FEEL ALIVE...♥ - KAPITEL 21

Flera missade samtal från samma nummer, Eric. Jag kunde det alldeles för väl utantill. Men det fanns även en annan symbol på mobilen. Ett röstmeddelande. Även det från samma nummer. Självklart visste jag att det skulle komma ett meddelande någon gång, men jag hade inte förberett mig för det ännu. Nu kom det svåra valet, ska jag lyssna eller inte?

 

 

 

 

 

 

Jag tryckte på röstmedelandet och lyssnade "Hej Olivia. Det är Eric som du kanske hör... Jag vet att du är hemma och att du kan svara så snälla du, jag ber dig, svara. Vi måste prata om det här. Det är inte som du tror. Du behöver inte ringa just nu, men bara du ringer. Jag saknar dig och vill inte leva så här. Kram Eric."

Jag ville tror honom men jag kunde inte, jag hade ju sett bilden själv.

 

                                                                     *

Eric's perspektiv


Thomas kom in  i logen och sa att vi skulle åka. Jag gick ut i bilen och körde till hotelet. När jag kom på mitt rum kom tårarna, jag slängde mig på sängen och bara grät. Utan att jag märkte det hade Thomas gått i till mig och satt sig på sängen och kollade på mig, han visste nog inte riktigt vad han skulle göra. Jag kollade upp på honom och kramade om honom. Han var som min pappa. 

" Hur är det Eric???"

 

" Inte särsklit bra, jag tror jag har förlorat Olivia! Den där bi*chen som bara våldhånglade mig och hennes dumma kompis som fottade och la ut det har försört mitt liv!"

 

" Så du kysste inte henne??"

 

"Klart jag inte gjorde tror du verkligen att jag skulle göra det?!" 

 

"Nej det är klart......"

 

Olivia's perspektiv

 

Jag visade Amanda röstmedelandet och började gråta igen.Jag satt i Amandas knä och bara grät. Plötsligt ringde min mobil igen och det var inte Eric, det var Thomas. Amanda svarade

 

Amanda's perspektiv



"Hej det är Amanda på Olivias mobil!"

 

"Hej Amanda det är Thomas här skulle jag kunna få prata med Oliva tros??"

 

"Nej inte just nu tror jag hon gråter jätte mycket. Men du kan säga det till mig så kan jag säga det till henne senare!"

 

"Okej då. Jo det är såhär att Eric talar sanning han kysste inte henne och jag vet att jag råkade säga det till Olivia. Jag visste inte alls säkert men Eric hade inte sagt något till mig och jag är hemskt ledsen för det. Någon som är ännu ledsnare är nog Eric. När jag kom in till honom för en timme sedan så låg han bara och grät."

 

"Jag ska säga det till Olivia och jag hoppas verkligen att du har rätt för Olivia är helt knäckt! Hejdå Thomas"

 

"Hejdå"

 

Jag förklarade  för Olivia vad Thomas hade sagt och försökte sedan övertyga henne om att det var sant.

 

Olivia's perspektiv

 

När jag hörde vad Thomas hade sagt ville jag bara ringa till Eric direkt. Jag ville förlåta honom men jag kunde inte ringa. Jag satt med mobilen i handen och försökte ringa men det gick inte, jag kunde verkligen inte. Då kom smartiga Amanda och sa att jag skulle smsa honom istället. Sagt och gjort. "Eric vi måste prata, Thomas ringde innan och sa att du inte hade kysst henne utan att det va hon. Jag vill tror det men jag kan inte ringa dig, det går inte! Älskar dig, Olivia <3"

Amanda hade satt igång filmen medans jag hade krig om jag skulle ringa Eric eller inte. Vi satt och kollade på filmen men jag var inte särskilt intresserad av det, jag ville bara att Eric skulle svara på sms:ett.

 

Eric's perspektiv

 

Thomas hade gått för ungefär en timme sen och jag har bara suttit och kollat på tv sedan dess men tårarna kan inte sluta rinna. 

*pip*

Ett sms, från Olivia! Jag fick ett glädjerus i kroppen men vågade inte öppnade. Tänk så stod det bara att hon inte tror mig och tror att jag är med den där h*ran. Efter ett litet mini krig i min hjärna så öppnade jag sms:ett

"Eric vi måste prata, Thomas ringde innan och sa att du inte hade kysst henne utan att det va hon. Jag vill tror det men jag kan inte ringa dig, det går inte! Älskar dig, Olivia <3"

Tårarna rann ännu mer nu. Jag tänkte ringa henne igen men eftersom hon hade sagt i sms:ett att hon inte kunde prata med henne så smsade jag istället.

"Hej älskling! <3 Jag lovar och svär jag kysste inte henne, snälla förlåt mig!! Jag förstår om du inte vill prata men jag måste få prata med dig eller Viktor! Han sover säkert nu men när han vaknar kan ni väl ringa mig? Jag kommer inte kunna sova alls inatt så ring när som helst! Saknar er så det gör ont<3"

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mitt första kapitel är ute! Hoppas ni gillar det !! :)<3<3<3<3

Kramis Ellen :)<3


Skrivet av av: Natalie

Jätte bra Ellen! Fortsätt att skriv för det är riktigt bra :)

Svar: Tack!! Vad kul att du gillar det:)
ensaadesaga.blogg.se

Datum: 2012-12-27 Tid: 11:56:00
Hemsida: http://saadestorie.blogg.se
Skrivet av av: Nadja

Jaa riktigt duktig du är Ellen !!! Fortsätt så :)

Svar: Tack
ensaadesaga.blogg.se

Datum: 2012-12-27 Tid: 16:05:54
Skrivet av av: Marina

Jätte bra! När kommer nästa? :D

Svar: Skriver för fullt nu! ;) Kommer kanske ikväll men annars i morgon :)
ensaadesaga.blogg.se

Datum: 2012-12-27 Tid: 16:16:53



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: