sätta mig bredvid honom. Han tittade upp på mig med sina glittrande bruna ögon och log. Jag log tillbaka och satte mig ner och började äta. Vi småpratade om lite allt möjligt och Victor underhöll oss. Efter måltiden hade han smör i hela ansiktet. Eric gick och hämtade en servett och torkade bort det. Jag gick in i badrummet för att göra mig ordning. Klockan är nu 07.25 och jag ska iväg och lämna Victor på dagis vid 8 och sedan ska jag till jobbet.
Jag borstade igenom mitt hår, satte upp det i en hög toffs och drog några drag med mascaran. Sedan var jag klar. Eric säger att han tycker att jag är finare och sötare som jag är och inte behöver ha en massa smink, så mer smink än mascara har jag inte. Han är så snäll. Efter ett litet tag kom Eric in i badrummet påklädd i ett par gråa mjukisbyxor och en vit t-shirt. Tydligen är det bra att dansa i.
"Så fin du är" sa han och kysste mig.
"Du med" sa jag och gav honom en till kyss. Han fnissade till lite och klappade mig mjukt på kinden och tog sedan upp sin vaxburk från handfatet och kletade in lite i håret.
Jag gick ut i vardagsrummet där Victor satt i en blöja. Bredvid honom låg kläder som Eric tagit fram. Jag gick fam och satte på honom dem. Han är lika snäll som vanligt och stretar inte emot utan hjälper nöjt till. Det var ett par blåa jeans och en vit t-shirt med blåa ränder och en grå kofta. Så stilig. Jag gav honom en puss på kinden och bar upp honom i min famn. Sedan gick jag till hallen och satte på honom och mig ytterkläder.
"Älskling, vi går nu!" ropade jag från hallen.
"Vänta!" ropade Eric och kom halft springandes ut från badrummet och gick fram och kysste mig och pussade sedan Victor på huvudet.
"Ha det bra idag, jag älskar dig" sa han.
"Du också min danskung, jag älskar dig" sa jag. Han skrattade och strök mig på kinden.
"Jag älskar dig gubben, ha det så bra på dagis" sa han och pussade honom på munnen.
"Mysigt med en snorpuss" sa han sen och skrattade. Jag skrattade också och Victor log nöjt.
"Hejdå" sa jag och gick ut genom dörren.
"Hejdå!" sa Eric och stängde dörren efter oss.

Så! Första kapitlet på Del 3! Jag börjar direkt istället! Nicolina och jag skriver så mycket vi hinner!
Kommentera och tipsa era kompisar så blir detta jättebra! love u /Bella

Skrivet av av: Nadja

Riktigt as bra :D

Datum: 2012-04-16 Tid: 15:19:45
Skrivet av av: Sofie Dokuro

ÄNTLIGEN HAR LÄNGTAT LÄÄÄÄÄÄÄÄNGE!! + DET VAR MEGASUPERDUPERBÄSTBRA

Datum: 2012-04-16 Tid: 16:00:50
Hemsida: http://sofiedokuro.blogspot.com
Skrivet av av: Louise♥

Finally! As bra :)

Datum: 2012-04-16 Tid: 17:17:20



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: