Love is Calling...♥-KAPITEL 7

Klockan fem
Hela dagen har jag och Olivia haft en mysdag. Det ända vi gjort idag är kyssas, kramas, ta hand om Victor, kyssts igen, kramats igen och tagit hand om Victor..igen. En parfekt dag. Både Olivia och Victor fick följa med till radiostationen.
"Lycka till" sa Olivia och kysste mig.
"tack gumman" sa jag och gick in i inspelningsrummet. Reportern såg väldigt trevlig ut. Jag hälsade på henne och sedan satte jag mig ner på en stol vid en mic.
"..och det där var 'Hotter than fire' av Eric Saade, som vi har med oss här i studion just nu!"
"Tjaa" sa jag.
"Hej Eric, vad kul att du kunde komma" sa hon.
"Tack för att jag fick komma" sa jag och sedan var intervjun i full gång.

Olivias perspektiv
Medans Eric blev intervjuad satt jag utanför i en soffa och snackade med lite folk som jobbade på P3. Victor ligger och sover i vagnen.
"Hur träffades du och Eric?" frågade en tjej som hette Annika.
Jag förklarade hela historien om hur vi träffats tills att Victor föddes. Det tog lång tid och precis när jag pratat klart så kom Eric ut från inspelningsrummet.
"Hej gumman" sa han och gick fram och tog mitt ansikte i sina händer och kysste mig.
"hejsan" sa jag. Eric gick fram och hälsade på de jag satt och pratade med och var bara allmänt trevlig. Efter en kort stund for vi hem.
*
"Eric" sa jag.
"mm" sa han tyst. Han är så inne i sin mobil att han säkert inte kommer höra vad jag har att säga.
"Kan du följa med mig och shoppa? du behöver säkert också något nytt" sa jag.
Han kollade ängsligt upp på mig.
"Shoppa?"
"aa" sa jag glatt.
"jag? shoppa?" sa han lika ängsligt.
"snällaaaa" sa jag och försökte vara så gullig som det bara gick.
"okej då, bara för att du är så söt" sa han och pussade mig snabbt på kinden. Jag fnissade lite och gick och fixade mig. Eric satte bara på sig en keps och en hood-tröja och en jacka för att han inte skulle bli så igenkänd. Jag bryr mig inte riktigt om vad han sätter på sig. Han är hur söt som helst i allt ändå.
Jag matade Victor lite snabbt och sedan tog vi en promenad till köpcentret. Såklart skulle Eric tvinga mig in på 'Inter sport' så fort vi kom innanför dörrarna.
"Jag måste ta ett foto på dig" sa jag och plockade upp min iphone.
"varför det?" sa han och skrattade.
"För att du är så otroligt fin" sa jag. Han skrattade bara och gjorde en pose och jag tog ett kort.
"great" sa jag och la ner mobilen i fickan igen.
"Jag kan ta vagnen" sa Eric.
"tack" sa jag och kysste honom. Vi fortsatte att leta lite kläder och vi hittade lite allt möjligt och på något aoutomatiskt sätt blev det såklart massa baby-grejer till Vicke. Jag och Eric valde det smeknamnet till Victor förut bara för att det är så jobbigt att säga hela namnet hela tiden. Vigge vill vi inte kalla honom för det låter som ett sånt smeknamn som bara kompisar ska säga. Så det blev som det blev.
Det kom fram något litet fan då och då som lyckades känna igen honom, men det var inget vi tyckte var jobbigt.
Vi gick och gick och shoppade och shoppade. Tillslut fick Eric nog.
"Jag sätter mig här en stund" sa han och satte sig på en bänk.
"Vi kan gå hem istället" sa jag som nog är lika trött som han.
"jatack" sa han och reste sig upp igen och vi började gå hemmåt. Det gick långsamt men säkert.
22.30
Victor ligger och sover i sin spjälsäng sedan en lång stund tillbaka och jag och Eric har precis lagt oss i vår säng.
"Olivia" sa Eric med sin mjuka röst.
"mm"
"Utan dig vet jag inte vad jag hade gjort..." började han. Jag tog tag i hans varma hand.
"Jag älskar dig över allt annat. Det går lixom inte att beskriva med ord" fortsatte han. I en lång stund fortsatte han att berätta och förklara hur mycket han älskade mig.
"Jag vet inte vad jag ska säga..jag älskar dig så otroligt mycket. Tänk dig allt det du sa nyss och gångar det med en miljard så får du fram hur mycket jag älskar dig" sa jag och kysste honom länge. Vi låg där och mös länge innan vi äntligen somnade tätt, tätt intill varandra.

Har haft fullt upp idag så det blev ett sent kapitel! fortsätt komentera! FLER KOMENTARER :D love u , puss

Skrivet av av: Johanna

Jätte bra skrivit <3 längtar tills nästa kommer ut <3 älskar din novell<3 :)

Datum: 2012-01-08 Tid: 10:12:38
Skrivet av av: Dokuro-Chan x_x

Nämen jag svär det är bra! I MEAN IT!!!

Datum: 2012-01-08 Tid: 10:18:08
Skrivet av av: a.l.v.a.n

Jätte bra !!!

Datum: 2012-01-08 Tid: 11:26:20
Hemsida: http://ericsaadelovestories.blogg.se/
Skrivet av av: Kickan och Emme

Hej!



Fin blogg :)



Kolla gärna in båran novell blogg :)



Kram<3

Datum: 2012-01-08 Tid: 13:40:51
Hemsida: http://pictureblog.devote.se
Skrivet av av: ★Jennifer★

naaaaw! :') så sött kapitel!!1 :D<3<3 (enligt mig ;) ) Men varför ska du skriva så bra att man nästan DÖÖÖÖÖÖÖÖÖR av längtan till nästa kapitel!?<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 Kjam!! :)

Datum: 2012-01-08 Tid: 16:14:36
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: Ellen

asså såå sjukt bra !! <33

Datum: 2012-01-08 Tid: 21:49:00
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Ellen

asså så sjukt bra !! <33333

Datum: 2012-01-08 Tid: 21:50:20
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Tilda<3<3

:D asbra!! :D :D <3333

Datum: 2012-01-15 Tid: 18:29:00
Hemsida: http://theericsaades.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: