Love is Calling...♥-KAPITEL 1


"Let's go!" sa jag tyst för mig själv och ställde mig bredbent i den lilla glasburen. Hela globen var fullsatt och publiken skrek och busvisslade. Jag hörde hur introt till 'Popular' började spelas och jag såg i ögonvrån hur mina dansare började dansa. Sedan var det min tur.

"Stop, don't say that it's impossible,
'Cause I know it's possible,
Though I know you never look my way...".

Jag kämpade för att inte glömma texten och för att inte göra bort mig när jag dansade. Plötsligt blev allt svart och det enda jag såg var Olivia en bit bort. Jag försökte gå mot henne men det gick inte. Jag kom inte frammåt. Något tog emot men jag visste inte vad. Jag sprang och sprang, svettades och svetades, men kom ingenstans. Plötsligt hörde jag ett hjärtskärande skrik, men kunde inte se vart det kom ifrån. Plötsligt såg jag Olivia liggandes på marken. Jag började gråta av förtvivlad. Hon verkade inte kunna röra sig. Jag sprang fram till henne, och denna gången verkade det fungera att gå. Jag tog tag i hennes hand. Den var helt kall.


"Eric.." viskade hon med den mest hjärtskärande röst. Då plötsligt vaknade jag.
Olivia låg bredvid mig i sängen och strök mig långsamt på kinden. Jag svettades och skakade lite.


"såja älskling, det var bara en mardröm" sa hon lugnande och jag satte mig upp och andades djupt.

"bara en mardröm" intalade jag mig själv. Jag sneglade på klockan. -05:34-.


Det är den 3 maj 2012. Olivia är höggravid och tiden flyger iväg. Hon strök mig ännu en gång på kinden för att lugna mig. Jag vände mig om och kysste henne mjukt på läpparna.

"tack gumman" sa jag och gick sedan ur sängen och gick tröttsamt ut i badrummet.
Jag kollade mig i spegeln. Svettet rann i pannan och tårarna rann ner för kinderna.
Håret stod ut åt alla håll, och hela jag såg helt sliten ut. Jag tvättade ansiktet lite snabbt i kranen, tvättade bort svettet i nacken och gick sedan och kröp ner i sängen bredvid Olivia igen. Olivia kröp ihop och la sig tätt intill mig och jag kysste henne i nacken. Jag låg där i evigheter utan att lyckas somna. Jag ville inte somna. Tänk om drömmen skulle bli verklighet?
Jag strök Olivia lätt på magen och jag kunde nästan känna när Victor rörde sig där inne. Känslan att jag bara inom någon vecka kommer att bli pappa är fantastisk. Jag log för mig själv och plötsligt tog Olivia tag i min hand och kysste den och la sedan ner den igen. Jag kysste henne på kinden och la mig sedan ner och lyckades efter en lång stund slumra till.

Olivias perspektiv
Jag vaknade vid 9-tiden och jag låg tätt intill Eric. Han var så söt när han låg där och sov. Det var väldigt varmt och rätt svettigt så jag gick upp och började laga lite frukost. Det blev pannkakor så jag började blanda ihop en smet. Jag hällde på smeten och det osade så gott.
Då såg jag Eric kliva in i köket lite yrt och gick fram till mig och kysste mig.

"Godmorgon älskling" sa han.

"Godmorgon sötnöt" sa jag.

"Det luktar jättegott"

"Så bra, hur många vill du ha?"

"fem" sa han och tog fram en tallrik. Jag stod lungt och tog upp pannkakor på Erics tallrik när vattnet plötsligt gick och jag satte mig ner på golvet och Eric var där blixtsnabbt.

"älskling vad är det?" sa han stressat.

"jag tror vattnet har gått" sa jag ansträngt.

"jag kör dig till sjukhuset" sa han och hjälpte mig upp. Han stängde av spisen och vi körde sedan iväg till sjukhuset där vi togs emot av en doktor.
Vi fick ett rum där vi ett tag fick vänta på en barnmorska. Jag hade nästan panik och tillslut kom barnmorskan och undersökte mig lite.

"Jag tror ni kommer att bli föräldrar innan dagen är slut" sa hon.


Såja! första kapitlet på del 2! vad tycker ni? komentera så är ni snälla, och tipsa gärna era kompisar ! KRAM

Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

Ååååååååååh såååå bra!! Jag längtar verkligen till nästa som en galning :D ja, en glad galning ;D kjam!!! <3 <3 <3

Datum: 2012-01-01 Tid: 11:38:55
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.sehag
Skrivet av av: Doku-Doku-Dokuro-Chan

NÄSTA! NÄSTA! NÄSTA! NÄSTA! LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR TILLS NÄSTA :D :D :D

Datum: 2012-01-01 Tid: 12:15:34
Skrivet av av: Noomi

spännande :D

Datum: 2012-01-01 Tid: 12:18:11
Skrivet av av: Anonym

as bra! :D

jag älskar din noveell! :D

Datum: 2012-01-01 Tid: 13:00:48
Skrivet av av: Saga

JÄTTEBRA

Datum: 2012-01-01 Tid: 13:03:09
Skrivet av av: Amanda

uuunderbart! verkar redan myyyyycket bra :D

Datum: 2012-01-01 Tid: 15:17:22
Hemsida: http://novelsbyyme.blogg.se/
Skrivet av av: ellen

Det finns så många noveller som handlar om Eric och jag har bara fastnat för den här!! Den är så sjukt bra!!!!

Datum: 2012-01-01 Tid: 17:48:02
Skrivet av av: ellen

Det finns så många noveller som handlar om Eric och jag har bara fastnat för den här!! Den är så sjukt bra!!!!

Datum: 2012-01-01 Tid: 17:50:35
Skrivet av av: a.l.v.a.n

jätte bra!!!

Datum: 2012-01-01 Tid: 18:06:55
Hemsida: http://ericsaadelovestories.blogg.se/
Skrivet av av: Anonym

Spännade !! :D mer mer mer<3

Datum: 2012-01-01 Tid: 18:11:38
Skrivet av av: älskar dina noveller <3

Så jävla bra!!

Datum: 2012-01-01 Tid: 20:24:53
Skrivet av av: Ellen

SKIIITBRAAAA !!!!!

längtar tills nästa !!! <33

Datum: 2012-01-01 Tid: 20:35:53
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Erica

aah det är skitbra!!!! MER!!! <333

Datum: 2012-01-01 Tid: 21:06:55
Hemsida: http://ericsaadestoories.blogg.se/
Skrivet av av: Julia

neej vad spännande! :D

Datum: 2012-01-01 Tid: 23:25:49
Hemsida: http://ericsaadeeric.blogg.se/
Skrivet av av: Anonym

OMG så spännade <3

Datum: 2012-01-02 Tid: 13:06:06
Skrivet av av: emma

när kommer nästa!! :)

Datum: 2012-01-02 Tid: 16:42:40



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: