It's like that with you...♥ - kapitel 1

"Skynda dig!" ropade Amanda från hallen som stod klar för att åka.
"jaja, jag ska bara sminka klart mig!"ropade jag tillbaka till henne. Man måste ju vara fin när man ska på Eric Saade konsert, tänkte jag.
Jag drog snabbt några sista drag med mascaran och checkade mig i spegeln för att se om jag såg okej ut. Helt okej.
Jag tog handväskan på hanfatet och gick ut i hallen där amanda stod otåligt.
"äntligen" sa hon och öppnade dörren.
Jag hade redan skor och ytterkläder på mig så det var bara att åka.
*
Det var bara några hundra meter till konserten.
Den skulle inte börja för ens om 1 h men vi vill ha bra platser och då är det värt väntetiden.
"YES!" Det fanns några platser kvar längst fram.
Vi ställde oss där och bara snackade. Tänk att vi ska få se Eric Saade! I verkligeten!
Detta var min största dröm sedan jag blev ett Eric Saade fan för 3 år sdan.
"Titta Olivia!" Sa Amanda och pekade mot en springa så man kunde se lite bakom scenen.
"shit!! ahh! gud!" Sa jag. Där stod Eric utan tröja och höll på att sätta på sig scenkläder.
"Gud så snygg han är!" Sa Amanda och hoppade upp och ner.
Precis när jag tog upp mobilen för att fota gick han iväg och syntes inte till mer.
"nej! han gick" sa jag och lät lite sur.
*
Minuterna gick och helt plötslig började musik spelas.
Vi började skrika som galningar och hoppade upp och ner.
Det var rätt trångt men det struntade vi i och bara skrek.
Det kom ut massa rök på scen så att man inte såg någonting.
Sen hördes Erics röst ur högtalarna.
"pure, marked, dangerous. oh what a rush. Pose like stars for us..."
"ERIIIC!" Skrek jag.
Efter låten pratade han och brättade hur tacksam han var för att få göra vad han gör och sånt som alla kändisar gör.
Det var nästan helt tyst i publiken.
"Eric, jag älskar dig!" skrek jag. Han skrattade och pussade på sitt pekfinger och pekade på mig.
OMG! jag trodde att jag skulle svimma.
"OMG!!" skrek amanda.
Eric fortsatte med konserten och tillslut var det dags för "brake of dawn".
"Jag brukar alltid som en tradition ta upp en tjej på scen på denna låten" sa Eric.
"välj mig!", "mig!", "jag!" skrek alla i publiken. Alla stod och viftade med sina händer för att få Erics uppmärksamhet.
Han viftade lite med sitt pekfinger ut i publikhavet och sedan valde han..
Såg jag rätt? eller var det inbilldning? pekade han på...på... MIG?!
"dudär i svart tröja" sa han och ja.. han pekade på mig!!
Det kom fram en vakt till mig som lyfte över mig över stängslet och ledde mig sedan upp för en trappa och upp på scen. Där stod den livs levande Eric Khaled Saade och höll ut sina armar åt mig.
Jag såg hur tjejerna i publiken gav mig blickar och hat, men struntade i det.
Jag gick fram till Eric och gav honom en kram. En lång sådan.
Jag ville inte släppa men tillslut var jag tvungen.
Vi satte oss på trappan på scenen och han fortsatte sjunga medans han klappade mig på kinden för att det skulle se bättre ut. HAHA.
"vad heter du?"viskade han i mitt öra under mellanspelet.
"Olivia" svarade jag.
Eric fortsatte sjunga och sedan tog låten slut.
"EN STOR APPLÅD FÖR OLIVIA!" sa han och gav mig sedan en kram och gick sedan med mig backstage.
Publiken skrek.
*
Vi stod bakom scen och Eric gav mig en "give me five".
"tack så mycket" sa jag till honom och gav honom en till kram.
Samtidigt som jag gav honom kramen så trillade min mobil ut ur fickan och ner på golvet.
"fan.." sa jag ochh böjde mig ner för att ta upp den, men Eric var snabbare och plockade upp den åt mig.
Han höll den i sin hand och jag såg att han gjorde någonting med den.
Det gick väldigt snabbt det han gjorde i alla fall för bara några sekunder senare gav han mig den igen.
"varsågod" sa han och log.
"uhm..tack" sa jag och log tillbaka.
"nu måste jag ut på scen igen, hejdå" sa Eric och sprang ut på scenen mötandes av massor med skrik och applåder.
"hejdå!" sa jag och gick sedan ut i publiken igen fasst denna gången gick jag bakhållet.
*
När jag kom till min plats igen så gav Amanda mig en stor kram.
"OLIVIA! guuuud!" sa hon.
"JAG VEEET" sa jag och log så stort jag kunde.
"Vad sa han backstage?!" sa Amanda och hoppade upp och ner.
"Han gav mig en kram och jag råkade tappa min mobil så han tog upp den åt mig" sa jag och hoppade också.
Jag kollade upp mot scen då Eric sjöng "Popular". Det var den sista låten. Jag gjorde ett hjärta av mina händer och han log mot mig.
Tänk att allt detta hände mig. Först gav han mig en slängkyss, sedan blev jag upptagen på scen och sen ler han mot mig, bara mig och ingen annan. Den bästa dagen i mitt liv!
*
Konserten tog slut och Jag och Amanda vandrade hemmåt.
"Shit, asså jag kan fortfaradnde inte ta in det!" sa jag.
"Helt galet sån tur du har!"
"Men varför just mig och ingen annan utav de 10.000 personer som var där?"
"Ingen aning, han kanske tyckte du var snygg" sa Amanda och puttade mig lätt på armen.
"säkert" sa jag ironiskt och skrattade.
Amanda gick hem till sig och jag gick hem till mig.
När jag kom hem så gick jag direkt och la mig. Jag låg och funderade en stund om kvällen. Underbar.

Såja, första kapitlet ;D Sån tur hon har!
Komentera och säg vad du tycker!
Kram♥

Skrivet av av: Anonym

Haha, vad roligt att tjejen i novellen heter Olivia för det gör jag också och Eric tog upp mig på scen i sommaras :D



// Olivia

Datum: 2011-10-13 Tid: 21:21:04



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: