It's like that with you...♥ - kapitel 33

Erics perspektiv
Vi solade lite till och sedan började vi gå hemmåt.
Vi gick och pratade om allt möjligt och lärde bara känna varandra.
"DÄR ÄR HAN!" hörde jag någon ropa. Jag kollade mig stressat runt och såg männen som kidnappade mig peka på mig och springa emot oss.
"FUCK! SPRING!" skrek jag till Mattias och vi började springa. Mattias förstod nog ingenting men han sprang allt han kunde.
"In här" sa jag och drog i hans arm och vi sprang in i en gränd. HELVETTE! jag som trodde att det var lungt och över och att jag snart skulle få komma hem till lägenheten i Stockholm och bara njuta av det jag gillar mest. Musik och Olivia.
"DÄR!" ropade en av männen som såg att vi sprang in i gränden.
"VAFAN" skrek jag och fortsatte springa men började genast märka hur dålig kondition jag har. De kom närmre


"kan vi inte bara slå ner dem?" sa Mattias.
"ska vi?" sa jag osäkert. Jag har aldrig gjort något sånt förut.
"vill du komma hem eller?" sa han.
"mm"
"okej, på 3?"
"aa"
"1..2..3!" skrek han och vi hoppade på den första killen och slog ner honom. Den andra killen kom mot oss men han stod inte på benen länge till. Sedan kom den sista killen. Han var svårast. Men 2 mot 1 blev vinst för oss. De låg alla ner på marken och gnällde.
"HAR NI LÄRT ER NÅGOT NU?! HAR NI DET?!" skrek jag. Så jävla pissed var jag.
De sa ingenting utan gnällde bara. Gud vad ond jag känner mig. Dethär var inte jag. Ilskan och den desperata viljan att komma hem har tagit över min kropp.
Folk kollade på oss konstigt men ingen brydde sig om männen som låg ner. Konstigt dock..
"Tack bro" sa jag till Mattias.
"Lungt bro" sa han. Mattias kommer bli en vän för livet. En sån kompis man bara inte kan lämna.
Jag ringde after ambulans. Jag vill inte precis att männen ska dö. Bara lära sig en läxa. Men vi stanande inte kvar, utan jag och Mattias skyndade oss hem till hotellet istället.
Vi var rädda och skakade efter händelsen. Det känns lixom overkligt. Inget som händer på riktigt.
"Men pojkar, vad har hänt med er?" frågade Maria när hon såg hur nervösa vi var.
"kidnapparna hittade mig, men vi slog ner dem" sa jag.
"Men gud! hur är det med er?" sa hon och gick fram och kände på våra pannor. Varför vet jag inte? vi har ju ingen feber eller så.
"vila killar så fixar jag lite mat åt er" sa hon och gick iväg.
"chill" sa Mattias. Jag skrattade bara och vi satte på TV:n men det fanns bara massa tråkiga Grekiska nyheter så jag lånade Mattias laptop och gick in på facebook och Twitter och skrev:
"GUYS! I'M SAFE! i'm not dead! I love you all, never forget that. I'm comming home tomorrow. I miss my fans /E"
Jag fick genast tusentals svar av överlyckliga fans och vänner.
"OH MY GOD! WE MISS YOU SOOOO MUCH"
"ERIC! jag är så glad nu"
"OMFG! COME HOME!"
"THANK YOU LORD!"
Jag log när jag såg alla tweetsen och kom på att jag aldrig har insett hur många människor som verkligen bryr sig om mig.
"Här har ni lite käk" sa Maria samtidigt som hon gick in i rummet. På en bricka hade hon pizza, dounuts och massa andra sötsaker.
Vi tog tacksamt emot det och hon gick iväg till Karl och Rebecka som skulle ner och äta på restaurang.
"inte så dumt" sa jag och tog ett bett av min pizza bit.
"helt okej" sa Mattias och skrattade.
"du föresten, har du en telefon jag kan få låna?" frågade jag.
"absolut!" sa Mattias och plockade upp sin mobil ur fickan.
"när vi kommer hem till Sverige betalar jag tillbaka, jag lovar" sa jag.
"nejdå, det är lungt" sa han.
"du är bäst" sa jag och sedan slog jag Olivias mobilnummer och satte telefonen mot örat.
"Hej det är Olivia" sa hon.
"Hej älskling, det är Eric" sa jag.
"Hej snygging, hur mår du?"
"jag mår bra nu, men jag var på stranden och kidnapparna hittade mig så jag och en kille slog ner dem" sa jag.
"Men Eric, du kan inte slå ner dem!" sa hon upphetsat.
"jag vet, jag ville inte det. Men jag var tvungen för att kunna komma hem" sa jag.
"mm, okej. Jag saknar dig i alla fall" sa hon.
"Jag saknar dig otroligt mycket. Men jag komer hem snart"
"tur de, jag älskar dig"
"jag älskar dig mer än vad jag älskar livet"
"du är så gullig, puss"
"puss, hejdå"
"hejdå" Sa hon och jag la på. Det blev inget långt samtal men att bara höra hennes röst gjorde mig så lycklig.
Jag gav telefonen till Mattias och åt lite till av min pizza.
"hon verkar snäll" sa Mattias när han la ner sin mobil i fickan.
"hon är mer än snäll" sa jag.
"haha, du har det bra mannen"
Jag skrattade och vi återgick till att bara chilla vid TV:n och datorn.
Olivias perspektiv
Att höra att Eric var i säkerhet var skönt. Ingen mer oro, ingen mer stress. Bara fokus på skolan.
Jag funderar fortfarande på kyssen med Danny. Jag vill göra det igen bara för att det var så mysigt. Inte för att den betyder något.
Jag skickade ett sms till Danny:
"Du jag har funderat, det var rätt mysigt faktiskt"
"jag med, den var rätt mysig" svarade han. Jag log.
"vill du komma över imorgon? typ chilla lite?" skrev jag.
"okej :)" svarade han.
Ibland tänker jag inte på vad jag gör.
Jag kände hur det burrade i fickan. Kan det vara Danny igen? nä, det var Amanda.
"Lust att käka lite sushi?"
"visst, kan du komma hit, så äter vi här? :)"
"kommer snart!" skrev hon.
"okej"
Jag gick in på datorn lite medans jag väntade. Jag gick in på aftonbladet och där stod det med stor fet stil "ERIC SAADE RÄDDAD!"
Hur vet dem det? Jag klickade på artikeln oh såg att det är Eric som skrivit det på twitter den lilla sötnosen.
Det knackade på dörren.
"Kom in! det är öppet!" ropade jag. Men ingen kom in.
Det knackade igen.
"KOM IN! DET ÄR ÖPPET!" ropade jag en gång till. Fasst ännu högre denna gången. Fortfarande ingen som öppnade.
"Amanda!" Ropade jag. Fortfarande inget svar.
Hör hon dåligt eller? Jag schasade mig ur soffan och gick fram och öppnade dörren. Men det var ingen där. Jag kollade mig förvånat runt och såg en lapp ligga på dörrmattan.
"Vi kommer få tag i honom. Vänta bara. Eric är snart vår igen." stod det med snirklade bokstäver.

Komentera! Tips?!??!?!?!????!?!?!?? börjar få slut på ideér! kram

Skrivet av av: lisa

jätte spännande!!!! :D jag tycker att dem kan kidnappa olivia för att hon inte ger dom halsbandet :P <3

Datum: 2011-11-13 Tid: 14:53:59
Skrivet av av: :))

jag tyccker om ska hamna i fängelse , för att dom har kidnappat eric!

Datum: 2011-11-13 Tid: 21:00:57
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

Nämen gud!! låt dom kidnappa henne! haha, låter rätt hemskt :S

MEN UNDERBART KAPITEL!<3

KJAM<33333

(lÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄngtar till next<3)

Datum: 2011-11-14 Tid: 08:23:11
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: Noomi

danny ska ligga bakom de ;) (till en viss del.. för han är avis på eric för att han framstår som bättre än honom och att danny har blivit hemligt kär i olivia)

Datum: 2011-11-14 Tid: 15:19:31
Hemsida: http://www.dreampoems.devote.se
Skrivet av av: ellen

Asså sjukt bra "bok"/ berättelse :D

älskar verkligen den !!!

men jag vet inte vad den ska fortsätta om typ det dom andra har skrivit ;)

<3

Datum: 2011-11-14 Tid: 19:57:26
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: