It's like that with you...♥ - kapitel 13

Olivias perspektiv

Vad ska vi gå? jag var så nyfiken.
Sedan såg jag. Erics inspelningsstudio. varför? han hade inte tänkt att jag skulle sjunga va?
"Framme" sa han och öppnade dörren för mig.
"tack" sa jag och gick in.

Här hade jag aldrig varit. första gången.
"Vad ska vi göra här?" sa jag och kramade om Eric.
"vi ska sjunga" sa han och log stort.
"Ska JAG sjunga?" sa jag och kollade på honom med stora ögon.
"ja, komigen, det går bra" sa han och kysste mig.
"omg.."
*
"nu trycker jag på inspelningsknappen" sa Thomas.
"okej" sa jag.
Jag hade fått välja en valfri låt att sjunga. Jag valde en utav Erics låtar. Det fick bli "Popular".
-----
"Stop, don't say that it's impossible
'Cause I know it's possible 
Though I know you never look my way 
I can say; you will one day 
I can say you will one day.. "

-----
Jag sjöng färdigt och fick en massa aplåder.
"hur lät det?" frågade jag oroligt.
"fantastiskt!" sa Eric och kysste mig.
"Riktigt bra!" sa Thomas.
Jag kände hur jag blev lite röd om kinderna.
"vill du höra det?" frågade Thomas.
"Gärna" sa jag och satte mig ner på en stol bredvid Eric och Thomas tryckte på play.
Det lät faktiskt rätt bra om jag får säga det själv.
plötsligt får jag ett sms.
"när kan jag komma gumman?" det var Amanda. Just det! hon skulle ju komma! det gjorde plötsligt dagen ännu bättre.
"kom hem till mig om en timme! puss"
"okej, kommer då!"
"vem var det?" frågade Eric.
"det var Amanda, hon kommer om en timme" sa jag.
"okej, så kul" sa Eric och log.
*
Vi var klara i studion och det var riktigt kul. Vi började gå hem till mig.
På vägen kom det ju såklart några tjejer och ville ta en bild. Eric gick med på det och de tog en bild när en utab tjejerna pussade honom på kinden. Jag kände hur avundsjukan kom krypande men skakade bort det.
Vad idiotisk jag är. Silly....
"Kommer du älsklimng?" sa Eric och jag gick fram och tog honom i handen och vi fortsatte gå hem.
När vi var hemma höl mamma på att baka en tårta åt mig.
"Så fin den blir" sa jag och log.
"tack, allt för dig älskling" sa hon.
"ska vi ta något att äta?" sa jag och kramade Eric.
"det kan vi göra" sa han och pussade mig uppe på huvudet.
Vi bestämde oss för att laga pyttipanna och började steka upp lite smör och hällde sedan i pyttipannan.
Vi lagade klart pytten och satte oss vid matbordet och började äta.
Precis inne i en konversation så plingade det på dörren. 
"Det är nog Amanda! göm dig!" sa jag och skrattade.
"haha, okej då" sa Eric och ställde sig bakom en hylla.
Jag gick och öppnade dörren och japp, där stod Amanda.
"GRATTIIIIIISSSS!" sa hon och kramade mig.
"TAAACK!" sa jag och kramade henne.
Hon hängde av sig sin jacka och tog av sina skor.
Jag såg hur hon letade efter Eric med blicken.
"Var är.." sa hon. men hann inte fullfölja meningen förens Eric hoppade fram från bokhyllan.
"tjena!" sa han och skrattade.
"GUD! HEJ!" sa hon och kramade honom. Hon har alltid varit ett större fan utav Eric än vad jag har varit.
Eric skrattade.
"Hur är läget?" sa han.
"jättebra! dudå?" sa hon.
"bara bra"
Vi gick in i köket och Amanda kunde inte slita blicken från Eric.
"hejsan Amanda" sa mamma när hon fick syn på henne.
"hejsan Eva" sa Amanda och gick fram och kollade på tårtan. "vad fin"
"tack!" sa mamma och log stort. Hon verkade väldigt nöjd med den.
Vi gick in på mitt rum och hade bara allmänt kul. Amanda berättade om alla sina Eric minnen och alla konstiga grejer hon gjort. Eric skrattade så mycket så jag trodde han skulle kissa på sig när som helst.
Eric berättade massa konstiga och pinsamma saker han gjort genom åren.
Vi skrattade och hade superkul.
Jag berättade om när jag såg Eric utan tröja innan konserten och en massa andra pinsamma grejer. Även om inte det var så pinsamt så kom det med i konversationen ändå.
Efter ett tag började vi snacka om en massa annat och kom in på när jag sjöng idag.
"Du sjöng jättefint" sa Eric.
"tack" sa jag och satte mig i hans knä. Han pussade mig på huvudet. Jag kysste honom på munnen och sneglade bort mot Amanda. Jag såg hur avundsjuk hon var och det bara rök svartsjuka om henne. Det var kanske lite dumt gjort av mig...

KOMENTERA




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: