Feel alive...♥ - Kapitel 9

När alla tre var klara gick vi tillsammans ner till frukosten där alla andra redan var... eller alla utom Edin . Han är alltid så trög på mornarna. Men efter en liten stund kom han tillslut.
Vi plockade på hur mycket mat som helst på tallrikarna. Det fanns så mycket att välja på. Jag ääälskar hotellfrukost. Vi satt hela crewet runt ett långt bord och vi pratade och hade det trevligt. Några var fortfarande trötta men de flesta var pigga och redo för dagen. Snart så.. snart är det dags.

Bussen stod utanför och väntade på oss. Vi hade några personbilar också eftersom att alla inte får plats i bilarna.
Så när vi ätit upp begav vi oss iväg till arénan med alla fordon. Det är redan några på plats som håller på att sätta upp scenen.
*
Pop explosion var rätt litet. Detta är större. Mycket större. Jag ska uppträda i stora arénor med tusentals fans i publiken. Det är redan slutsålt i de flesta arénorna. Jag är så taggad. När vi kom fram satt det redan fans uanför arénan och väntade. När de såg våra bilar och bussen började de skrika. De var kanske 20 stycken. Jag kollade på Olivia och hon kollade på mig, och vi log. Nu har det börjat på riktigt. Eftersom att jag inte ska repa förens vid 1 tiden så bestämde jag mig för att ta mig tiden att hälsa på mina fans. För att göra det lite extra kul, tog jag med mig Victor. Olivia gick in med Tomas för att checka så alla grejer var med och fungerade. Victor brydde sig inte så mycket att Olivia gick iväg utan oss, istället fokuserade han på alla fansen.
För varje steg jag tog, desto vildare blev fansen. De flesta var mellan 13 -17 år. De mindre brukade komma senare ned sina föräldrar i släptåg.
"Tja!" ropade jag till tjejerna när jag bara var någon meter bort. Alla skrek som hysteriska ch började gråta. Några stycken började till och med att. Det såg så roligt ut att jag inte kunde hålla mig för skratt.
"Hur är det med er tjejer?" nu var jag framme vid tjejerna. Jag satte ner Victor på marken men han blev lite rädd av allt skrikande så han tog tag i min byxa.
" Är det Victor?" frågade en av tjejerna som grät floder.
" Jajamensan! Ni får hälsa om ni vill." Nästan alla tjejer dök ner på Victor och bombarderade honom med pussar och kramar. Efter Victor blev det min tur. En och annan puss på kinden fick jag, själv kramade jag om alla tjejerna. Det är något som uppskattas jätte mycket. Eftersom att de inte var så många så hade jag tid tll dem allihopa. Konstigt nog kom det faktiskt inga fler fans på hela tiden jag var där.
Jag skrev aoutografer och vi kramades och pratade och de fick lite pussar på kinderna och jag fick lika så.
Vi hade hur kul som helst och Victor började trivas eftersom att de lugnat sig lite.
Jag och Victor var där i kanske 1 timme och vi hade superkul. När det var dax att gå ställde de sig på ett led och fick vars en kram och vars en puss på kinden. All verkade överlyckliga och de kramade och pussade på Victor också. De tog miljontals bilder som jag säkert kommer att få se ute på internett i en lång tid famöver.
Tillslut kom jag till den sista tjejen i ledet. När jag var påväg att kyssa henne på kinden så vände hon huvudet snabbt och kysste mig på munnen. Det kom som en liten chock.
"You only live once" sa hon och log och jag skrattade. Jag märkte genast hur de andra tjejerna blev jätteavundsjuka.
"Jag vill också!" ropade flera stycken.
"Ursäkta tjejer, men vi måste gå nu. Jag älskar er" sa jag och vi vinkade samtidigt som vi gick iväg. Flera stycken började gråta och en galen tjej sprang fram och kramade mig en sista gång. Hon kysste mig också på kinden, men jag gjorde inget motstånd utan lät henne. Hon släppte en kort stund senare och vi fortsatte att gå.
"Jag älskar dig Eric!" ropade alla i mun på varandra flera gånger. Jag kände kärleken och jag log så stort.
När vi kom in i arenan igen möttes vi av Olivia.
"hej killar" sa hon och gick fram och kysste mig och bar upp Victor i sin famn.
"hej" svarade jag och log.
"hur var det där ute?" frågade hon medans vi gick mot scenen som var på andra sidan arenan.
"det var jättekul och de blev jätteglada"
"vad bra, jag är så solt över dig".
Det gick inte att inte lé varje gång hon sa att hon var stolt över mig. Jag blev som en liten fnittrig flicka inombords.
"tack älskling" svarade jag och kysste ovansidan på hennes hand som jag höll i min. Jag gic och checkade läget med dansarna. Det började dra ihop sig för genrep nu och alla var såklart lite spända och nervösa. Framförallt jag. Det kändes som om klockan segade sig fram med vilja så att konserten aldrig skulle börja. Scenarbetarna var i full gång med att bygga ihop scenen. Den här scen var nästan tre gånger så stor som den scenen jag stod på under Pop Explosion. Nu kan jag röra på mig och dansa hur mycket jag vill utan att behöva tänka på att krocka med dansarna eller ramla av scenen. Alla dansare plus Tomas hade samlats i ett lite rum för att hålla ett möte. Tydligen väntade de på mig för när jag steg in i rummet tystnade alla.
"mycket folk därute?"frågade Tomas och tittade på mig.
"inte så många ännu. Resten kommer väl om en timme." jag kolla på klocka i rummet, den visade kvart i 6. Det betyder att vi har 45 minuter på oss att repa, sedan ska det sitta som en smäck.
Tomas pratade på lite om vad skulle hända efter konserten. Jag fick sedan en nyckel till ett rum som bara jag skulle använda. Olivia och Victor fick givetvis också använda det. Så fort Tomas hade pratat klart gick vi iväg för att repa.
45 minuter senare
Alla danser satt perfekt och ingen av dansarna kom av sig. Det här skulle bli lyckat. Jag hade en liten överraskning till Olivia som skulle avslöjas under konserten. Bara Rim visste och hon hade lovat att hålla tyst.
"Eric!" Det var Tomas som ropade på mig.
" japp, vad är det?"
"det har kommit ganska många människor nu, du ska nog börja göra dig klar och hålla dig i bakgrunden så du inte syns. Okej?"
"sure, vi ses sen." Jag gick in i mitt lilla rum och bytte om. Tyst i mitt huvud gick jag igenom alla danser och stegen. Jag var så fokuserad att jag inte märkte dörrknacken. In kom Olivia och Victor med famnen full av blommor och presenter från fansen utanför.
"det finns mer där ute, men jag kunde inte bära med mig det nu." sa Olivia och kysste mig på munnen.
" det är lugnt. jag får nog mera uppe på scenen sen." Jag lyfte upp Victor i min famn och gullade med honom.
Olivia och jag han umgås i 10 minuter, sedan kom Tomas och hämtade mig. De sista 5 minuterna skulle jag stå bakom scenen, redo att köra.
En av scenarbetarna kom fram och satte fast mikrofonen på mig. Nedräkningen började nu och jag kunde känna nervositeten komma. Jag småskrattade lite för mig själv när jag hörde fansen ropa mitt namn i kör. Stämningen var på topp, alltid kändes det så härligt att få gå upp på scenen och göra vad jag är bäst på. Olivia, Victor och Tomas kom och ställde sig bredvid mig.
" är du redo?" Tomas gav mig en klapp på axeln.
" jag är taggad till 1000! Nu kör vi" Jag stoppade in hörlurarna i öronen och gjorde mig redo.
"lycka till älskling" hörde jag Olivia säga.
Hela lokalen släcktes ner och det blev knäpptyst. Då började introt till Backseat att spelas. Jag stod på en platå som skulle hissas upp i mitten av scenen. Jag tog i från tårna och ropade;
ÄR NI REDO MALMÖ?!!!!!!!!!!!!!!
Jag började sjunga samtidigt som jag hissades upp, så fort jag blev synlig skrek alla som hysteriskt. Man kunde inte låta bli att le när man så hur mycket kärlek de gav en. Efter de tre första låtarna, Masquerade, Backseat och Hotter Than Fire blev det dags för Break Of Dawn. Tjejerna längst fram skrek och viftade med händerna, allt för att bli sedda. Jag valde tjejen som grät, skrek, viftade på händerna och hyperventilerade. Hon fick komma upp och sitta i mitt knä.
" vad heter du?" fråga jag och gav henne en kram.
" olivia." svarade hon blygt.
" vet du vad? Olivia är det vackraste namnet som finns på denna jord!" du ska strax få veta varför."
" Eric är det vackraste namnet på jorden, du är vackrast på denna jord Eric!" sa hon och tittade på mig.
Jag skrattade och gav henne en puss på kinden. Det gick ett sus genom publiken När låten var slut fick Olivia gå ner och ställa sig i publiken igen. Vi körde fem låtar till, Popular, Manboy, Killed By A Cop, Crasched On The Dancefloor och Timeless. Nu var det dags för min överraskning.
" jag vill börja med att tacka alla er underbara fans för att ni har kommit hit och gjort mig till världens lyckligaste kille. Utan er är jag ingenting, det vet ni! Utan er skulle jag aldrig få göra det jag vill allra mest. Igår hände det en sak. En sak som kom att förändra mitt liv för all framtid. Ett beslut man måste tänka igenom noga. För mig var det lätt. Jag vill att Olivia Hermansson ska komma upp på scenen nu." Jag vände mig mot henne och log. Olivia kom upp på scenen, helt chockad. Jag tog hennes hand i min och vi vände oss mot publiken.
" igår förlovade vi oss" publiken drog efter andan, men jag kunde inte sluta le.
"nu vill jag tillägna denna låten till henne. Ni kan lysa med era mobiler för en mysig stämning" sa jag och vi spelade låten. Tårarna rann ner för Olivias kinder. Efter några rader in på refrängen kom jag på att Victor är minst lika viktig i mitt liv, så jag gick och hämtade honom. Han gick själv medbs han höll i min hand och jag ledde ut honom på scenen. Sedan bar jag upp honom i min famn och kramade om honom. Allt blev en såndär mäktig känsla som gör att det ryser i hela kroppen. Och det gjorde det också. Med fansen som sjöng med och med min fina familj på scenen var det helt fantastiskt. Dehär var en sån stund som man bara vill stanna och uppleva om och om igen.

Vad tycker ni? lämna en komentar så vi får veta! love

Skrivet av av: Nadja

Din novell är super bra. Jag har läst vartenda kapitel och varje kapitel har varit suveränt :D

Datum: 2012-05-14 Tid: 00:54:48
Skrivet av av: Anonym

omg din novell är så sjukt bra!!!! <3

Datum: 2012-05-14 Tid: 07:31:11
Skrivet av av: Johanna :D

Du skriver fortfarande inte stor bokstav när de säger något, vilket jag skulle uppskatta om du gjorde... MEN ANNARS ÄR DET SÅ GKBFELKBDLKBFES BRA.

Datum: 2012-05-14 Tid: 13:46:19
Hemsida: http://ohmyginny.devote.se
Skrivet av av: E

Gråter ju så jävla bra det är! :) <33333333333

Datum: 2012-05-14 Tid: 18:27:51
Skrivet av av: Sofie Dokuro

DHFSLHFIOEWHSNFSOINVAKSJGDFHNV IERONBRIUTHFSIDAVSI!!!!! (Real: DET ÄR SÅ HIMLA BRA ATT JAG NÄSTAN DÖR, KYAAAAAA!!) My heart is crying! ;) När kommer nästa? Eftersom att ni inte publiserade två kapitel förra veckan kommer det ett extra denna??

Datum: 2012-05-14 Tid: 19:07:58
Hemsida: http://sofiedokuro.blogspot.se
Skrivet av av: Sandra Eriksson

åhh, så bra

Datum: 2012-05-15 Tid: 16:53:55
Hemsida: http://ssaandraerikssonn.blogg.se/
Skrivet av av: Anonym

SÅ BRAA !! :D

Datum: 2012-05-17 Tid: 13:47:18



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: