Love is Calling...♥-KAPITEL 4

Efter ett tag så var det dags för honom att sova en stund så jag la honom i vagnen, strök honom en sista gång på huvudet och gick sedan in och satte mig vid matbordet med alla de andra. Klockan är 12 och det är lunchdax. Pappa dukade fram maten och vi började äta.
"Hur var förlossningen?" frågade mamma.
"om jag ska vara ärlig så var det hemskt" sa jag.
"jo, jag vet hur det känns" sa hon.
"men det blev ett fint resultat" sa pappa och log.
"ett riktigt fint resultat" sa jag och blinkade med ena ögat mot Olivia. Hon log mot mig och vi fortsatte sedan att prata om allt möjligt. Det mesta var om Victor. Jag och Olivia är så stolta över honom.

Efter maten så var det snart dags för mig och Olivia att åka hem.
"vi måste hem nu" sa Olivia och vi gick mot hallen.
"vänta två sekunder" sa Eva och gick iväg för att hämta något. En kort stund senare kom hon tillbaka med ett svart paket i handen.
"varsågod" sa hon och räckte fram paketet till mig eftersom att Olivia höll på att fixa med vagen och så utanför.
"Tack så mycket" sa jag och tog emot paketet och gav henne en lång kram.
"jag är så stolt över dig och Olivia" viskade hon i mitt öra. Jag visste inte vad jag skulle säga utan log bara mot henne. Jag fick ut något konstigt "tack" och något litet "hejdå" och gick sedan ut ur dörren och tog tag i Olivias hand och vi gick ut till bilen och körde hem.
*
"kan jag sova en stund?" frågade Olivia.
"självklart" sa jag.
"tack så mycket älskling" sa hon och gick fram och kysste mig.
"du förtjänar det" sa jag. Hon log mot mig och gick sedan in i sovrummet och somnade.
Victor har precis ätit och han är mätt och glad. Då kom jag på att vi fått ett paket av Eva och Ola så jag gick och hämtade den. Jag öppnade paketet försiktigt och innuti låg där små babykläder, haklappar, leksaker..ja, lite allt möjligt som är bra att ha. Eva och Ola är de parfekta svärföräldrarna. Så snälla.
Victor var mest intresserad av presentpappret och snörena. Han brydde inte sig speciellt mycket om innehållet.
Plötsligt ringde det på dörren. Jag tog upp Victor i famnen och gick till dörren och öppnade. Där stod Danny med en stor bukett blommor för att gratulera oss.
"Tjaaa!" sa jag glatt och gjorde en lätt killhälsning.
"Tjena!, men vad har vi här?" sa han och kicklade Victor lite lätt på magen. Jag skrattade lite och tog emot blommorna Danny hade med sig. Medans jag gick ut i köket och ställde blommorna i en vas så fick Danny hålla i Victor. Han satte sig i soffan och lekte lite med honom.
"visst är han fin" sa jag från köket.
"riktigt fin, och ändå har han dina gener" sa han retsamt och skrattade.
"din jävel" sa jag och skrattade samtidigt som jag satte mig i soffan och boxade honom lite lätt på armen.
"jag bara skojar, du är så fin så" sa han. Jag sa ingenting utan skrattade bara.
Vi satt där en stund och snackade om allt möjligt och plötsligt började Victor skrika.
"han vill nog sova" sa jag och tog upp honom i min famn och gungade honom fram och tillbaka och rätt som det var så somnade han. Jag gick och la honom i spjälsängen och gick sedan ut till vardagsrummet där Danny satt. Vi fortsatte att snacka om lite allt möjligt och nu har jag faktiskt förlåtit honom och Olivia för allt som hänt. Förhoppningsvis var det bara en engångshändelse.
*
Ett tag senare gick Danny hem. Klockan är 15.20 och jag har faktiskt ganska tråkigt. Både Olivia och Victor sover och jag är pappaledig från allt jobbande i några veckor, så det finns inte mycket att göra. Jag plockade fram min laptop och satte mig i soffan och gick in på lite allt möjligt. När jag gick in på Aftonbladet så var det en stor rubrik om att jag blivit pappa. Bredvid rubriken fanns bilden på Victor som jag lade ut på Facebook igår. Jag log för mig själv när jag såg bilden. En sån söt kille trodde jag aldrig att jag skulle kunna få.

Kapitel 4 klart! vad tycker ni? komentera nu lika mycket som förra gången så blir jag så glad och då blir det bättre kapitel! love you!

Skrivet av av: Dokuro-Chan LOVES YOUR STORIES!!!

Gud skapade inte bara underbaraste Eric Saade utan även en underbart bra novell skrivare ;) :D I mean it! I REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY REALLY(Mishka style xP)LOVE YOUR STORIES!!! <3 Sorry for bad English :/ Och...jag orkar tvärr inte skriva fler "Really" min hand har liksom kramp :'( Annars hade jag kunnat sitta dag som natt och berättat för dig hur j*kla bäst du är :'D <3!!!

Datum: 2012-01-04 Tid: 23:57:56
Skrivet av av: Anonym

jätte bra gumman! :D<3

Datum: 2012-01-05 Tid: 00:54:06
Skrivet av av: a.l.v.a.n

Lika bra som alltid!!! <3

Datum: 2012-01-05 Tid: 01:35:49
Hemsida: http://ericsaadelovestories.blogg.se/
Skrivet av av: Jojjo

Såååååå FUCKING bra asså!!!!!!! Älskar din novell så asmkt asså !!! Skiiiiiiiiitnajs ären ju!!!! Fortsätt så här så kommer du få en bokal i "den mest otroligaste författaren i noveller" . Älskar hur du lägger upp själva historien och hur du liksom får allt att smälta ihop till en underbar historia! Snällas änka du kan väl slänga in ett kort inlägg o säga "grattis på födelsedagen Jennifer!" min kompis heter nämligen Jennifer och hon e också ett stort fan av ditt skrivande ! Hon fyller år snart och jag vill överraska henne med ett fint inlägg från dig... Kan du fixa det så är du bäst! Tack på förhand, KRAM&KYSS<3333333

Datum: 2012-01-05 Tid: 02:00:29
Skrivet av av: Jojjo

Där det står "snällas änka" ska det stå Snällasnälla ! Himla atocorrect på iphonen-.-'

Datum: 2012-01-05 Tid: 02:02:11
Skrivet av av: Hedda

GRYMT BRA!!! Merr

Datum: 2012-01-05 Tid: 02:02:35
Skrivet av av: Amanda

det är så underbart gulligt nu med Viktor! :D älskar din novell :D

Datum: 2012-01-05 Tid: 05:41:10
Hemsida: http://novelsbyyme.blogg.se/
Skrivet av av: Ellen

asså såå jävla grym och bra !!!

fortsätt!!!V

<33

Datum: 2012-01-05 Tid: 13:27:05
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Längtar till nästa JÄTTE MYCKET!!!<33333333333333333333

love to You and Eric<3 Kjam<3

Datum: 2012-01-05 Tid: 19:59:17
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: Julia

SÅ HIMLA BRA SKRIVER DU! ♥

Datum: 2012-01-06 Tid: 23:04:34
Hemsida: http://ericsaadeeric.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: