Love is Calling...♥-KAPITEL 5

Ett tag senare gick Danny hem. Klockan är 15.20 och jag har faktiskt ganska tråkigt. Både Olivia och Victor sover och jag är pappaledig från allt jobbande i några veckor, så det finns inte mycket att göra. Jag plockade fram min laptop och satte mig i soffan och gick in på lite allt möjligt. När jag gick in på Aftonbladet så var det en stor rubrik om att jag blivit pappa. Bredvid rubriken fanns bilden på Victor som jag lade ut på Facebook igår. Jag log för mig själv när jag såg bilden. En sån söt kille trodde jag aldrig att jag skulle kunna få.

Överallt fanns det en massa gratulationer osv. Från fans, vänner, familj, till och med från pressen. Alla stöttade oss. Tillslut blev jag så uttråkad att jag kröp ner bredvid Olivia i sängen. Jag råkade nog väcka henne för hon kröp närmre mig och tog tag i min hand. Det blir inte lika klumpigt nu när hennes stora mage är borta. Jag kysste henne lätt på pannan och lyckades efter ett tag somna.
*
När jag vaknade var klockan 18.30 och det är mörkt ute. Olivia är tydligen uppe med Victor för ingen av dem var i sina sängar. Jag sträckte på mig och gick sedan ur sängen och gick in i vardagstummet, men där var tomt. Jag gick till alla andra rummen i huset..men de var också tomma. Jag kände hur orolig jag blev. Jag tog upp min mobil och ringde Olivias. Jag hörde hennes ringsignal i sovrummet och där låg hennes mobil på nattduksbordet. Jag blev allt oroligare och oroligare att något hänt dem. Mitt hjärta slog i 190. Jag kollade ut genom fönstret och med all lättnad så gick Olivia där ute med barnvagnen påväg till trapphuset. Jag pustade ut och satte mig i soffan. Bara någon minut senare kommer Olivia in genom dörren med Victor i famnen.
"Hejsan" sa hon när hon fick syn på mig i soffan.
"hej gumman, du får inte skrämma mig sådär" sa jag och gick fram och kramade henne.
"skrämma dig?"
"jag visste ju inte var ni va"
"jasså, förlåt" sa hon och log sådär gulligt som bara hon kan.
"det är lungt" sa jag och kysste henne en gång till.
"så bra" sa hon och log igen.
"Hur mår denna lilla killen då?" sa jag och tog Victor i min famn. Han är ju såklart för liten för att prata och för att förstå det mesta så han gjorde ingenting alls.
"han är mätt och glad nu" sa Olivia samtidigt som hon hängde av sig jackan.
"så bra" sa jag. Jag satte mig i soffan med Victor i min famn och Olivia satte sig efter ett tag bredvid och vi kollade på någon tråkig dokumentär. Plötsligt vibrerar min mobil.
"Hänga med ut?". Det var från Alex.
"du gumman, Alex frågade om jag ville med ut, är det okej?" frågade jag. Det är nog bäst att jag frågar ni när vi har Victor och allt.
"Men det är väl klart, du behöver inte få mitt tillstånd" sa hon.
"du är bäst" sa jag och blinkade med ena ögat mot henne. Hon fnissade lite och jag svarade Alex:
"I'm in, när, var, hur?". Jag fick svar rätt snabbt.
"kom till mig om 10 minuter, sen drar vi någonstans".
"okej, kommer snart" skrev jag och gick och gjorde mig i ordning lite snabbt.
Jag gick fram till soffan och strök Victor på huvudet.
"Hejdå" sa jag sen till Olivia och kysste henne innan jag gick.
"Hejdå älskling" sa hon och sedan stängde jag dörren och gick hem till Alex.
När jag kom dit var alla redan färdiga.
"Vart ska vi?" frågade jag.
"Andreas har hemmafest" sa Johan, en av mina polare.
"Guld" sa jag och vi gick hem till Andreas. Han blev jätteglad när vi kom och sen var det bara att börja festa.

Kapitel 5 klart! vad ska hända? Komentera lite mycket som förra så blir jag glad :)

Skrivet av av: Dokuro-Chan x_x

Vad gör du för att vara så bra? Trodde nyss att det inte skulle komma ett kapitel och mitt huvud höll på att sprängas seriöst :O Men det kom ett :D Happiness You made my day ;) Thnks !

Datum: 2012-01-06 Tid: 01:44:26
Skrivet av av: Anonym

omg, diin novell är såå fucking braa!!

Datum: 2012-01-06 Tid: 02:45:59
Skrivet av av: Lisa

Skriv mer, du är bäst

Datum: 2012-01-06 Tid: 09:21:22
Hemsida: http://lisaxdx.blogg.se/
Skrivet av av: Saga

Jättebra!!<3

Datum: 2012-01-06 Tid: 09:50:46
Hemsida: http://fellanochsaggesfotoblogg.blogg.se/
Skrivet av av: Ellen

det är superbra !!!!

kom på nått bara du är ju jättebra på att komma på nått bra till ett kapitel !!! <33

Datum: 2012-01-06 Tid: 12:25:10
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Felicia

Hej! Jättebra blogg!<3 Du är så himla bra på att skriva!;)

Datum: 2012-01-06 Tid: 17:00:50
Hemsida: http://fellanochsaggesfotoblogg.blogg.se/
Skrivet av av: ★Jennifer★

o jisses.. snälla bara inte han blir så full att det händer når md nån tjej? Asså denna alkohol!? :P MEN ETT FABULÖST/Fantastiskt kapitel!! :D<3<3<3

KJAAAAAAAAAAAAAAAAAAM<3

Datum: 2012-01-06 Tid: 21:34:24
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: