It's like that with you...♥ - kapitel 3

Sen kom jag på.. Jacob! Just i samma ögonblick vibrerade det i mobilen.
"Är sjuk, vi tar fikan en annan dag :( förlåt" det var från Jacob.
Vilket flyt man har idag! tänkte jag.
"Det är lungt, krya på dig!" skrev jag tillbaka.

Jag gick upp till mitt rum och valde kläder. Jag ville inte ha för fina kläder för det är ju inte jag. Jag vill att Eric ska lära känna MIG.

Jag satte på mig ett linne, ett par jeans och en jeansjacka och ett hjärthalsband.

Sedan gick jag in i badrummet och borstade igenom mitt bruna midjelånga lockiga hår och sminkade mig lite.

Jag har inte sakt något till någon kompis än. Det ska jag vänta med.

Tiden gick och det var dags att ge sig av till Wayne´s.

Jag steg in genom dörren till cafeét och i ena hörnan sitter Eric med brunt underbart hår och en hatt. Han såg ut att gömma sig lite, men det var ju inte så konstigt. Han kollade upp och när han såg mig så log han och vinkade dit mig.

oh gud! okej, stunden är inne. Tänkte jag för mig själv.

Jag gick fram och kramade honom. Han hade en parfym på sig som luktade jättegott.

"Hej!" sa han och log.

"Hej!" sa jag och log jag med.

Vi tog vars en muffins och vars en kopp te och satt där och bara snackade.

"Får man lära känna dig lite då?" sa han och log lite gulligt.

"Jodå, jag vet radan allt om dig" sa jag och skrattade.

Han skrattade också.

"Hur gammal är du då och sånt?"

"jag fyller 18 den 17 Juni" sa jag.

"Men det är ju nästa vecka!" sa Eric.

"japp" sa jag lite stolt. Då blir jag ju officiellt vuxen.

"Det måste vi ju fira då" sa han och blinkade med ena ögat.

han var ju bara så snäll!

Vi satt där och bara hade trevligt.

Det vibrerade i fickan och jag tog upp mobilen.

"Kom hem nu!" Det var mamma.

"Jag måste hem nu" sa jag lite ledsamt till Eric.

"Okej, det var kul att träffa dig igen" Sa Eric och reste sig upp.

"Detsamma" sa jag och gav honom en kram.

"Vi ses!" sa jag och gick ut ur dörren.

"Jadå, hejdå" sa han med sin gulliga skånska.

Jag log så stort innombords när jag gick iväg hemmot.

*

*

 

Erics perspektiv

Jag log så stort innombords när jag satte mig i bilen hem.

Jag kände hur det pirrade i hela kroppen. Kanske kärlek?

Det vibrerade i fickan.

"Tack för fikan ;)" det var Olivia.

Jag log för mig själv.

"Det var bara trevligt, har du tid att gör något imorgon?"

"Absolut, vad vill du göra?"

"Kanske se på film eller något?"

"det blir grymt, ses då! kram"

"kram"

*

*

Jag gick hem och tittade på TV och plötsligt var klockan 23.00 och jag gick till badrummet och borstade tänderna och gick sedan och la mig i sängen i ett par vita Björn Borg kallsonger.

Jag la mobilen på nattduksbordet och satte på alarm på 9.00 för att inte missa hela dagen.

Jag la mig ner i sänge och släckte lampan samtidigt som jag fick ett sms.

God natt, sweet dreams /Olivia

”God natt, sov gott, ses imorgon” svarade jag henne.

Sedan somade jag.

*

 

Nästa morgon

Jag vaknade av mig själv och kollade på klockan – 8.50 – Klockan ringer om 10 minuter.

Jäg stängde av alarmet och gick upp och satte på mig en vit t-shirt och ett par shorts med hängslen som hängde ner.

Sedan gick jag in i badrummet, plattade luggen lite och kletade in lite vax i håret.

Great.

Jag gick ut i köket och bredde en macka och satte mig på balkongen och åt upp den.

Idag innan jag träffar Olivia måste jag ner till Studion och skriva klart en låt.

”Måste ner till studion först” Skrev jag till henne och sakt och gjort så tog jag en promenad ner till studion.

Jag fick inget svar så antagligen så var hon inte vaken än.

Jag gick in i studion där jag träffade Thomas. Han satt och mixade lite och försökte fixa lite med lite låtar och så.

”Tjena!” sa jag och gjorde en såndär killhälsning.

”Hej” sa han och gjorde likadant.

Vi jammade runt lite och spelade in lite då och då.

Sen får jag ett sms:

”Jag kan komma till dig vid 18.00” Det var Olivia.

”Absolut, kan du köpa popcorn eller något, jag hinner inte, förlåt” skrev jag tillbaka.

”Det är lugnt, klart jag gör! Ses sen”

”tack så mycket! Du får pengar sen.”

”nejdå, fixa med låtarna nu så fixar jag resten ;) ses”

Skönt! Tänkte jag. Jag hade fullt upp idag. Jag skulle intervjuas senare utav något program och sedan skulle jag ha en signering och sen hem.

*


komer det bli något mellan dem? ge tips och förslag om hur sagan ska fortsätta!

 


kram!


Skrivet av av: rebecka

MER!

Datum: 2011-10-29 Tid: 20:28:31



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: