Love is Calling...♥-KAPITEL 18

Jag hälsade på alla och jag blev visad in i ett rum där en tjej i 18-19 års åldern satt redo med penna, papper och en kamera. Hon vände sig om och när hon såg mig log hon jättestort. Jag skulle tro att hon är ett fan. Hon reste sig från stolen och gick fram och hälsade på mig. Hon hette Louise och var faktiskt riktigt söt. Tomas och de andra stannade utanför. Jag satte mig på en stol på andra sidan bordet så att vi satt mitt emot varandra, och sedan började intervjun.
Hon var riktigt duktig och ställde kloka frågor. Såhär borde alla reportrar vara. Jag är på bra humör och hela intervjun blev väldigt rolig. Eftersom att detta bara är ett skolprojekt så kändes det mer avslappnat och inte alls lika seriöst. Jag var inte orolig att jag skulle säga något dumt. En riktigt härlig intervju av en riktigt härlig tjej helt enkelt.

Vi satt där i säkert en 40 minuter och allt var så avslappnat. Intervjun var kanske i 20 minuter och sen satt vi bara och snackade och lärde känna varandra lite i 20 minuter. Jag har ingen aning varför det blev så. Men tillslut kom Tomas in i rummet och sa att vi var tvugna att avsluta. Vi reste oss upp och jag gick fram och kramade henne och gav henne en snabb puss på kinden. Hon fnissade lite generat och jag såg att hon blev lite röd i ansiktet. Jag log för mig själv och hon gav mig en liten vit lapp.
"Hör av dig!" sa hon snabbt innan jag stängde dörren efter mig. Jag kollade på lappen och där stod ett nummer. Antagligen hennes. Jag log åter igen för mig själv och la sedan ner lappen i min plånbok.
*
Vi hoppade in i Tomas bil och körde till nästa intervju hos tidningen FRIDA. Där har jag varit med några gånger så jag vet hur det fungerar där. Det brukar vara riktigt kul.
Vi kom fram till trappuppgången till deras kontor/avdelning och gick upp och plingade på dörrklockan. Sanna, som jobbar där tog emot oss. Hon är riktigt rolig och trevlig och hon har intervjuat mig rätt många gånger, så vi känner varandra rätt bra nu.
"Hej!" sa hon glatt.
"Tjaa!" sa jag lika glatt och kramade om henne. Eftersom att det bara är tjejer som jobbar här så blev alla helt uppspelta när jag kom och självklart skulle alla komma fram och hälsa och prata osv. Efter en massa snack var det dags för Sanna att intervjua mig.
Det var de vanliga frågorna fast på ett mycket roligare sätt. Vi skrattade i princip oss igenom hela intervjun.
Vi tog bilder och fjantade runt. Hela dagen har varit rolig. Ingen som försöker pressa ut en massa privat fakta ur mig.
ungefär två timmar senare var vi påväg hem igen. Tomas släppte av mig vid trappuppgången till min och Olivias lägenhet. Jag gick upp för trappan och öppnade dörren till lägenheten.
"Hallå!" sa jag och stängde dörren bakom mig.
"Hejhej" ropade Olivia från köket. Jag tog av mig ytterkläderna och gick in i köket. Hon stod och lagade mat med Victor i famnen.
"Hejsan gumman" sa jag och kysste henne.
"Hej, hur var intervjuerna?" frågade hon.
"det var faktiskt riktigt roligt idag"
"vad bra"
"ska jag ta över honom?" frågade jag menandes på Victor.
"jatack" sa hon och jag tog upp honom i min famn. Jag gick in i vardagsrummet och satte mig i soffan med Victor och plockade upp min laptop och tog det lungt. Efter ett tag var det dags att betala räkningar. Jag HATAR att betala räkningar. Men det måste blir gjort så jag gick och hämtade min plånbok i jackfickan och satte mig sedan i soffan igen. När jag öppnade plånboken trillade en liten lapp ut. Jag plockade upp den och såg att det var lappen jag fått av Louise. Jag log lite smått och plockade upp mobilen och skrev ett sms:
"tja! det var kul idag :) /Eric". Ska jag verkligen skicka det? jag blundade i några sekunder och tryckte sedan på skicka-knappen. Jag kollade försiktigt bort mot Olivia och ner på mobilen igen. vad håller jag på med?

Såja :) komentera!!! vad tycker ni ska hända? love u!

Skrivet av av: Amanda

Fortsätt så dom är så jäkla grymma dom här kapitlen!!

Datum: 2012-02-24 Tid: 07:38:13
Skrivet av av: Ellen

asså skitbra !!!

men dom kan ju typ gå på "dejt" och sen så skulle Olivia också gå ut och Eric var tvungen och ha Victor och då kom Louise till Eric och victor och sen kommer Olivia hem typ så som Eric gjorde när han stack till Helsingborg :D <3

Datum: 2012-02-24 Tid: 08:45:05
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: a.l.v.a.n

Vill verkligen inte att han ska vara otrogen i novellen men det blir väl mer spännande då ;)

Datum: 2012-02-25 Tid: 08:23:12
Hemsida: http://ericsaadelovestories.devote.se
Skrivet av av: Emmizz

Han får inte bli otrogen :'(

Datum: 2012-02-26 Tid: 09:58:57
Skrivet av av: Dokuro-Chan -^_^-

Ojojoj...Vad händer härnest då?

Datum: 2012-02-26 Tid: 23:31:03



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: