Feel alive...♥ - Kapitel 5

Victor la sitt huvud tillrätta på Erics axel, slöt sina ögon och jag kunde se hur han trivdes. Eric höll om honom så omsorgsfullt och mjukt och bara minuter senare sov Victor djupt. Eric gav honom en puss på pannan och la försiktigt ner honom i sin säng, stoppade om honom och la sig sedan bredvid mig. Jag la mig så nära Eric som det bara gick. Han var nyduschad och doftade jättegott. Han tog tag i min hand och kollade mig djupt in i ögonen. Jag älskar när han gör det, man känner sig så speciell.
"jag älskar dig Olivia" sa han med sin sexiga och mjuka skånska.
"jag älskar dig mer" sa jag och vi kysstes. Vi kysstes länge.
Det hade varit en lång dag idag, jag kände hur tröttheten började komma. Det sista jag såg innan jag somnade var en sovandes Victor i sin säng och en underbar Eric jämte mig.


Nästa morgon i Erics perspektiv
Jag vaknade av att väckarklockan tjöt. Det där lilla ljudet kan vara så enormt störande. Olivia låg bredvid mig och sov. Konstigt nog vaknade hon inte av väckarklockan. Hon är ledig idag så jag ska passa på stt ta med Victor till dansen för han ska inte till dagis.
Jag släpade mig ur sängen, satte på mig ett par gråa mjukisbyxor och ett vitt linne. Sedan tog jag upp Victor från sängen.
"godmorgon gubben" sa jag och pussade honom på pannan. Han log så gulligt tillbaka. Jag gjorde honom i ordning och snart var vi klara för att åka. Precis innan vi åkte gick jag snabbt in till Olivia och sa hejdå. Hon hade precis vaknat så hon var väldigt trött. Jag gav henne en kyss och sedan gick jag ner till bilen med Victor i famnen. Försiktigt satte jag honom i bilbarnsstolen. Med ett leende på läpparna försökte han hjälpa till spänna fast sig med bältet. När jag lyckats knäppa fast Victors bälte stängde jag bildörren och hopade in på förarsätet. Jag satte på Rix Fm på full volym och körde sedan mot dansen. Victor dansade med och gurglade fram något läte då och då. Plötsligt spelades Hotter Than Fire på radion. Victors leende växte snabbt och han skrattade. Han kände troligen igen låten, Oliva spelade den rätt mycket när han var liten.
Efer en liten stund var vi äntligen framme. Jag knäppte upp Victor ur bilstolen och bar upp honom i min famn. Sedan gick jag in i danslokalen samtidigt som jag snackade lite med Victor. Han visade tydligt vad han ville ha sakt och jag förstod det mesta. Det var inte de klokaste och bästa meningarna men han var så gullig och jag är glad att han försöker. När vi kom in hade de andra inte kommit än, vilket förvånade mig. Det var helt tomt så jag satte mig i soffan vi har i ena hörnet och började byta om. Jag satte ner Victor på golvet, men han reste sig genast upp och gick fram till spegelväggen och tyckte att det var så fascinerande. Jag knöt klart mina skor men fortfarande hade inget kommit. Jag tänkte inte mycket mer på det utan gick och busade lite med Victor istället. Han skrattade så gulligt när jag kittlade honom. Jag är så stolt över honom och att han är min son. Klockan närmade sig 11 och jag var fortfarande helt ensam med Victor. Jag hämtade mobilen i jackan och slog Alex nummer. Ingen svarade så jag försökte ringa till Edin. " Konstigt" sa jag för mig själv. Ett sista försökt. Jag slog numret till Rim och fick äntligen ett svar. " Hallå?" Hon lät lite hängig. " Tja! Eric här." " Åh, hej Eric!" " En fråga. Var är alla?" jag tittade på klockan och såg att den nästan var halv 12. " Hehe.. Vi åt på en restaurang i går hela gänget utom du. Nu är alla matförgiftade.." Halvt som halvt försökte hon få fram ett skratt. Vi pratar lite till och sen var hon tvungen att gå. Jag gick fram till Victor som satt framför spegeln och lekte. " Ska vi ta och åka hem till mamma, gubben? Det är ingen annan som kommer idag." Han tittade på mig med stora ögon och skakade på huvudet. Det var inte ofta han protesterade så jag stannade kvar en stund med honom så han kunde leka lite till. Efter cirka 1,5 timme började vi packa ihop våra grejer och förbereda oss för bilfärden hem.
Jag satte på radion och Euphoria av Loreen spelades. Det gick riktigt bra för henne i Eurovision. Jag sjöng med och Victor nynnade med så gott det gick. Istället för att åka hem bestämde jag mig för att åka in till stan och ta en fika med Victor. Det gör vi nästan aldrig men det är mysigt så när vi ändå har tid, så varför inte? På ett litet café mitt i stan beställde vi två kanelbullar, ett glas saft och ett glas cola. vi satte oss vid ett bord och jag gav Victor sin kanelbulle och saften. Det kladdades rätt mycket och det gick åt många servetter när han efter en liten stund självklart lyckades hälla ut saften över hela bordet och en bit av golvet. Det var bara för mig att börja torka upp det. Hon i kassan kände igen mig och ville gärna hjälpa till. Efteråt tackade jag henne vänligt och hon fick en kram. Vi åt klart och jag tog upp Victor från barnstolen, gick ut till bilen och knäppte fast honom i barnstolen. Han var jätteglad eftersom att han hade fått en kanelbulle och pratade på sitt egna lilla vis hela vägen hem. När han är glad är jag glad, så det var en rikigt bra stämning i bilen.
*
När vi kom hem satt Olivia i soffan i vardagsrummet med laptopen och surfade runt lite.
"Hejsan" ropade jag när jag vi kom innanför dörren.
"hej! vad gör ni hemma?" frågade hon förvånat. Jag gik in till henne medans jag svarade på frågan. Victor gick vinglandes bakom mig.
"Alla dansare är magsjuka så det blev inget idag" sa jag och kysste henne.
"jaha, vad synd, då kan vi tre ju ha en mysdag?" sa hon och fnissade och bar upp Victor i hennes knä och pussade honom på kinden.
"ja, det kan vi" sa jag och vi kysstes igen. Jag klappde Victor på huvudet och satte mig sedan bredvid Olivia och satte på TV:n. Det var en komedi som precis hade börjat på tv4. Utan att hålla koll på klockan satt vi framför TV:n och hade det mysigt. plötsligt vibererade det till i fickan. Jag tittade vem det var ifrån. Det var från Rim, hon skrev att veckan ut skulle alla vara hemma och vila upp sig. Det hela positiva med det här var att jag kunde vara hemma och mysa med Olivia och Victor. Kanska lite jobb med resten av popexplosion också. Vi får se...

Kpitel 5! vi kommer tyvärr inte hinna skriva ett kapitel om dagen, men vi ska försöka! tack för att ni läser! komenteraaaaaaaaa! love u!

Skrivet av av: Dokuro-Chan -^_^-

Äntligen! har väntat ihjäl mig! nu vet jag varför det tog sån tid, ni skulle göra ett extra långt kapitel? :D ;D

Datum: 2012-04-23 Tid: 21:26:58
Hemsida: http://sofiedokuro.blogspot.com
Skrivet av av: Lisen

Äntligen, sååå bra!! :)

Datum: 2012-04-23 Tid: 22:59:51
Skrivet av av: Ellen

skitbra !!!! :D

Datum: 2012-04-24 Tid: 14:51:44
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: