It's like that with you...♥ - kapitel 9

Några sekunder senare knackade det på dörren.
Jag öppnade och där stod mamma.  När hon fick syn på Eric blev hon lika förvånad som pappa blev.
"d-d-der är ju Eric" sa hon chockat.
Hon gick fram och hälsade och ja, reagerade nog likadant som pappa gjorde.
När jag sedan hade lyckats att skjussa ut henne ur rummet också sa jag:
"ursäkta mina föräldrar, de är bara lite chockade"
"Det är lungt, sålänge de trivs med mig bara" sa Eric.
Jag gav honom en kyss och vi gick sedan ut i vardagsrummet hand i hand.


I vardagsrummet möttes vi utav pappa.
Mamma stod i köket och lagade middag.
"Hejsan" sa han.
"Hej, hej" sa Eric.
"Dig har man hört mycket om kan du tro" sa pappa och skrattade.
"Pappaaaa" gnällde jag precis som att jag ville att han skulle vara tyst.
"Det är okej, det är bara roligt att höra" sa Eric och pussade mig på pannan.
Vi gick fram till soffan, pappa satte sig i ena kanten och Eric på andra. Jag satte mig i mitten och höll i Erics hand.
De satt och snackade en stund om allt möjligt pinsamt fram och tillbaka och sen sa pappa:
"Ja. och Olivia, eftersom det är din födelsedag imorgon tänkte vi att du kunde stanna hemma inatt. Eric kan också sova här"
Jag hade helt glömt bort att jag fyllde år imorgon. Tiden hade gått så fort och allt hade varit så krångligt.
Erics perspektiv

FAN! fan, fan, fan, fan!!!! Olivias födelsedag. Jag hade helt glömt bort. Allt hade bara gått så snabbt och shit!
"Jodå, jag kan nog stanna här inatt, jag börjar inte jobba förens nästa vecka ändå" sa jag för att Olivia inte skulle märka att jag glömt bort det.
"Så bra, vi måste fixa med lite grejer och så, maten är snart klar också" sa Olivias pappa Ola.
"Hur dags är den klar tror du? jag måste göra ett par ärenden"  sa jag. Jag måste hitta något fint tills imorgon.
"Den är nog klar om 10 minuter eller så, så du kanske kan göra dina ärenden efter maten om det är okej för dig" sa Ola.
"Jodå, parfekt" sa jag och kramade Olivias hand hårdare.
Jag måste nog vara världens sämsta pojkvän.
*
"Vi går in på mitt rum igen" sa Olivia och sakt och gjort så gick vi in på hennes rum.
Hon slog på datorn och loggade in på facebook.
"shit, 58 händelser" sa hon.
Jag skrattade och satte mig på en stol bredvid henne.
Folk hade sett mig och Olivia tillsammans på gatorna här i Stockholm så det var nog det händelsera handlade om mest.
Det fanns bilder också. Hon klickade upp en.
"GUUUUUD! NEJ SÅ FUL JAG ÄR!" skrek hon ut när bilden poppade upp.
"Hahaha nejdå, jättesöt" sa jag och pussade henne på kinden.
Hon hade fått 12 meddelande också. Hon klickade upp ett utav Amanda.
"Varför sa du inte att det var Eric Saade? elakt... anyways.. miss you"
Hon verkade bli både ledsen, glad och arg samtidigt.
"Hur är det?" sa jag och kollade på henne.
"Nej, asså, det är bra" sa hon och började svara på meddelandet.
"Förlåt, ville hålla det hemligt ett tag... men kameror finns överallt. Saknar dig också, kom imorgon på min födelsedag och träffa mig och Eric!"
Amanda var inloggad så hon fick svar ganska snabbt.
"Okej förstår dig. Klart jag kommer, ska bli så kul!"
Jag trodde de skulle bli ovänner där ett tag så det lättade mig.
"Är det okej för dig om hon kommer Eric?" sa Olivia.
"Men ja! såklart det är!" sa jag.
Vi satt där och småprata en stund och sedan gick jag och la mig i sängen och läste i en utav dedära "Frida" tidningarna som alla tjejer har.
Jag låg och bläddrade i den och helt plötsligt kom det upp ett reportage om mig.
Jag låg där och läste och bara låg och skrattade åt allt dumt påhittat skvaller om mig.
"Vad skrattar du åt?" sa Olivia och la sig ovanpå mig.
"Haha, inget, denna artickeln är bara så rolig" sa jag och pakade på den.
"Den kan jag nästan utantill" sa hon och la sig sedan på mage.
Hon flätade in sina fingrar i mitt hår och jag kollade in i hennes ögon. De glittrade som inga andra och varje gång man såg in i dem kändes det som att man blev kär igen.
"Jasså, det kan du" sa jag och gav henne en lång härlig kyss.
Just då kommer Ola in.
"Oj, förlåt, jag ska inte störa men maten är klar nu" sa han.
Vi stannade upp och Olivia fnissade lite generat.
"Vi kommer nu" sa jag och vi reste oss upp och gick ut med Ola i köket.
Där satt Eva på sin plats vid matbordet och Ola tog en plats mit emot henne och Olivia en bredvid honom.
"Du kan sitta där" sa Olivia och pekade på stolen mitt emot henne.
Jag satte mig där bredvid Eva och hon tog upp en portion med kött, potatis och bearnaisesås.
Min favoritmat.
Vi åt och förklarade hela historien om hur vi träffats och blivit tillsammans.
De verkade väldigt stolta över Olivia och hon verkade väldigt väluppfostrad även om det var en rätt flipp och rolig familj.
Vi åt upp och jag gick iväg till stan för att handla något fint till Olivia.

Vad tycker ni?
KOMENTERA


Skrivet av av: irmelin

jättebra! :D

Datum: 2011-10-14 Tid: 15:30:12
Skrivet av av: s'

Tack snälla! :D

Datum: 2011-10-14 Tid: 22:03:33
Hemsida: http://sannaisidorsson.blogg.se/
Skrivet av av: Emma

Hette inte hennes pappa Olof? :O

Man märker att du läser "Saadestoories för mycket är samma! ;)

Datum: 2011-10-19 Tid: 23:02:49



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: