Love is Calling...♥-KAPITEL 12

På displayen stod där denna gången "Olivia". Jag log för mig själv och svarade.
"Hej älskling" sa jag.
"Hej gubben" sa hon. Hon lät väldigt ledsen på något sätt.
"mår du bra?"
"jag gör, men inte Victor" sa hon. Mitt hjärta slog ett dubbelslag.
"va? vadå? vad har hänt?" sa jag snabbt.
"Vi är på sjukhuset och Victor kan inte andas ordentligt"
"herregud, är det illa?" sa jag chockat. Alex kollade oroligt på mig.
"det verkar ganska illa" sa hon och nu började hon gråta.
"jag kommer på en gång" sa jag. Jag vet att det tar typ 2 timmar att köra dit men vad gör man inte för de man älskar mest?
"mmm, jag är rädd" sa hon.
"oroa dig inte, jag kommer" sa jag.
"bra, jag älskar dig"
"jag älskar dig också. Hejdå" sa jag.
"Hejdå" sa hon och vi la på.

"vad har hänt?" frågade Alex oroligt.
"Victor ligger på sjukhuset och kan inte andas ordentligt" sa jag.
"herregud"
"jag ska åka dit, vill du hänga med?" sa jag snabbt och plockade undan från bordet även fast vi inte var klara.
"klart jag följer med"
"bra, kan du bara packa lite kläder snabbt i en väska? du kan låna kläder av mig"
"yes".
*
En stund senare satt vi i bilen med riktning mot Göteborg. Vi fick stanna till för att köpa lite red-bull så att jag skulle orka hålla ögonen öppna, men sen stannande vi inte på hela vägen. Vi snackade om lite allt möjligt och jag blev tröttare och tröttare. Alex lyckades hålla mig vaken och jag vill inte ens tänka på hur det skulle kunnat gå om han inte var där.
"ska vi sätta på radion?" frågade jag.
"visst" sa Alex helt uttrycktlöst så trött han var. Jag satte på radion och P3 var på. Jag orkade inte byta och efter att ha lyssnat en liten stund förstod jag att det handlade om mig. De snackade om lite allt möjligt men det verkade som att det var jag som var temat. Det var ganska intressant att lyssna på.
*
Efter en lång bilresa var vi äntligen framme. Vi skyndade oss in på sjukhuset och sprang fram till disken och frågade var Olivia och Victor var. Sjuksköterskan pekade på ett rum och jag och Alex gick försiktigt in där. Victor låg på sjukhussängen med slangar överallt och Olivia satt på en stol bredvid och klappade honom mjukt på huvudet. Klockan är 1 på natten och det såg ut som att Olivia i princip sov. När hon fick syn på mig fick hon fram ett litet leénde och gick genast fram och gav mig en lång och varm kram. Jag kysste henne också på munnen några gånger och gick sedan fram till Victor och pussade honom lätt på pannan. Olivia kramade Alex också och de båda ställde sig sedan bredvid mig.
"hur mår han?" frågade jag.
"Inte så bra.." sa Olivia tyst.
"vad är alla sladdarna för?". Olivia började förklara alla sladdarna. Det var en som kollade hur hjärtat slog och en som gav honom luft och en som gjorde det ena och en som gjorde det andra. Allt var så förvirrande och rörigt så just nu vill jag bara sova. Olivia och Alex var minst lika trötta. Vi  sa godnatt till Victor och jag och Olivia pussade honom och jag la mig i extrasängen och Olivia la sig i min famn. En doktor rullade in en till säng som Alex fick sova i. Han sa godnatt till oss och snart hördes hans små snarkningar.
"sov gott älskling" sa jag och kysste Olivia.
"godnatt, jag älskar dig"
"jag älskar dig också" sa jag och bara sekunder senare somnade vi båda.
Nästa morgon
Ingen av oss sov speciellt skönt inatt. Allt pipande från alla maskiner gjorde oss bara oroliga och jag var tvungen att kolla till Victor hela tiden av ren faderinstingt även fast doktorer kollade till honom lika ofta. Olivia gjorde likadant.
Vid 9 gick vi upp.
"jag kan gå och handla frukost" sa jag.
"så bra" sa Olivia.
"great" sa Alex direkt efter.
"vad vill ni ha?"
"det spelar ingen roll, ta något som ser gott ut" sa Alex.
"ta bara något till mig med" sa Olivia.
"okej" sa jag och gick sedan ut. Utomhus är det behagligt varmt. Jag började gå mot 'Pressbyrån' som ligger en bit bort.
"Eric!" hörde jag någon ropa. Jag kollade mig omkring och såg tre tjejer i 15 års åldern. Jag log mot dem och vinkade. Jag antar att det är några fans. De gick mot mig hysteriska och jätteglada.
"Kan vi få ta ett foto?" frågade en av tjejerna.
"absolut" sa jag. Jag ser nog riktigt hemsk ut men jag bryr mig inte riktigt. De tog upp vars en iphone 4 och tog foto både enskilt och tillsammans. De fick vars en kram och sedan sa vi hejdå till varandra och de gick iväg lika hysteriska och en av tjejerna grät. Trogna fans.
*
Snart var jag framme och jag tog tre baguetter med lite olika fyllning och juice till oss alla tre och gick sedan och betalade. Hon i kassan var ung och kände igen mig.
"Du är riktigt duktig" sa hon.
"tack så mycket" sa jag och log.
"Kan jag få en aoutograf till min lillasyster?"
"självklart" sa jag och hon i kassan tog upp ett papper och jag skrev min aoutograf på den.
"vad heter hon?" frågade jag. Hon tvekade lite.
"Emilia" sa hon sedan. Jag skrev 'Till Emilia' och ett hjärta på lappen och gav den till kassörskan. Då såg jag att det stod 'Emilia' på hennes namnbricka. Jag skrattade lite lätt för mig själv och sa hejdå till henne och började gå mot sjukhuset igen.

Såja. Kapitel 12 klart! Komentera meeeer! snälla? :) love u

Skrivet av av: Amanda

Den var skitbra!!

Fortsätt så!!

Datum: 2012-01-25 Tid: 18:37:42
Skrivet av av: Dokuro-Chan x_x

Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Dessa 'Tack' är inte ens tillräckligt för att visa min tacksamhet! ÄLSKAR NOVELLERNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Datum: 2012-01-25 Tid: 19:02:30
Skrivet av av: Tilda<3<3

Weeeoww! Grymt! :D <3

Datum: 2012-01-25 Tid: 19:04:55
Hemsida: http://theericsaades.blogg.se/
Skrivet av av: Ellen

stackars lilla Victor !! :(

hoppas att han blir bättre !! <3

men kapitlet var super bra !! <33

:D

Datum: 2012-01-25 Tid: 19:29:04
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: ellen

Fyyyyy faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaN vaavaaaaade bra

Datum: 2012-01-25 Tid: 19:55:40
Skrivet av av: josefin

Det är super bra!!!längatar tills nästa kapitel kommer!! :D

Datum: 2012-01-26 Tid: 20:44:31
Hemsida: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se
Skrivet av av: a.l.v.a.n

Super bra kapitel!

Datum: 2012-01-27 Tid: 14:42:35
Hemsida: http://ericsaadelovestories.devote.se
Skrivet av av: ★Jennifer★

SÅ SJUKT UNDERBART BRA!?!?!??!!? :D

Du är magisk med ord!!!!<3333333

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!

kjam! :)<3

Datum: 2012-01-28 Tid: 20:21:00
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: Anonym

Snälla skriv mer

Datum: 2012-01-30 Tid: 16:11:20
Hemsida: http://lisaxdx.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: