It's like that with you...♥ - kapitel 2

Konserten tog slut och Jag och Amanda vandrade hemmåt.
"Shit, asså jag kan fortfaradnde inte ta in det!" sa jag.
"Helt galet sån tur du har!"
"Men varför just mig och ingen annan utav de 10.000 personer som var där?"
"Ingen aning, han kanske tyckte du var snygg" sa Amanda och puttade mig lätt på armen.
"säkert" sa jag ironiskt och skrattade.
Amanda gick hem till sig och jag gick hem till mig.
När jag kom hem så gick jag direkt och la mig. Jag låg och funderade en stund om kvällen. Underbar.

Nästa morgon

Jag vaknade av att solen stekte in genom mitt fönster.
Jag kollade på klockan - 10.00 - tur att det är sommarlov.
Plötsligt kom jag på vad som hände igårkväll. Jag la mig ner igen på sängen och funderade noga. En dröm eller verklighet?
Jag skickade iväg ett sms till Amanda "Tog Eric upp mig på scen igår? ;) måste veta om det va verklighet haha"
Några sekunder senare fick jag ett svar "Vad snackar du om? .. haha skojade bara, ja det gjorde han!"
Jag satte mig upp och kollade på min Eric Saade afisch på väggen. Det var svårt att tro.
Tillslut var jag tvungen att gå upp och bara ge min afisch en snabb puss. Lite töntigt men var bara tvungen.
*
"fan, smöret och brödet är slut" tänkte jag för mig själv. Då var det bara att sätta på sig skorna och dra ner till ICA.
Och det var precis vad jag gjorde.
*
"OLIVIA!" ropade någon.
Jag kollade runt för att se vem det var. Sedan såg jag Kajsa stå och vinka åt mig. Jag log stort och gick fram och kramade henne.
"Hej!" sa jag och släppte.
"Asså jag e så avis på dig din jäkel!" sa hon och skrattade.
"Jag veeet! det är sjukt"
"Hur gick det till?" frågade hon.
"Jag vet inte, helt plötsligt stod jag bara där uppe känns det som" sa jag.
"Galet! vi måste ses någon dag" sa hon.
"Absolut, men måste skynda mig, ses hejdå!" sa jag och gick med snabba steg mot bröd hyllan.
"Hejdå, ha det bra!" ropade hon efter mig.
Jag tog en brödlimpa och gick sedan och tog ett bregottpaket och gick sedan till kassan och betalade, cyklade hem och bredde en macka.
*
Jag satte på tv:n och satte mig i soffan .
Inget bra alls på TV idag.
Jag satt bara där och zappade fram och tillbaka mellan kanalerna och åt mina mackor.
Tillslut fasstnade jag framför någon dokumentär om djur i Afrika.
Jag satt där och bara njöt av livet.
Programmet tog slut och jag gick in i badrummet, tog av mig kläderna och klev in i duschen.
En lång och varm dusch.
Vattnet rann ner över axlarna och jag var bara nöjd. Eric gjorde mitt liv känns det som.
Lite överdrivet kanske men så stort fan är jag av honom.
Jag stod där och så kom jag på.. tänk om Eric verkligen tykte jag var snygg som Amanda sa.
Tänk om han gillade mig... nej.. som jag inbillar mig.
Jag gick ur duschen och satte på mig kläder.
Sedan kom jag på att jag skulle fika med Jacob idag. Min bästa killkompis.
Shit vilken tid var det?
Jag gick in på min iPhone och gick in på anteckningar.
Där! "Fika med Jacob klockan 14.00 på Wayne´s" skönt, klockan var bara 12.30 nu.
Men vad var det där? Under den anteckningen var det en anteckning som inte jag hade skrivit.
Jag tryckte på den.
Där stod ett nummer undertecknat med "/E"
E?  Vad kunde det betyda?
Jag gick in på eniro och sökte upp nummret. Ingen träff.
E?..E?..E?.. satt jag och funderade.
Vem är "E"?
Sen kom jag på det! E som i Eric!
Eller nä.. eller kanske. Han gjorde ju någonting med min mobil när den trillade ut ur fickan.
Men kan det..? Är de möjligt?
Vill Eric Saade att jag ska ringa, messa eller ens kontakta honom? Jag var tvungen att sätta mig ner en stund. Sedan tog jag mod till mig att skicka ett sms:
"vem? ;)"
Några minuter senare fick jag ett svar
"Eric, och du är? :)"
"Olivia Hermansson"
"Som jag tog upp på scen?" fick jag ett svar.
"Är det Eric Saade?"
"Senast jag kollade ;)" svarade han.
Jag stirrade på skärmen länge.
"öhm..är du seriös?" skrev jag.
Jag kände hur töntit det lät.
"Japp, trodde aldrig att du skulle smsa ;)"
"gör allt för dig!" skrev jag tillbaka.
"du e gullig du !" svarade han.
"du är om någon! :o"
"haha, jag är fortfarande i sthlm om du vill ta en fika eller så idag :)" skrev han.
"herregud, ja!" skrev jag.
"haha ta det lungt, men går det bra om ungefär en halvtimme eller så?"
"haha förlåt :$, absolut!" svarade jag.
"bra då säger vi så"
Sen kom jag på.. Jacob! Just i samma ögonblick vibrerade det i mobilen.
"Är sjuk, vi tar fikan en annan dag :( förlåt" det var från Jacob.
Vilket flyt man har idag! tänkte jag.
"Det är lungt, krya på dig!" skrev jag tillbaka.

En fika med Eric. En dröm..
Go olivia!
KOMENTERA




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: