FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 14

" Du var helt fantastisk som vanligt älskling!" Oliva kom fram till mig med ett stort leende på läpparna och gav mig en mjuk kyss på munnen.
I famnen bar hon en sovande Victor. Fast han sov inte så länge till. När jag skulle krama om Olivia vaknade han till och skrattade. Världens gulligaste och mysigaste unge.


Olivia gav över Victor till mig och jag tog upp honom i min famn.
Han kollade in i mina ögon. Han såg lite fundersam ut. Men bara sekunder senare började han lé och jag gav honom en puss på kinden.
"Jag älskar dig vännen" sa jag och kramade om honom. Jag kan fortfarande inte förstå hur han överlevde? vi måste ha en ängel som vakar över oss.
*
Någon timme senare var vi tillbaka på hotellet igen. Imorgon har vi en hel dag här i Danmark att vara med varandra, för sedan åker Victor och Olivia hem till Stockholm igen och jag fortsätter min turné till Storbritanien, London. Vi gjorde oss klara för att sova och la oss sedan i sängen. Victor sov sedan en stund tillbaka och Olivia och jag låg tätt ihop.
"Du var jätteduktig idag" sa Olivia och kollade in i mina ögon. Hon har de vackraste ögonen som finns.
"tack älskling" sa jag och kysste henne. Vi småpratade en liten stund om hur mycket vi älskade varandra. Jag älskar sånt prat. Olivia är finast.
"Nu sover vi, godnatt älskling" sa Olivia och kysste mig ett par gånger.
"Godnatt gumman" sa jag och efter en stund somnade vi båda två.
Nästa morgon
Jag vaknade runt 8 tiden. Victor var vaken och kollade på något danskt barnprogram, men han var lika nöjd trots att det var på danska. Olivia hade gått och lagt sig igen efter att ha satt på barnprogramet till Victor, och hon låg nu så sött och sov bredvid mig. Jag samlade krafter i några minuter och gick sedan upp och gick ut till Victor.
"Godmorgon gubben" sa jag och klappade honom på huvudet samtidigt som jag satte mig bredvid honom i soffan. Han kröp genast upp i mitt knä och gav mig en gosig kram. Jag putade med läpparna och han pussade dem.
"Ska vi göra något riktigt roligt idag?" frågade jag honom och log. Han log stort och nickade nöjt. Han pratade på sitt eget lilla språk och jag förstod endast några få ord, men det var bara gulligt.
"vad vill du göra då?" frågade jag. Jag såg hur han riktigt tänkte efter. Han gurglade fram en massa påhittade ord och jag bara skrattade.
"Jag tycker att vi åker till legoland" sa jag och pussade honom på pannan. Victor kollade iväg åt något annat håll och verkade inte över huvud taget ha hört vad jag sa. Men han vet nog ändå inte vad Legoland är för något.
Jag såg Olivia komma gåendes från sovrummet.
"Det lät som en bra idé" sa hon och tog sin hand om min haka och vinklade den uppåt för att sedan ge mig en mjuk kyss.
"så bra" sa ja och log med ena mungipan. Hon fnissade lite och fortsatte sedan till toaletten och tog en dusch.
Under tiden satte jag på Victor kläder för dagen. De är soligt utomhus, så han fick ha på sig ett par shorts och en T-shirt. Han är så söt.
"vill du se ut som pappa lite idag?" frågade jag och log stort och kollade på honom.
"jaa!" sa han uppspelt utan att ens veta vad jag menade.
Vi gick ut i badrummet som nu var ledigt, och jag tog lite vax ur min vaxburk och fixade förskitigt till Victors hår så att det såg ut som mitt. När jag var klar lyfte jag upp honom så att han kunde se sig själv i spegeln. Han log.
"Victor fin" sa han gulligt.
"jättefin" sa jag. Sedan tog jag i vax i mitt hår och fixade till mig för dagen.
När vi alla var klara så gick vi gemensamt ner till matsalen för att äta frukost. En stor buffé med bullar, yogurt, jouice, kaffe, te, frukt, sylt, bär och mycket mycket mer fanns. Vi plockade åt oss av allt och tillslut trodde jag att jag skulle spricka. Det var jättegott och vi var alla mätta och nöjda. Det var bara ett få antal personer nere i matsalen nu. Det var bara jag, Olivia och Victor från mitt crew som var här. Resten sover nog skulle jag tro. När vi ätit klart lämnade vi bordet och gick upp på hotellrummet igen. Vi plockade snabbt ihop allt vi behövde för dagen. Pengar, badkläder, extrakläder och leksaker var med. Vi lånade en av crewets bilar och åkte sedan mot Legoland. Jag är säker på att Victor kommer att älska det. Vi satte på radion och plötsligt började J-sons låt "Mr feelgood" spelas. Den är dock väldigt gammal men lika bra fortfarande. Jag rappade med och hade kul. Victor bara log och dansade lite smått. Han gillar denna låten riktigt mycket. Vi hade kul och sjöng hela vägen, tills att vi var framme.
Jag parkerade bilen medan Olivia gick till Entrén med Victor. Hela parkeringen var i princip full men efter en liten stund hittade jag en plats rätt långt bort. När jag klivit ut ur bilen och insåg hur långt det var till Entrén suckade jag tungt. Men det var bara att börja gå. När jag kom fram var Olivia och Victor redan inne. Jag betalade för mig och gick in. Där stod de och väntade på mig.
"så vart ska vi?" frågade jag. Olivia plockade upp en karta över Legoland ur väska och vi studerade den en stund.
"ska vi börja där?" sa Olivia och pekade på området med barnkauseller.
"ja det kommer nog Victor gilla" sa jag och kollade ner på honom. Han satt ner i vagnen och lekte med en leksaksbil. Han verkade hur nöjd som helst.
"ja" sa Olivia och log mot mig.
"kom så går vi" sa jag och böjde mig fram och kysste henne snabbt. Hon fnissade genant och tog tag i min hand i hennes och jag tog vagnen Victor satt i, i min andra och sedan gick vi. Så fort Victor såg alla karusellerna blev han helt uppspelt och jätteglad. Jag lyfte ur honom från vagnen och gick till en karusell för småbarn där man skulle sitta i en liten luftballong som åkte upp och ner. Olivia stod kvar och vaktade vagnen.
Karusellen var kanske inte det roligaste för mig, men så länge Victor är glad, är jag lycklig. Jag kollade på honom och han log stort och skrattade då och då. Bara att se honom lé fick mig att lé.

Förlåt för att det tog sådan tid, men vi försöker få ihop ett kapitel så fort vi kan! tack för tålamodet :) love ! komentera!!

Skrivet av av: Nadja

Bra !!

Datum: 2012-06-12 Tid: 17:25:14
Skrivet av av: Anonym

sjukt jävla bra! :D

Datum: 2012-06-12 Tid: 18:14:58
Skrivet av av: Sandra

sjukt dunder bra! ;)

Datum: 2012-06-12 Tid: 18:22:32
Skrivet av av: Ellen

ÄNTLIGEN :) <3

skitbra kapitel :) :D <3

Datum: 2012-06-13 Tid: 14:37:48
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: ★Jennifer★

Superbra!!! :D Längtar JÄTTE MYCKET till nästa!! :D

Datum: 2012-06-24 Tid: 18:34:33
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: