Love is Calling...♥-KAPITEL 20

"jag ska iväg om en timme" sa hon.
"då ska vi ha en hel dag tillsammans" sa jag till Victor och pussade honom på huvudet. Han fortsatte att kolla på mig samtidigt som han dreglade på min mage. Jag tog min tröja från igår som låg nedanför min säng och torkade bort dreglet på min mage och runt Victors mun, sen gick vi upp ur sängen och Olivia tog hand om Victor en stund. Klockan är runt 10 och det är soligt och varmt ute. Helt underbart väder.
En liten stund senare gick Olivia och jag var ensam kvar med Victor. Då fick jag plötsligt ett sms. Det var från Louise.
"Vill du ses en stund idag? :)".

Jag kollade länge på smset. Vill jag? ja, det vill jag. Som vän.
"absolut" svarade jag. Jag la ner mobilen på köksbänken och tog med Victor till sovrummet för att sätta på honom kläder för dagen. Det fick bli en ljusblå babytröja och ett par coola jeans och ett par vita strumpor. Sötaste ungen någonsin. Jag lyfte upp honom i min famn, gav honom en puss på pannan och gick sedan ut till köket igen.
Jag slängde en snabb blick på mobilen och såg att Louise hade svarat mig.
"vart ska vi träffas? :)" stod det.
"har du lust att komma hit? Olivia är inte hemma och jag måste se till Victor :)"
"absolut, vart bor du?". Jag förklarade vägen hit och en halvtimme senare ringde det på dörren. Jag gick och öppnade dörren och där stod Louise.
"Tja!" sa jag.
"Hejsan!" sa hon och vi kramades. Hon tog av sig sina ytterkläder och vi gick in i vardagsrummet där Victor låg så sött på en filt och lekte med lite leksaker.
"Men gud så söt!" sa Louise när hon fick syn på honom. Hon gick genast fram och bar upp honom. Jag skrattade lite.
"ja, dethär är Victor" sa jag.
"Han är riktigt lik dig" sa hon och självklart blev jag väldigt glad.
"tack så mycket" sa jag och log.
*
Vi satt och snackade länge och lekte lite med Victor osv.
"Vill du gå ut och fika lite?" frågade jag sedan.
"visst" sa hon och log.
"så bra, jag vet ett bra ställe" sa jag och log jag med.
"härligt!" sa hon och vi gjorde oss i ordning för att gå ut på stan.
*
Vi satte oss ner vid ett bord på cafeterian och beställde lite fika. Victor gar fått mat och sover nu så gott. Louise var faktiskt väldigt söt och jag kollade henne djupt in i ögonen när vi pratade.
"hur länge har du och Olivia varit tillsammans?" frågade Louise plötsligt.
"i ungefär ett år" svarade jag.
"vad kul" sa hon. Men det lät verkligen inte som att hon tyckte det var speciellt kul. Jag undrar varför.
Vi pratade länge och efter ett tag var det dags för Louise att gå hem. Vi reste oss upp och kramades länge. Jag böjde mig bakåt för att se på henne.
Helt plötsligt utan att jag hann stoppa henne så böjde hon sig fram och gav mig en kyss. Det gick så snabbt. Vad höll hon på med?! jag har tjej, och det vet hon! Just då såg jag... det värsta som kunde hända....
I dörröppningen till caffét stod såklart Amanda och Olivia. Jag kollade på Olivia och hon kollade på mig med en besviken och ilsken blick. Hon gick med bestämda steg mot mig, tog Victor i sin famn, gav mig det traditionella örfilen och gick igen med bestämda steg mot dörren igen. Jag var stum. Vad ska jag säga?
"Olivia! vänta!" ropade jag. Alla i hela caffét kollade på mig och eftersom att de flesta kände igen mig blev det väldigt pinsamt. Jag sprang efter henne.
"Olivia!" ropade jag igen. Hon bara gick iväg utan att vända sig om. Amanda stod kvar chockad. Hon kollade besviket på mig och jag kollade på henne.
"hur kunde du?" sa hon.
"Det var inte jag, jag ville inte" sa jag. Hon svarade inte utan kollade bara argt på mig.
Jag skulle aldrig ha träffat Louise. Just nu är jag så jävla arg på henne. Just i den tanken kände jag hur någon tog tag på min axel.
"Det ordnar sig" sa en röst bakom mig. Det var Louise. Jag knuffade snabbt bort hennes hand från min axel.
"Rör mig inte!" sa jag argt och gick iväg. Jag sprang mot vår lägenhet som bara låg några kvarter bort. Jag hann just se Olivia gå in genom porten.
"Olivia!" ropade jag men hon han stänga porten. Jag sprang upp för trappan och gick in i lägenheten. Där inne stod Olivia. Jag gick fram till henne.
"Snälla, lyssna på mig" sa jag. Hon vände sig om och såg mig rakt i ögonen. Hennes ögon var fyllda med tårar och helt röda. Hennes kinder var våta och hon såg så extremt ledsen ut.

Vad kommer hända? ge tips och komentera!! snälla! love u


Skrivet av av: a.l.v.a.n

Började nästan gråta! jätte bra kapitel!

Datum: 2012-03-03 Tid: 18:09:23
Hemsida: http://ericsaadelovestories.devote.se
Skrivet av av: Ellen

shiiit jag sitter nästan här och gråter !! skitbra kapitel !!

det kan typ hända att.... ääh jag vet inte du kommer på något bra :D

Datum: 2012-03-03 Tid: 21:46:20
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Dokuro-Chan -^_^-

Inte för att vara sån...Men nu får Olivia känna hur det känns, efter det hon gjorde med Danny, annars är det riktigt j*kla bra!

Datum: 2012-03-03 Tid: 22:23:07
Skrivet av av: Dokuro-Chan -^_^-

Btw...När Louise kommit in i vardagsrummet så skrev du att Olivia sa "Men gud så söt!" Heheh, lite krångligt men fattar exakt att det kan vara lite svårt att hålla reda på allting ;) Mega bra som vanlgt :D

Datum: 2012-03-03 Tid: 23:28:33
Hemsida: http://sofiedokuro.blogspot.com
Skrivet av av: Amanda

Jag böra att gråta när jag läste kapitlet ;(

Datum: 2012-03-04 Tid: 12:05:22



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: