Love is Calling...♥-KAPITEL 3

"det tror jag med" sa jag och Olivia började amma honom. Han blev genast tyst igen. Jag satte mig i köket vid min laptop och gick in på facebook. Jag har fått hur många svar som helst på fotot jag la ut. Exakt alla skrev att han var så underbart söt o.s.v. När det skriver sånt blir jag så glad. Alla stöttade mig och det fanns kanske en negativ komentar från något avundsjukt fan. Jag brydde mig inte om den utan fokuserade bara på allt positivt. Jag kollade bort mot soffan där Olivia satt och ammade Victor. Nu är vi äntligen en familj. Världens bästa familj.






Klockan är 00.23 och vi är hur trötta som helst. Vi gjorde oss i ordning och jag gick till soffan där Victor låg och sov. Han är så snäll, och skriker nästan aldrig. Jag plockade upp honom och han doftade så gott. Han var så liten och så oskyldig. Jag gick in i sovrummet och innan jag la ner honom i spjälsängen gav jag honom en puss på huvudet och sedan stoppade jag om honom så mysigt.
"kom nu älskling" sa Olivia som låg i sängen och nästan sov.
"jag kommer" sa jag och strök Victor på huvudet en sista gång och la mig sedan i sängen bredvid Olivia.
"vi är bäst" sa Olivia.
"helt klart bäst, du var jätteduktig" sa jag.
"tack älskling, godnatt"
"godnatt" sa jag och inom 2 minuter sov vi båda som stenar.
*
Klockan är 03.20 och både jag och Olivia sover så tungt. Helt plötsligt börjar Victor skrika och båda vaknar..
"jag går upp, sov du" sa jag till Olivia. Hon förtjänar att få sova. Jag släpade mig ur sängen och gick fram till spjälsängen där Victor låg och tog upp honom i min famn och gungade honom lite fram och tillbaka, pussade honom lite lätt på huvudet, allt för att han skulle sova.
Efter kanske 10 minuter tystnade han äntligen och jag la ner honom i spjälsängen igen och sedan la jag mig under täcket bredvid Olivia igen och somnade direkt. Otroligt nog vaknade inte Victor förens vid 7 tiden på morgonen igen. Denna gången var det Olivia som gick upp och ammade honom en stund medans jag tog en dusch och fixade mig lite. När jag var klar tog jag hand om Victor och mös lite med honom medans Olivia fixade sig.
Olivias perspektiv
Inte visste jag att det gjorde SÅ ont att föda ett barn. Men med Erics stöd så klarade jag det och vår lilla ängel Victor var född.
*
Jag klev yrt in i duschen. Det var inte mycket sömn jag fick inatt så jag är fortfarande jättetrött. Efter en varm och skön dusch klev jag ur och klädde på mig kläder. Jag kom ut ur badrummet fixad och klar och gick in i vardagsrummet där Victor och Eric låg och mös. De är båda så söta.
"ska vi åka?" frågade Eric när han fick syn på mig.
"jag måste bara mata Victor lite snabbt, kan du göra en macka till mig sålänge?" sa jag.
"självklart" sa Eric och bar över Victor till mig och jag började amma honom medans Eric gjorde några mackor i köket. Vi ska iväg till mina föräldrar nu. Det känns lite kontigt att det faktiskt bara är 5 års skillnad mellan Rasse och Victor.
När jag ammat klart honom så åt jag mackan Eric gjort åt mig och sedan åkte vi iväg. När vi kom till det gråa lilla huset så togs vi emot utav mamma. När hon fick syn på Victor blev hon helt till sig.
"Åh guuuud så söt han är" sa hon och tog upp honom i hennes famn. Jag tog tag i Erics hand och vi gick in och satte oss i vardagsrummet. Mamma, pappa och Rasse satt och gullade med Victor i evigheter. Han verkade gilla det för han skrek aldrig. Han är så snäll. Efter ett tag så var det dags för honom att sova en stund så jag la honom i vagnen, strök honom en sista gång på huvudet och gick sedan in och satte mig vid matbordet med alla de andra. Klockan är 12 och det är lunchdax. Pappa dukade fram maten och vi började äta.
"Hur var förlossningen?" frågade mamma.
"om jag ska vara ärlig så var det hemskt" sa jag.
"jo, jag vet hur det känns" sa hon.
"men det blev ett fint resultat" sa pappa och log.
Erics perspektiv
"ett riktigt fint resultat" sa jag och blinkade med ena ögat mot Olivia. Hon log mot mig och vi fortsatte sedan att prata om allt möjligt. Det mesta var om Victor. Jag och Olivia är så stolta över honom.

Kapitel 3 klart! vad tycker ni? förlåt men ni var faktiskt riktigt dåliga på att komentera förra kapitlet :/ snälla komentera! love you ,kram


Skrivet av av: Anonym

sjukt bra! :D

Datum: 2012-01-03 Tid: 22:49:23
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

Det var ett jätte brakapitel men det var lite roligt i slutet ;)



"Hur var förlossningen?" frågade mamma.

"om jag ska vara ärlig så var det hemskt" sa jag.

"jo, jag vet hur det känns" sa hon.

"men det blev ett fint resultat" sa pappa och log.

"ett riktigt fint resultat" sa jag och blinkade med ena ögat mot Olivia. Hon log mot mig och vi fortsatte sedan att prata om allt möjligt. Det mesta var om Victor. Jag och Olivia är så stolta över honom.



det skulle nog varit:



"Hur var förlossningen?" frågade mamma.

"om jag ska vara ärlig så var det hemskt" sa jag.

"jo, jag vet hur det känns" sa hon.

"men det blev ett fint resultat" sa pappa och log.



ERICS PERSPEKTIV!!!



"ett riktigt fint resultat" sa jag och blinkade med ena ögat mot Olivia. Hon log mot mig och vi fortsatte sedan att prata om allt möjligt. Det mesta var om Victor. Jag och Olivia är så stolta över honom.



men dte gör inte kapitlet sämre alls :) Bättre faktiskt för dåm kom det med lite humor ;) eller ja.. det var inte humor... men jag HAR ju konstig humor, så jag tog detta som humor... emmm... never mind... Men ett superbra kapitel :D MEEEEEEEER!!<3<3<3

Kjam!! :)<3

Datum: 2012-01-03 Tid: 22:55:52
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: Noomi

Otroligt sött :D <33

Datum: 2012-01-03 Tid: 23:02:52
Skrivet av av: Noomi

ps: Det skulle verkligen kunna vara Erics barn! Ganska likt :D

Datum: 2012-01-03 Tid: 23:03:36
Skrivet av av: Doku-Doku-Dokuro-Chan

SER VICTOR UT SOM BARNET PÅ BILDEN?! HERRE GUD SÖTASTE NÅGONSIN ALLTSÅ!!!

Och som vanligt äger du på att skriva!! Njuter varenda sekund för f*n!

Datum: 2012-01-03 Tid: 23:48:53
Skrivet av av: I've got One Direction Infection <3

Heej! Jag var inte ett så jätte stort fan av Eric, men det är tack vare dig som jag älskar honom! <3 Du är väldigt duktig på att skriva, jag har läst massor av Justin Bieber & One Direction noveller men om jag ska vara ärlig så är din helt klart bäst! :)

Datum: 2012-01-04 Tid: 01:11:24
Hemsida: http://fridayfriday.blogg.se/
Skrivet av av: nelle

Sjukt duktig

Datum: 2012-01-04 Tid: 08:55:00
Skrivet av av: a.l.v.a.n

:D så himla bra !!!!

Datum: 2012-01-04 Tid: 11:27:32
Hemsida: http://ericsaadelovestories.blogg.se/
Skrivet av av: Ellen

Jätte Jätte BRA!!!

Datum: 2012-01-04 Tid: 16:00:51
Skrivet av av: Ellen

Asså sjukt bra !!

bebisen på bilden är så himla lik Eric !!!! <3333

sååå jäkla sööööt !!!!!

meeeeeer meeeeeeer <3333

Datum: 2012-01-04 Tid: 16:29:26
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Amanda

riktigt superbra :D

Datum: 2012-01-04 Tid: 18:20:53
Hemsida: http://novelsbyyme.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: