It's like that with you...♥ - kapitel 55

"Hejsan!" sa hon glatt och kramade oss båda. När vi kom in genom dörren svämmade en doft av julmat och stearinljus över oss. Jag andades in det och njöt. Rasse kom nerspringandes.
"Olivia!" ropade han och gick fram till mig och gav mig en försiktig kram för att inte skada mig. Han är så omtänksam och gullig fast han bara är så liten. Vi gick (eller jag rullade) in i köket där pappa stod och lagade mat för fullt.
"Hej guman! och hej Eric!" sa han när han fick syn på oss. Även han kramade oss båda. Vi gick in i vardagsrummet och satte oss i soffan. Mamma har dukat fram lite julgodis som vi smååt av. Rasse satte på TV:n eftersom att Kalle Anka snart skulle börja. Kalle Moraeus var julvärd i år och satt och pratade om sina julminnen. Jag och Eric var mest fokuserade på varandra och satt och myste. Rasse satt i Erics knä och de var hur gulliga som helst. Redan nu visste jag att detta skulle bli den bästa julen någonsin.

På TV:n sprang Piff och Puff runt och i vårt vardagsrum satt hela min släkt plus Eric och småpratade.
Min kusin Julia som är 5 år är världens Eric Saade fan så hon satt bara med honom hela tiden och skulle fråga om allt möjligt. Eric som älskar småbarn tyckte bara hon var gullig och satt och svarade på alla frågor med tålamod. Han kommer bli en helt fantastisk pappa.
Tiden gick och det var dags att sätta sig vid bordet som var uppdukat med all sorts julmat som bara gick att tänka sig. Sill, potatis, korv, julskinka, leverpatej, kötbullar.. allt.
Jag satt bredvid Eric och bredvid min kusin Alexander. Alexander är 14 och älskar att prata. Det blir aldrig någon pinsam tystnad när han är med.
Vi åt och åt och alla var så nyfikna om Eric så han berättade om honom och hur vi hade träffats, om bäbisen och ja.. allt snack handlade i princip om honom. Det är inte så att jag klagar. Jag älskar när Eric pratar. Hans röst är underbar.
Efter maten satte vi oss i soffan igen och pratade och det hade blivit mörkt ute. Alla var så mätta att det inte gick att få i sig en liten pepparkaka.
Plötsligt knackade det på dörren och Julia sprang och öppnade. Bakom henne sprang hennes bror Adam som precis lärt sig gå så det såg jättekul och jätteklumpigt ut. Utanför dörren stod...TOMTEN. haha..
Alla småbarn blev helt överlyckliga och sprang runt och var hur upphetsade som helst. Jag och Eric satt och höll varandras händer i soffan och skrattade för att de var så gulliga. När "tomten" kom in i vardagsrummet och satte sig i en fotölj som han alltid gör varje år så såg jag direkt att det var pappa som klätt ut sig.
Alla småbarn satte sig förväntansfulla på golvet nedanför fotöljen och väntade ivrigt på att han skulle ropa upp deras namn. Han plockade upp et paket från sin säck.
"Till Rasmus från Olivia" sa han.
"HÄR!" ropade Rasse snabbt. Alla skrattade och "tomten" gav honom paketet. Rasse slet upp pappret och innuti fanns det ett paket med lego. Han blev överlycklig men mamma hindrade honom i sista sekund att ta upp upplegopaketet.
"nej gubben, du får leka med det senare" sa hon.
"okej då" sa han besviket och "tomten" fortsatte med paketutdelningen.
"Till Ola från Eva" läste han. Rasse kollade sig genast runt.
"Var är pappa?" frågade han.
"Ehm.. han är och köper tidningen" sa mamma snabbt. Åh.. inte den dåliga ursäkten.
"Men då missar han ju tomten".
"Ja, vilken otur" sa mamma. Efter en lång stund av paketutdelning läste han upp en dikt och äntligen sa han mitt namn.
"Störst av allt är kärleken, det har vi bevisat. Du är det bästa som hänt mig och inget kan någonsin dela på oss. Den sanningen ska du få av mig. För jag kommer föralltid att älska dig. Till Olivia från din Eric" sa han.
Jag vände mig om och tittade på Eric och han log. Jag gav honom en kyss och mamma gick fram och hämtade paketet och gav det till mig. Jag öppnade paketet och i den låg där ett presentkort på massage och ansiktsbehandling på ett ställe här i Stockholm.
"Tack så jättemycket älskling" sa jag och kysste honom länge.
"Gillade du det?" frågade han.
"jag älskar det" sa jag och kysste honom åter igen.
Jag fick en massa fler saker av Eric, mamma, pappa, moster, morbror, kusiner. Men det jag gillade mest var Erics kyssar som jag fick varannan sekund. Det finns inget bättre.

Kort kapitel idag! hinner inte mer! Ni var faktiskt riktigt dåliga på att komentera förra kapitelet :( då blir man inge glad :( Snälla komentera mer :D KRAM

Skrivet av av: Doku-Doku-Dokuro-Chan

Superduperbra kapitel :D

Datum: 2011-12-14 Tid: 18:47:09
Skrivet av av: Erica

Du är jätteduktig på att skriva!!! Längtar till nästa!!! :D

Datum: 2011-12-14 Tid: 19:04:44
Hemsida: http://ericsaadestoories.blogg.se/
Skrivet av av: Michaela

Ytterligare ett bra kapitel, det förra var också bra:)

Datum: 2011-12-14 Tid: 19:12:30
Skrivet av av: Ellen

AAWWWSSSOOOMMMEEEE !!

så gulligt !! <3

längtar tills nästa !! :D

Datum: 2011-12-14 Tid: 19:57:27
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Jennifer :D

JÄTTE BRA!! :D

Så sjukt grymt kapitel? HUR GÖR DU!!?? :)

Kjam<3

Datum: 2011-12-14 Tid: 20:40:40
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: lalalala

Hej !!! Din novell är helt awsome! Läste hela på två dagad !!!!!

Datum: 2011-12-15 Tid: 06:57:23



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: